Főoldal > DIÉTA > 3 egyszerű módszer, hogy a vacsorád méregtelenítő legyen

3 egyszerű módszer, hogy a vacsorád méregtelenítő legyen

cukormentesdiétafogyásfogyókúragasztroméregtelenítéstáplálkozásvacsora
0

Írta: and

Semmi gond, ha napközben egy kicsit engedékenyebb voltál magaddal, és olyasmit is ettél, ami enyhén szólva nem fér bele az egészséges étel kategóriába. De ebben az esetben este legyél egy kicsit tudatosabb, és hozd helyre a napi mérleget egy tisztító, méregtelenítő vacsorával!

Ne aggódj, nem kell fura összetevőkből készült turmixokat innod, csak három egyszerű tippet adunk, amelyek segítségével ma este (vagy remélhetőleg minden este) pihenhet az emésztőrendszered – anélkül, hogy éheznél.

1. Rostban gazdag, zsírban szegény

Az egyik legjobb méregtelenítési technika, ha a saját konyhádban főzöd meg a vacsorát. Ha te készíted el, biztos lehetsz benne, hogy elkerülöd a magas nátrium- és mesterséges édesítőszereket tartalmazó feldolgozott élelmiszereket, amelyek összezavarhatják az emésztésedet. Dobd össze inkább magad a rostokban gazdag vacsit, így az emésztőrendszered is zavartalanul fog működni, ráadásul már egy kisebb adagtól is sokáig telítve érzed majd magad. Ilyenkor jöhetnek a finom saláták és fehérjeforrásnak a sovány fehérhúsok.

2. A megfelelő folyadék pótlása

Ha rendszeresen hidratálod a szervezetedet, azzal a tökéletes működését segíted elő. Ha komolyan veszed az esti méregtelenítést, inkább korlátozd aznap az alkohol fogyasztását, még az egy pohár szívbarát vörösbor fogyasztásáról is mondj le! Így egyrészt kevesebb cukrot veszel magadhoz, másrészt az alkohol nem fog megakadályozni az éjszakai pihentető alvásban – ez utóbbi elengedhetetlen, bármilyen méregtelenítő módszert is alkalmazol. Az édes élvezet helyett vacsora után inkább igyál meg egy csésze citromos forró vizet, ezzel is segítesz az emésztőrendszerednek, hogy könnyebben végezhesse a dolgát.

3. Szánj rá időt!

A túl gyors evés is akadályozza az emésztőrendszer normál működését. Add meg a módját! Ülj le, rágj lassan, két falat között teljen el egy kis idő, hangolódj rá az evésre! Iktass ki minden zavaró tényezőt (pl. kapcsold ki a tévét), élvezd a vacsorát! Legyen az evés öröm és kikapcsolódás egyszerre. Ha betartod ezt a szabályt, kevesebbet fogsz enni, mert nem vonja el a habzsolás a figyelmedet arról, ha az agyad megadta jelet, hogy a hasad már tele van. Így nem szorító, feszítő érzéssel huppansz majd az ágyba, hanem kellemesen jóllakottan.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában