Főoldal > DIÉTA > 8 szuper étel méregtelenítéshez

8 szuper étel méregtelenítéshez

anyagcserediétafogyásméregtelenítés
0

Írta:

A béltisztítás és méregtelenítés egészségünk megőrzésének és helyreállításának szempontjából létfontosságú folyamat.

A léböjt kúrák helyett viszont tanácsosabb olyan ételeket fogyasztani, ami segíti a szervek – mint a máj, a vesék és a belek – megtisztulását a káros méreganyagoktól. Az eredmény: felesleges testzsír feloldása; megnövekedett életerő és vitalitás; jobb emésztés és keringés; valamint fokozott ellenállóképesség a betegségekkel szemben.

1. Articsóka

Már az ókorban is ismerték, és a rómaiak az étkezésen kívül gyógynövényként is használták. A növény keserű ízű szárlevelei gyógyászatilag aktív vegyületeket tartalmaznak. A növény igen gazdag ballasztanyagokban, káliumban, foszforban, magnéziumban, vasban, B1-vitaminban, ezen kívül tartalmaz még fehérjét, szénhidrátot, zsírt, és kálciumot is, valamint A-, B2-és C-vitamint is. Ez a rendkívül sok tápanyag, ásványi anyag, vitamin rendkívül jó hatással van az emésztésre, különösen a nehéz és zsíros ételek okozta problémák ellen. A benne lévő cinarin segíti a májsejtek méregtelenítő tevékenységét és javítja a zsíremésztési folyamatot.

2. Kelbimbó

A kelbimbó a káposztához, a brokkolihoz és a karfiolhoz hasonlóan magas rosttartalommal rendelkezik. Ezek elősegítik a belek, a vese és a máj egészséges működését. A kelbimbó sajátos ízét a benne található kéntartalmú aminosavaktól, például a ciszteintől, a metionintól és az izocianát-szinigrintől kapja. A kutatási eredmények igazolják, hogy ez utóbbi elpusztítja a rákos átalakulásba kezdett sejteket. Ez a hatás olyan erőteljes, hogy a kelbimbónak már az alkalmankénti fogyasztása is elégséges lehet ahhoz, hogy a vastagbélben elpusztítsa a rákosan átalakuló sejteket. A kelbimbó fogyasztása növeli a glutation-szintet, ez az antioxidáns pedig elősegíti a májban a méreganyagok lebontását.

3. Narancs

Indítsd be reggel a méregtelenítő folyamatokat egy pohár narancs vagy citrom kifacsart levével. Amellett, hogy az emésztőenzimek működését beindítja, nagy adag C-vitamint juttathatunk vele a szervezetünkbe. A szervezet természetes méregtelenítési folyamatai a hajnali órákban indulnak be, és egészen délig tartanak, ilyenkor nagy szükség van az antioxidánsok jelenlétére. Érdemes lassan kortyolni az italt, a biztosabb hatás kedvéért.

4. Tojás

Talán nem ismeretlen számodra a tojás „másnaposságűző” szerepe, ami a méregtelenítéshez is kapcsolódik. A tojás tizenháromféle vitamint tartalmaz, vízben és zsírban oldódóakat egyaránt. A fehérjében rengeteg a B2-vitamin és a niacin, míg a sárgájában az A-, a D- és az E-vitaminok vannak túlsúlyban. Amellett, hogy feltölti a protein-készleteidet, a benne lévő zsírok epehajtó és epeürítő hatásúak, magyarán segítenek megtisztulni a méreganyagoktól. Mivel az alkohol rendkívül erős toxin, óriási hasznát fogod ennek a tulajdonságnak venni, de persze az alkohol okozta problémák nélkül is hatásos.

meregtelenit2.jpg ()

5. Édesburgonya

A narancsos színű édesburgonya színét a benne található erősen antioxidáns hatású béta-karotin adja, amely a májban A-vitaminná alakul. A béta-karotin képes az anyagcsere során és a környezeti ártalmak következtében keletkezett káros szabadgyökök megkötésére. Az édesburgonya mindkét fajtája – a narancshúsú és a krémes – szénhidrátban gazdag, továbbá jelentős mennyiségben tartalmaz káliumot, C- és E-vitamint. A hagyományos kínai gyógyászat szerint az édesburgonya melegíti a gyomrot, erősíti a belső szerveket, a sejtek működését és segít a máj méregtelenítésében.

6. Lencse

A lencse az egyik legősibb kultúrnövény. Sokak szerint az  öt legegészségesebb zöldség és a szuperétel egyike, mert magas a rost-, az A-, B1-vitamin-, vas-, kálium-, magnézium- és folsav-tartalma is. Ezen kívül tisztítja a beleket, főleg barnarizzsel párosítva, ezért ideális méregtelenítésre.

7. Zab

A zab fogyasztása méregtelenítő hatású és csökkenti a vér koleszterinszintjét. A zabban előforduló antioxidánsok, az avenantranidok az érelmeszesedéstől is védenek. A kutatók szerint mindössze napi 3 gramm zab elfogyasztásával 5-10 százalékkal csökkenthető a teljes koleszterinszint. Zabkásaként vagy nyersen, natúr joghurtba keverve is fogyaszthatjuk. A benne található zsírsavak javítják a bél egészséges működését, így segíti az emésztést.

8. Joghurt

Az emésztőrendszer egyik gyógyszere a joghurt. Kíméletes, de alapos tisztítást vége. Fő forrása a probiotikumnak, amit a reklámokból sokszor hallunk. De mi is ez? Az elnevezés a „pro bios” kifejezésből származik, melynek jelentése „az életért”. A probiotikum olyan készítmény, mely mikroorganizmusokat, többnyire baktériumokat tartalmaz, melyek igen hasznosak a bélflóra számára, ennek révén előnyösen befolyásolják az emésztés folyamatát. Tanácsos a gyümölcsjoghurtokat kerülni, mert ezek adalékanyagokat tartalmaznak, melyek alapvetően lerontják a benne található baktériumok életképességét. A legjobb a házi, vagy natúr joghurt.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X