Főoldal > DIÉTA > Az 5 legjobb gluténmentes gabonaféle

Az 5 legjobb gluténmentes gabonaféle

gluténgluténérzékenységgluténmentes
0

Írta:

A finomítatlan gabonák értékes tápanyagokat rejtenek. Akkor is bőséges a választék, ha gluténérzékeny vagy!

Ízletes köretek, kenyér, sőt, gabonafasírt is szerepelhet az étrendedben, ha kerülöd a glutént. A nagyobb szupermarketekben, a bioboltokban, a piacokon is beszerezheted az alapanyagokat.

Kiváló lúgosító – a köles

Egyre több információt hallhatsz arról, milyen fontos, hogy megakadályozd a szervezet elsavasodását. A köles lúgosító hatást gyakorol a szervezetedre, ráadásul ásványi anyagokban is gazdag. Főként a magnézium és kálium tartalma jelentős, így ha stresszes időszakod van, mindenképp gondolj a kölesre! Megfőzheted köretként, de nagyon finom a köles-kőrözött, vagy édes változatban a kölestúró, palacsintába, rétesbe töltve.

44721347 - millet

Jolly Joker – a barna rizs

Szinte minden betegségben gyógyító hatású, a hagyományos kínai orvoslás nagyra becsült gabonafajtája. Rosttartalma egyenletessé teszi a vércukor-szintedet, és javítja az emésztést. Érdemes előző este vízbe áztatnod, majd másnap leszűrve, kevés sóval megfőzni. A főzési ideje valamivel hosszabb, mint a fehér rizsnek. Ízesítheted zöldfűszerekkel, vagy összekeverheted darált lenmaggal, így finom gabonafasírtot készíthetsz.

Egyél a rugalmasságért – a hajdina

Natúr és pirított változatban is megtalálod a boltokban a hajdinát, melynek legfőbb különlegessége, hogy szilíciumban gazdag. Ez az anyag hozzájárul az érfalak, a kötőszövetek és a bőr rugalmasságához. Megszépít és feszessé teszi a testedet. Ha előzőleg beáztatod, a hajdina nagyon gyorsan megfő. Gazdagítsd párolt sárgarépával, brokkolival, szeletelt gombával, így ízletes reform-rizottót kapsz. Édes változatban is elkészítheted, ekkor adj hozzá vaníliát, mazsolát, darabolt gyümölcsöt, és fogyaszd reggelire!

Fehérjeturbó – a quinoa

Ez a dél-amerikai gabona minden értékes aminosavat tartalmaz, ám az állati fehérjeforrásokkal szemben nem terheli salakanyagokkal a szervezetedet. Ha rendszeresen sportolsz, edzések után fogyassz quinoából készült fogást! Megfőzheted adalékanyag-mentes ételízesítővel, és ha tovább szeretnéd emelni az aminosav bevitelt, egyél mellé főtt babféléket, csicseriborsót. A quinoában folsav is található, ha babát tervezel, ezt az előnyét is kihasználhatod.

Red, black quinoa seeds on a wooden background

Növeld az erőnléted – az amaránt

Egészen apró magvakból áll ez a gabonafajta. A tél végén jelentkező fáradtság esetén gondolj rá! Kiemelkedő a vastartalma, megelőzheted vele a vérszegénységet. Kalciumban is gazdag, ezáltal erősíti a csontjaidat. Lizin is található benne, ez az aminosav fontos a szövetek regenerálódásához. A puffasztott amarántot használhatod müzliként, a nyers változatot ugyanúgy készítsd el, mint a megszokott köreteket. Ha só után vágyakozol, lehet, hogy káliumhiányod van – ezt is megoldja a különleges gabona.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétafogyás

Ekkor egyél, ha fogyni szeretnél!

Írta:
0

Amikor úgy döntesz, hogy megszabadulsz pár kilótól és ezt el is meséled másoknak, bombázni fognak azzal, hogy milyen ételeket egyél és mennyit. De nem ez az egyetlen dolog, amit meg kell gondolnod, az időzítés is legalább olyan fontos!

Kövess Facebook-on!
X