Főoldal > DIÉTA > 5 diétás tévhit, ami csapdába ejt

5 diétás tévhit, ami csapdába ejt

anyagcserediétaétkezésfogyásfogyókúragluténmentessúlycsökkentéstáplálkozászsírégetés
0 0

Írta:

A súlycsökkenés elég emberes feladat, mozgást igényel, meg kell változtatnod az étkezési szokásaidat, sőt, olykor a szociális életedet is. Az internet kismillió tippet kínál, hogyan dobhatsz le rövid időn belül látványosan sok kilót, de ezek többsége teljesen tudománytalan, rosszabb esetben még ártasz is vele magadnak.

Sajnos nincs olyan varázstipp, mellyel egy hét alatt eléred az álomalakot erőbevetés nélkül. Most megtudhatod mik azok a fals hiedelmek, melyeket gyakran alkalmaznak a fogyni kívánók.

1. Méregtelenítő diéta

Nincs semmi alapja annak, hogy sok méregtelenítő hatásúnak kinyilvánított tea, pirula eltávolítaná a káros méreganyagokat a szervezetedből. Ráadásul a legtöbb méregtelenítő diéta drasztikus kalóriacsökkentést ír elő, mely által a szervezeted észleli, hogy éhezik, és az anyagcseréd lelassul, így a diéta végeztével jóval több zsírt raktároz el, mint alapesetben. A klasszikus jojó effektusba eshetsz bele. Ha mindenképp méregteleníteni szeretnél, fogyassz több vizet, így a vesék gyorsabban ürítik ki a méreganyagokat, valamint a szükséges fehérjebevitel miatt a máj megfelelő működéséhez fontos. Egyél fehér húst, mellé pedig minél több zöldséget és hüvelyeseket, melyek szintén gazdagok fehérjében és antioxidánsokban.

2. Nincs különbség a kalóriák közt

Pedig van ám! Nem mindegy ugyanis, hogy milyen minőségű ételből szerzed be a szervezeted működéséhez fontos energiabevitelt. A magas rosttartalmú és fehérjében gazdag ételek e szempontból a legjobb választás. A brokkoli, mandula és egyéb diófélék, valamint az alacsony zsírtartalmú tejtermékek tökéletesek ahhoz, hogy elegendő energiához juss, valamint ezek az élelmiszerek, magas rosttartalmuknak köszönhetően, gyorsítják az emésztést, így a szervezeted is gyorsabban égeti el a kalóriákat. Rágcsák helyett fogyassz el egy marék mandulát délelőtt, mely elegendő ahhoz, hogy fakaséhség nélkül kihúzd délig, és ne edd túl magad.

3. A “tiszta” étkezés egészséges

Az igazán tiszta étel mindenképp az, melyet te vásárolsz meg a már bevált zöldségesedtől, hentesedtől a piacon, és magad készíted el. Az előre elkészített, becsomagolt, bionak, zsírmentesnek titulált élelmiszerek becsapósak, hiszen hajlamosak vagyunk betárazni az egészség érdekében olyan termékeket, melyeket  korábban talán nem is fogyasztottunk, például alacsony szénhidráttartalmú hamburgert vagy chipset. Valójában ezek nem sokban különböznek normál társaiknál, plusz számos tartósítószert tartalmaznak. A másik gond a rituálékkal szokott lenni. Ha minden este megeszel például egy fél tábla csokit, akkor az agyad követelni fogja azt minden este, olyan, mint a drog. Hogy ne okozz magadnak durva elvonási tüneteket, fokozatosan csökkentsd le a napi nassolnivaló adagot, például úgy, hogy először csak 1-2 kockával kevesebbet eszel a már megszokott adagodból, így az agyad se fog sikítozni, és lassan, de fokozatosan elérsz arra a stádiumba, hogy teljesen magad mögött tudod hagyni az addikciódat anélkül, hogy szenvednél.

87787241 - young beautiful asian woman holding fresh clean food with vegetables and fruits for good healthy over green background, healthy food woman for diet

4. Minél kevesebb szénhidrát

Kezdetben a drasztikus szénhidrátcsökkenés ugyan látványos eredményt tud mutatni a mérlegen, de hosszú távon bekövetkezik az, melyet az első pontban is leírtunk. A szervezet anyagcseréje lelassul, az emésztés lelassul, és a tested nemcsak a zsírt, hanem az izmaidat is kezdi leépíteni, hogy energiához jusson. A szénhidrátoktól nem kell tartani, csak nem mindegy miből szerzed be. A finomított élelmiszerek és nassolnivalók leginkább csak üres kalóriákat tartalmaznak, helyettük minél több zöldség, gyümölcs, hüvelyes, teljes kiőrlésű kenyér fogyasztása ajánlott, természetesen a fehérjebevitel melyett.

5. Gluténmentes diéta

Igen népszerű lett a fogyózók között a gluténmentes élelmiszerek fogyasztása, de valójában ez még mindig azoknak javasolt, akik valóban érzékenyek a gluténre. Nem leszel egészségesebb attól, hogy a hagyományos helyett gluténmentes süteményt eszel, mert attól az még ugyanúgy sütemény. Ha nem vagy gluténérzékeny, akkor felesleges ezeket a termékeket vásárolnod, érdemesebb inkább teljes kiőrlésű gabonából készült pékárukat választanod, melyek töményebbek, mint a fehér kenyér, így kevesebbel is gyorsan eltelítődsz.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában