Főoldal > DIÉTA > A túl sok edzés lassítja a fogyást?

A túl sok edzés lassítja a fogyást?

edzésfogyássport
0

Írta:

A válasz: igen! Legalábbis a szakértők szerint. De mennyi edzés a túl sok?

Jessica Sepel sztárdietetikus szerint a mindennapi edzés káros, legalábbis a fogyásodat biztosan gátolja. A szakértő állítja, hogy a kliensei többsége is belesett ebbe a hibába, ezért kezdett el tanulmányokat olvasni és összefüggést keresni az étkezések és a rendszeres testedzések között.

„Ha túl sokat sportolsz, a testedben lévő kortizol stresszhormon az egekbe szökik, csakúgy, mintha a munkád vagy családi problémák miatt stresszelnél – a szervezeted a kettő között nem tud különbséget tenni! A magas kortizolszint miatt a test pedig nem tud zsírt égetni, mert a szervezeted azzal van elfoglalva, hogy a paraszimpatikus és a szimpatikus idegrendszert kiegyensúlyozza!”

59969620 - strong fit woman flipping tire in gym

Mindez azt jelenti, hogy a túlzott testedzésnek a fogyás szempontjából nem sok értelme van – maximum az izmaidat mozgatod meg vele, de a megnövekedett kortizolszint miatt az izmok befeszülése és az izomláz is gyakoribb lehet.

A szakértő szerint a napi egy órás edzés már túlzott testedzésnek számít, ezért inkább mozogjunk heti kétszer-háromszor egy órát, valamint figyeljünk oda a megfelelő étkezésre: kerüljük a cukrot, a fehér lisztet, a feldolgozott termékeket, a transzsírokat, és persze a szénsavas üdítőket is.

„Ezt már a klienseimnek is javasoltam, náluk pedig bevált a dolog! Végre beindult a fogyásuk, több lett az energiájuk, a sikertől pedig a kedvük és az élethez való hozzáállásuk is pozitív lett! Az egészséges életmód folyamatos fenntartásához ilyen sikerek kellenek, nem napi több óra izzasztó szenvedés a konditeremben!” – mondja a dietetikus szakértő.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X