Főoldal > dieta > 5 apró változtatás, amely jelentősen javítja az életminőséget

5 apró változtatás, amely jelentősen javítja az életminőséget

boldogságdiétaegészségegészséges szokáséletmódfehérjefogyásharmónialégzéspihenésstressz
0 0

Írta:

Megfogadtad, hogy idén végre egészségesen élsz, de eddig egyáltalán nem jött össze? Ne ess kétségbe: az eredeti, túl nagyratörő fogadalmak helyett vesd be az alábbi kis lépéseket! Ezen egészséges szokások elsajátításával pedig nemcsak az alakoddal békélhetsz meg végre, de a stresszt is érezhetően jobban kezeled majd.

Növeld a fehérjebeviteled!

Az egészséges felnőttek számára naponta testtömegkilogrammként 0,8 g fehérje, míg a 65 év felettieknek testtömegkilogrammként 1,2 g fehérje bevitele javasolt. Még a közelében sem vagy? Egyél minél több csirkemellet, halat, tofut, cottage cheese-t és tojást. Az egészséges desszertek és a reggeli zabkása proteintartalmát pedig könnyedén növelheted fehérjepor hozzáadásával. Ez a makrotápanyag ugyanis kiválóan telít, nem emeli meg a vércukorszintet és hatékonyan támogatja a zsírégető, sovány izomtömeg építését. A friss kutatások is egyértelműen bizonyítják, hogy a fehérjében gazdag étrend a sikeres fogyás kulcsa.

Törődj többet magaddal!

Az énidő korántsem időpocsékolás, és nem is arról szól, hogy méregdrága kozmetikai kezeléseket veszel igénybe, vagy épp a tengerparton sütteted a hasad. Bármilyen cselekvés hatékonyan támogatja lelki, sőt fizikai egészségedet is, amely segítségével kiszakadhatsz a napi rutinból, és amelyet csakis önmagadért teszel. Lehet ez egy nyugodt kávészünet, olvasás, természetben töltött idő, vagy akár egy kis meditáció. Találd meg, mik szolgálják leginkább a töltekezésed, és mindig szánj rájuk időt a napodból.

Mozogj rendszeresen!

Akkor is építsd be a testmozgást a napi rutinodba, ha úgy érzed, összecsapnak a fejed felett a hullámok, sőt különösen akkor találj rá időt. Bármilyen mozgás számít, nem kell feltétlenül mindennap egy órát az edzőteremben izzadnod. Sétálj, biciklizz, kirándulj, válassz bármit, amihez van motivációd. Ne becsüld le a ráfordított időt és energiát, 20 perc tempós séta is jóval több, mint a semmi!

Nyújts minden reggel!

A kalóriaégető mozgásformák mellett a nyújtásról se feledkezz el! Kiemelten fontos ugyanis az egészséges, fájdalomtól és sérülésektől mentes testhez. Nemcsak a különböző edzések után érdemes 10 percet nyújtásra szánni, hanem közvetlenül ébredés után is. 7-8 órán át ugyanis szinte teljesen mozdulatlan állapotban van a testünk, így érdemes alaposan átmozgatni.

Relaxálj naponta néhány percet!

Az egészséges életmód jegyében ne csak az diétára és a testmozgásra koncentrálj, iktasd be a meditációt is a fitt programodba. A hatékony stresszmenedzsment a fogyókúrára, az immunrendszerre, az emésztésre és az alvásra is jótékony hatással van. Már 5 perces légzésmeditáció javítja a hangulatot, és segít helyén kezelni az érzések, gondolatok áradatát. Az pedig csak hab a tortán, hogy segítségével az érzelmi evésnek is búcsút inthetsz.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaétrend

Tiltólistás zöldségek és gyümölcsök

Írta:
12 órája 0 0

Bár a zöldségeknél és gyümölcsöknél nincsenek egészségesebb élelmiszerek, ha szigorú fogyókúrára adjuk a fejünket, érdemes néhányat közülük kerülni – legalábbis diétánk végéig. Huzamosabb ideig azonban egyikről se mondjunk le, hiszen nincs az a fogyókúra, ami miatt érdemes lenne változatos étrendünket egyoldalú, unalmas és gyakran nem is túl egészséges étkezési szokásokká alakítani.

cukoböjtcukor

A cukorböjt csodás hatásai

Írta:
tegnap 0 0

A cukrot teljes egészében kizárni az életünkből szinte lehetetlen. Mert még ha nem is használjuk a konyhánkban ezt az egészségtelen, édes ízesítőt, rengeteg élelmiszer tartalmazza, így szinte észrevétlenül visszük be szervezetünkbe. De mégis érdemes egy próbát tenni, hiszen időnként egy-egy cukorböjt beiktatásának köszönhetően számos jó hatásra számíthatunk.