Főoldal > DIÉTA > 10 élelmiszer, ami azonnal segít a háborgó gyomron

10 élelmiszer, ami azonnal segít a háborgó gyomron

élelmiszeremésztésételfájdalomgyomorgörcs
0

Írta:

Nincs rosszabb, mint amikor fáj a pocakunk. A hasi puffadás, a hasmenés, a gyomorgörcs és az émelygés olyan fájdalmas és kínos tünetek, amelyeket nem hagyhatunk figyelmen kívül.

Végtelenül sok oka lehet, ami miatt háborog a gyomrunk. Lehet, hogy a stressz az okozója, vagy valamilyen élelmiszer nem tett jót, esetleg a rossz táplálkozás a ludas, vagy akár a túl sok zöldség fogyasztása. Nem mindig könnyű pontosan meghatározni, hogy mi okozza a hasfájást, de jó hír, hogy a megkönnyebbülésre számos jó étel vagy ital létezik, amit biztosan megtalálsz otthon.

1. Gyömbér

Kutatások bizonyítják, hogy a gyömbér segít enyhíteni a gyomorfájást és a hányingert. Pár perc áztatással készíts a frissen reszelt gyökérből teát! Hozzáadhatsz egy kis citromot vagy mézet, így finomabb lesz. De ne feledd, a túl sok gyömbér is diszkomfort érzetet kelthet a gyomorban, ezért maximum 1 vagy 2 csészével igyál naponta.

2. Banán

Magas a rosttartalma, rengeteg pektint tartalmaz, ezért nagyszerű választás, ha hasmenésed van. Könnyen emészthető, segít felszívni a vizet a bélből, így akkor is hasznos, ha csak túl laza a székleted. A banán olyan tápanyagokban is rendkívül gazdag, amelyek energiával töltenek fel, ha a betegségtől már nagyon kimerült a szervezeted.

3. Édeskömény

Igazi gyorssegélyt jelent a székrekedésben. Forrald le a szárított magot vízben, így teát készíthetsz belőle. De használhatsz édeskömény olajat főzéshez, vagy az ivóvizedbe is keverhetsz egy keveset a porított változatából.

4. Kamillatea

A legtöbb gyógytea enyhíti a gyomor- és bélrendszeri megbetegedéseket, de a kamilla a gyulladásgátló tulajdonságainak köszönhetően különösen okos választást jelent, ha háborog a pocakod. Teája ugyanis segít megnyugtatni a gyomrodat, és hatékonyan gyógyítja a már esetlegesen kialakult problémákat is.

96426324 - apple sauce and cinnamon

5. Almaszósz

Az alma és az almaszósz magas pektintartalommal rendelkezik, mint a banán. A pektint a szervezet sűrítőszerként használja. Ha laza széklettől vagy hányástól szenvedsz, egy finom almaszósz segíthet helyreállítani az emésztésedet.

6. Joghurt

Ha állandó gyomorfájdalmat tapasztalsz, és ezt semmi különösebbhez nem tudod kötni, akkor könnyen lehet, hogy hiányoznak bizonyos jó baktériumok a bélrendszeredből. A probiotikumok segíthetnek a bakteriális túlnövekedés elkerülésében. Például az irritábilis bél szindróma, az IBS egyik fő oka lehet, ha túl sok a rossz bacilus a beleidben. A probiotikumban gazdag joghurt napi szintű fogyasztása segíthet megőrizni az emésztőrendszered kiegyensúlyozottságát.

7. Víz

A hidratáltság előnyeiről végtelenül hosszú listát lehetne írni, és ezen szerepelne a székrekedés megelőzése is. Ez utóbbi lényegében akkor jön létre, amikor a vastagbél kiszárad, és emiatt megnehezül a széklet testen belüli mozgása. Ha efféle problémák gyötörnek, igyál sok vizet!

8. Burgonya

Ha inkább a laza széklet a probléma, válaszd a lehető legegyszerűbb, mégis ízletes ételeket, például a burgonyát. Olyan egyszerű szénhidrátokat tartalmaz, amelyeket könnyű megemészteni, és emellett üzemanyaggal is feltölti a szervezetedet. A krumpli mellett a rizs és a pirítós is segíthet a hasmenés tüneteit enyhíteni, mert szintén felszívják a felesleges vizet a testben.

9. Datolya

A gyümölcsök általában jót tesznek, ha székrekedést tapasztalunk. Magas rost- és víztartalmuk segít hidratálni a testet és lágyítani a székletet. A datolya, a szőlő és a papaya különösen hasznosnak bizonyul magas feloldhatatlan rosttartalmuk miatt, növelik a vastagbélben ragadt, megkeményedett széklet térfogatát és nedvességét, amely így már könnyebben távozik.

10. Húsleves

Valamilyen húsos leves is a gyomrod barátja lehet, ha az étel nem akar lent maradni. A húsleves hidratál, ezért ha más nem is megy le, a szervezetednek legalább némi folyadékra szüksége van, hogy ne száradj ki. Ügyelj rá, hogy világos színű legyen, kerüld a túlzott fűszerezést vagy az olyan hozzávalókat, amelyek további kellemetlenségeket okozhatnak, mint a bab vagy más puffasztó zöldségek.

Figyelem!

Ha a tüneteid súlyosak, nagyobb probléma állhat a háttérben, és komolyabb kivizsgálásra lehet szükség. Ha vért hánytál, súlyos hasi fájdalmad vagy lázad van, esetleg vért találsz a székletedben, vagy szurokfeketévé válik, azonnal fordulj orvoshoz!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

cukordiéta

Ezért száműzd a cukrot az életedből

Írta:
22 órája 0

Ha a cukor csak a fogaink épségét veszélyeztetné, legfeljebb gyakrabban foglalkoznánk a szájhigiéniával. Emellett azonban számos olyan veszélyt rejt magában a finomított cukor rendszeres fogyasztása, amelyek nem csak rendkívül károsak, de még egy alapos fogmosással sem javíthatunk a helyzeten.