Főoldal > DIÉTA > Gyümölcslevek, amik meg is gyógyítanak!

Gyümölcslevek, amik meg is gyógyítanak!

betegségegészségfájdalomgyógyulásgyümölcsgyümölcslé
0 0

Írta:

A gyümölcsökből finom gyümölcslé készülhet, és akár meg is gyógyíthat téged, ha ezt fogyasztod! Tudd meg, melyik gyümölcslé milyen hatással bír!

 

Meggylé – izomfájdalom

A Northumbria Egyetem tanulmánya arra a megállapításra jutott, hogy azok a futók, akik öt nappal a London Marathon előtt naponta kétszer ittak különösen gazdag antioxidáns-tartalmú meggylevet, sokkal gyorsabbnak bizonyultak, és kevésbé tapasztaltak izomfájdalmat, mint más társaik. Emellett a meggylé enyhítheti a köszvény okozta fájdalmakat is, mert segíti a szervezet húgysavürülését, melynek magas szintje felel a kellemetlen ízületi betegségért. Napi egy pohár meggylé több tápanyaggal látja el a szervezetet, mint 23 adag gyümölcs és zöldség fogyasztása. 2,5 deci meggylé több antioxidánst tartalmaz, mint öt adag borsó, paradicsom, görögdinnye, sárgarépa és banán.

Narancslé – szívbetegség

A narancslében található heszperidin nevű antioxidáns javítja a vérerek hatékonyságát, így csökkenti a szívbetegség kockázatát. Ezen kívül a vesekő megelőzésére is kiváló. Amerikai kutatók megállapították, hogy azoknak a férfiaknak, akik napi fél liter narancslevet fogyasztottak, alacsonyabb volt a vérnyomásuk, mint azoknak, akik antioxidáns étrendkiegészítőt szedtek.

Ananászlé – ízületi gyulladás

A bromelain enzim megtalálható az ananász húsában és levében is. Segíti az emésztést, éhgyomorra fogyasztva pedig olyan gyulladáscsökkentő szerként is funkcionál, amely bizonyítottan csökkenti az ízületi gyulladás okozta fájdalmat és duzzanatot. Szuper még a köhögés és megfázás tüneteinek enyhítésébre, hígítja a vért is, bár az orvostudomány még nem tudja, miért.

lila2.jpg ()

Sárgarépalé – vastagbélrák

A Newcastle Egyetem kutatói egy olyan vegyületet mutattak ki a sárgarépában, ami segít a rák elleni küzdelemben. Azok a kísérleti patkányok, akiket a falcarinol nevű összetevővel vagy hagyományos ételük mellett nyers sárgarépával tápláltak, egyharmaddal kevesebb eséllyel számíthattak a vastagbélrák kialakulásának kockázatára, mint azok a patkányok, akiknek nem adták ezt a vegyületet.

Lilaszőlőlé – memóriavesztés

A napi egy pohár lilaszőlőlé jelentősen erősíti a memóriát. Szakértők szerint a szőlőben agyi teljesítményfokozó antioxidánsok találhatók. Csökkenti a koleszterinszintet, és legalább olyan hatékony a vérrögképződés megakadályozásában, mint az aszpirin. Több betegségmegelőző antioxidánst tartalmaz, mint a vörösbor és az almalé.

Kókuszvíz – kimerültség

Madonna és Gwyneth Paltrow is azok közé tartoznak, akik kókuszvizet isznak (nem összekeverendő a kókusztejjel, ahhoz a húsra is szükség van), így gyorsítva az edzés utáni regenerálódási folyamatot. Rajongói csak “a természet sportitalának” nevezik, mert minden olyat tartalmaz, amire csak szükségünk lehet – pótolja a rendszeres folyadékvesztést, szénhidrátokat az energiáért és elektrolitot (szerves sókat), ami kimosódik a verejtékkel. Csökkenti az éhségérzetet, stabilizálja a vércukorszintet, csökkenti a koleszterinszintet és a vérnyomást, magas antioxidánstartalmának köszönhetően.

Paradicsomlé – leégés

A likopin (az az anyag, amitől a paradicsom piros lesz) antioxidáns hatású. Az már tudományosan is bizonyított tény, hogy megvédi a bőrt a leégéstől, talán mert semlegesíti a káros UV-sugárzást. A vizsgálatok szerint azok az emberek, akik több paradicsomot ettek, 33%-kal több védelmet élveztek a leégéssel szemben. Rendszeres fogyasztása csökkenti a prosztatarák kockázatát. Hisz mindenünk a gyümölcs.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában