Főoldal > DIÉTA > Zabpehely, egy igazi szuperétel

Zabpehely, egy igazi szuperétel

gabonarostszénhidrátzabzabkásazabpehely
0 0

Írta:

A zabpehelyhet, és annak egészségügyi hatásait már nem csak a sportolók veszik igénybe, hanem az egészséges táplálkozás hívei között is nagy népszerűségnek örvend. Nem is véletlen: a zab ugyanis az egyik legkomplexebb energia- és tápanyagforrásunk.

Napjainkban az emberi fogyasztásra termesztett és feldolgozott, gondosan válogatott egész szemű zabot megtisztítják külső héjától, majd malomüzemi tisztítás és előkészítés után, gőzöléssel, hengerek közti lapítással állítják elő. A zabpehely tartalmazza a zabszemekben lévő táplálkozás-élettani szempontból fontos alkotóelemeket: fehérjéket, rostokat, vitaminokat, és ásványi anyagokat.

Jótékony páros

A zab és zabpehely rengeteg fehérjét, rostot, és értékes kalóriát tartalmaz. Gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban. Kiváló kálium-, kalcium-, vas-, foszfor-, cink- és magnéziumforrás, és magas az E- és B-vitamin tartalma.

A zab könnyen emészthető, gyorsítja az anyagcserét, regenerálja az idegeket, nyugtatja a gyomrot, lúgosító és gyulladásgátló hatású. Fogyasztása csökkenti a koleszterinszintet, tartalmazza a szív- és érrendszer védelméhez szükséges esszenciális zsírsavakat, és mivel glikémiás indexe közepes, sokáig teltségérzetet biztosít. Az oldható rosttartalma képes az emésztést lassítani, így stabilizálja a vércukorszintet.

A zabpehely rendszeres fogyasztása javíthatja az emésztést, a csontok, valamint az erek általános állapotát. Fogyasztása minden korosztály számára kedvező, és ajánlott. Gazdag B-, és E-vitaminban. Zab „társához” hasonlóan regenerálja az idegeket, élénkíti, táplálja az egész idegrendszert. Gyulladásgátló anyagokat is tartalmaz, nyugtatja a gyomrot és a beleket. Természetes lúgosító hatásával pedig a szervezet savasodását képes megkötni. A rák megelőzését is elősegíti.

Amire vigyázz!

Nemcsak a tápanyagszükségleteid kielégítésében verhetetlen, de mivel teltségérzetet okoz, abban is segít, hogy ne éhezz meg a következő étkezésig, amennyiben az belátható időn belül van. Ám, hogy ezt a hatást elérd, vigyáznod is kell. Kerüld az ízesített zabpelyheket és egyéb reggelis, dobozos gabonapehely-készítményeket. Ezek gyakran tartalmaznak cukrot és egyéb adalékanyagokat. A zabpelyhet natúr változatban is meg tudod venni bármelyik drogériában, vagy a legtöbb szupermarketben is. Fogyaszd inkább tejjel, joghurttal, túróval, gyümölccsel, magokkal, és remek étel kerül a tányérodba.


További cikkeink a témában