Főoldal > DIÉTA > Tiltólistás zöldségek és gyümölcsök

Tiltólistás zöldségek és gyümölcsök

diétaétrendfogyókúragyümölcssúlycsökkenéssúlycsökkentészöldség
0 0

Írta:

Bár a zöldségeknél és gyümölcsöknél nincsenek egészségesebb élelmiszerek, ha szigorú fogyókúrára adjuk a fejünket, érdemes néhányat közülük kerülni – legalábbis diétánk végéig. Huzamosabb ideig azonban egyikről se mondjunk le, hiszen nincs az a fogyókúra, ami miatt érdemes lenne változatos étrendünket egyoldalú, unalmas és gyakran nem is túl egészséges étkezési szokásokká alakítani.

Avokádó 

Bár kevés istenibb reggeli létezik, mint a kedvenc avokádókrémmel megkent pirítósunk, ha nagyon figyelni szeretnénk a vonalainkra, egy ideig ajánlott lemondani erről az ízletes kencéről. Tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal, de sajnos zsírtartalma sem csekély. Váltsd ki inkább padlizsánkrémmel, bruschetta-val, tonhalkrémmel, az avokádót pedig tartogasd a fogyókúra utáni időszakra, de lehetőleg akkor se az esti órákban fogyaszd.

Kukorica

A kukorica sokunk kedvence, feltétként, salátába, húsok mellé fenséges csemege, ezért is fogyasztunk belőle viszonylag sokat mi, magyarok. Mindamellett, hogy finom és egészséges zöldségféléről beszélünk, jó tudni, hogy valóságos kalóriabomba is. Magas szénhidráttartalma miatt a fogyókúrázóknak nem ajánlott sokat fogyasztaniuk belőle, sőt, a cél érdekében a diéta időtartama alatt a legjobb, ha átmenetileg kiiktatjuk étrendünkből.

Szőlő 

Bár Magyarországon a szőlőtermesztés és borfogyasztás kiemelt jelentőségű, az biztos, hogy diéta alatt a gyümölcs minden formáját érdemes kerülni. A szőlő bár rendkívül lédús gyümölcs, a benne lévő szőlőcukor olyannyira megdobja kalóriatartalmát, hogy mértékkel kell fogyasztani, különösen, ha szeretnénk megszabadulni néhány fölös kilótól.

Banán

Igaz, hogy a téli időszakban a banán és a narancs az a két legfontosabb gyümölcs, amely segít enyhíteni gyümölcsök utáni sóvárgásunk mértékén, kár abba az illúzióba ringatnunk magunkat, hogy mindezt következmények nélkül tehetjük. A banán kiemelkedően magas szénhidráttartalma miatt cseppet sem alakbarát gyümölcs, amiből még akkor sem fogyaszthatunk napi egynél többet, ha épp nem szigorú étkezési szokásokat követünk.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában