Főoldal > DIÉTA > 5 tipp a dehidratáltság ellen

5 tipp a dehidratáltság ellen

dehidratációdehidratáltdehidratáltságfolyadékivásszomjasvíz
0

Írta:

Szomjúság, fejfájás, fáradtság, száraz bőr, cserepes ajkak, kellemetlen lehelet – ezek a kiszárazás első jelei. Ugye te is tapasztaltad már őket? A következő tippjeinkkel viszont garantáltan hidratált leszel, kívül-belül!

1.     Ne várd meg, míg szomjas leszel!

Tarts egy pohár vizet az éjjeliszekrényeden, az ágyad mellett, és reggelente legyen az az első dolgod, hogy elfogyasztod! Így sokkal hamarabb felébredsz, üdébb lesz az arcbőröd, és a reggeli kellemetlen lehelettől sem fogsz többé szenvedni. 

Tudtad? Az emberek 2/3-a nem iszik elég vizet élete során!

47894681 - drink water. woman's hand pouring fresh pure water from pitcher into a glass. health and diet concept. healthy lifestyle. healthcare and beauty. hydratation.

2.     Mindig legyen nálad egy kis üveg víz!

Ma már szebbnél szebb műanyag palackozott vizek közül lehet válogatni, akár már pár decis kiszerelésben is. Hordj egy kis üveget a táskádban, hogy bármikor, bármilyen helyzetben előkaphasd, ha megszomjaznál. 

Ezzel a módszerrel nem kell aggódnod azon, hogy nem lesz meg a 2-3 liternyi ajánlott napi vízfogyasztásod, ráadásul a fejfájást és a migrént is hatásosan kezelheted egy kis vízzel.

Tudtad? A testsúly több, mint 70%-át a víz alkotja, míg az agyunk 80%-a áll vízből.

3.     Edzés közben duplán hidratálj!

Fizikai aktivitás alatt (illetve extrém hőmérsékleti körülmények között) különösen fontos, hogy mindig legyen nálad víz vagy egy olyan hidratásportital, mely ásványi anyagokat, vitaminokat és enzimeket is tartalmaz. Ez azért fontos, mert sportolás közben rengeteg testnedvet veszít a szervezet, amit mielőbb pótolni kell, nehogy dehidratáltság lépjen fel. 

Tudtad? Az energiánkat nagyban befolyásolja a belső vízkészletünk: már 5 %-os testnedvcsökkenés is negatív hatással van a fizikai és mentális állapotra!

4.     Nassolj okosan!

Nem árt észben tartanod, hogy a vízfogyasztásodat az étkezésed is befolyásolja. Vannak ugyanis olyan ételek (pl. a gyümölcsök és a zöldségek többsége), melyek sok vizet tartalmaznak, ezáltal folyamatosan hidratálják a testet, míg mások (pl. az édességet és a sós ropogtatnivalók) elvonják a vizet a szervezetből. Többek között ezért vagy olyan szomjas egy kis chips vagy csoki után.

Tudtad? Az alma kiváló snack, hiszen a magas ásványi anyag-és vitamintartalma mellett a 85%-át víz alkotja!

5.     Mindig a megfelelő folyadékot válaszd!

Tévhit, hogy minden folyadék hidratál! A cukros és szénsavas üdítők, a gyümölcslevek, valamint az alkoholos és a koffeines italok mind elvonják a vizet a szervezetből, ezért nem ajánlott a napi, rendszeres fogyasztásuk – különösen reggelenként, amikor szervezetünknek legnagyobb szüksége van a folyadékpótlásra.

Ha jót akarsz tenni a testeddel, fogyassz szénsavmentes vizet, házi készítésű turmixokat és smoothie-kat, valamint vitaminos pezsgőtablettákat!

Tudtad? Minél átlátszóbb színű a vizeleted, annál kevésbé vagy dehidratált!


További cikkeink a témában

cukordiéta

Ezért száműzd a cukrot az életedből

Írta:
tegnapelőtt 0

Ha a cukor csak a fogaink épségét veszélyeztetné, legfeljebb gyakrabban foglalkoznánk a szájhigiéniával. Emellett azonban számos olyan veszélyt rejt magában a finomított cukor rendszeres fogyasztása, amelyek nem csak rendkívül károsak, de még egy alapos fogmosással sem javíthatunk a helyzeten.