Főoldal > DIÉTA > 5 szuper étel, hogy elkerüld a másnaposságot

5 szuper étel, hogy elkerüld a másnaposságot

alkoholétkezésmacskajajmásnaposságrészegtáplálkozás
0

Írta:

Elszalad veled a ló, ha alkoholról van szó? Netán az ünnepi szezon partijain igazán ki akarod ereszteni a gőzt? Ha már mindenképpen alkoholt akarsz fogyasztani, lakmározz be ezekből a csodaételekből – nyoma sem lesz a buli utáni fejfájásnak!

Ugye mondanunk sem kell, hogy az alkalmankénti másnaposság a legtöbbször nem a mértéktelen ivászat miatt van, hanem azért, mert a parti előtt nem eszel eleget, így gyorsabban felszívódik az alkohol, és a véredbe sokkal hamarabb bekerül, ami szédüléshez, fejfájáshoz, hányingerhez és rosszulléthez vezethet. Ha azonban az 5 szuperkaja közül az egyiket elfogyasztod egy-két órával a parti előtt, sokkal kevesebb az esélyed rá, hogy másnapos legyél!

1. Krumpli

Főtt-sült-párolt burgonya – igazából teljesen mindegy milyen formában fogyasztod, a lényeg, hogy lakmározz be belőle bőségesen! Eltelíti a gyomrot (kevesebb alkoholt fogsz meginni), tele van rosttal (erősíti a szervezetet) és csak lassan emésztődik meg (nem fog a fejedbe szállni az alkohol), tehát minden megvan benne ahhoz, hogy szuper másnaposság elleni étel legyen a krumpli!

2. Fűszeres ételek

Ha imádod a csípős, mexikói konyhát; ünnepelj nachosszal és tortillákkal a buli előtt! A fűszeres ízek miatt kevésbé fogod érezni az alkoholt ízét, tehát szintén kevesebbet fogsz inni belőle – sőt, még az is lehet, hogy nem is lesz szükséged rá, ha chilis dolgokat eszel! A chili ugyanis felpörgeti a vérkeringést és plusz adrenalint termel, amiért tutira nem fogod kívánni a kesernyés ízű röviditalokat!

48125568 - juicy spicy chicken burgers to asian-style - sandwich

3. Szendvics

Tele vannak minden jóval, hússal, sajtokkal, salátával, és persze a legjobb, ha teljes kiőrlésű kenyérből készíted el a szendvicsedet. Minden tápanyag megtalálható benne, amire egy nagy buli előtt szükség van, csupán arra vigyázz, hogy gyümölcslevet, kávét ne igyál hozzá. Ezek ugyanis az alkoholfogyasztáskor marják a gyomrot, szárítanak és hamar kiürülnek a szervezetből, így nem tesznek jót italozás előtt.

4. Fehérjében gazdag ételek

Jöhet a csirke, a pulyka és lazac minden mennyiségben! Külön jó, ha sok tojásfehérjét is fogyasztás a partizás előtt. A fehérje hasonló hatásokat fejt ki bulizáskor, mint edzéskor: erősíti az izmokat, táplál, serkenti az alkoholbontó enzimek működését, a magnézium, kálium és B6-, B12-vitaminok pedig segítenek elűzni a fejfájást és a hányingert!

5. Gyümölcsök és zöldségek

Banán, kivi, spenót – minden jöhet, amit jó sok a káliumot tartalmaz és hosszú ideig eltelít! Érdemes azonban megjegyezni, hogy ezek nem tekinthetők „igazi” ételnek, tehát ha ezekre iszol alkoholt, még simán másnapos lehetsz! A főételek, tészták és kenyérfélék utáni nasinak viszont tökéletesek, hiszen tele vannak vitaminnal, és nem engedik, hogy az alkohol ital gyengítse az immunrendszered.


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X