Főoldal > DIÉTA > Hogyan győzd le az állandó éhséget?

Hogyan győzd le az állandó éhséget?

éhségételfogyás
0

Írta:

Most megtudhatod: az ételek és az italok utáni sóvárgással valójában ezt üzeni a szervezetünk.

Még a legegészségesebben étkezőknek is vannak olyan időszakai, amikor állandóan csak egy bizonyos étel körül járnak a gondolataik. Próbáltad már megfejteni, hogy a kínzó sóvárgással mit akarhat kétségbeesetten üzenni a szervezeted? A nőknél a menstruáció előtti napokon természetes, hogy leginkább csokoládét, fánkot és rudit ennének. De mi a helyzet a többi időszakkal és a férfiakkal? Az alábbi 6 ok áll leggyakrabban a rád törő és csillapíthatatlan éhségrohamok mögött.

Csokoládé utáni sóvárgás: migréned lesz

Az édes ízek utáni kínzó sóvárgás a migrén első tünete is lehet. Érdekessége, hogy nemcsak néhány perccel, de akár három nappal a fejfájás előtt is jelentkezhet, hívják fel rá a figyelmet a neurológusok. A leggyakrabban ilyenkor csokoládét kívánunk, ezért van az, hogy a migrén kialakulásáért sokszor tévesen a csokit okoljuk. A valóság azonban az, hogy a migrén már kialakulóban volt akkor is, amikor édességre fájt a fogunk.

Sós rágcsák utáni sóvárgás: dehidratált vagy

Állandóan chipszet ropogtatnál? Valószínűleg nem jut elegendő vízhez a szervezeted. A testünk mindig arra törekszik, hogy a folyadék egyensúlyát fenntartsa. Amennyiben nem jut elegendő vízhez és elektrolitokhoz, a szervezet zsigeri válaszként elkezd sós ételek után sóvárogni. A nátrium ugyanis nélkülözhetetlen az egyensúlyhoz. Mielőtt chipszekkel és ropikkal hizlalnád magad, kezdj el inni!

Jeges ételek utáni sóvárgás: vashiányban szenvedsz

A sóvárgás ritkán jelez vitaminhiányt, emiatt tévesek az olyan hiedelmek, mely szerint például azért kívánjuk a sajtot, mert nincs elegendő kalcium a szervezetünkben. Miért vágyunk mégis csak fagyira és smoothie-ra, időjárástól függetlenül? A hideg, fagyott finomságok iránti sóvárgás sokszor vashiányra próbál figyelmeztetni. A jeges dolgokban nincs vas, emiatt kizárólag a táplálék-kiegészítő szedése a megoldás.

54807908 - raspberry ice cream in white bowl overhead shot

Folyadék utáni sóvárgás: pre-diabéteszed vagy 2-es típusú diabéteszed van

Ha elsősorban folyadék után sóvárogsz, hogy csillapítsd a kínzó szomjúságod, irány a háziorvos, ellenőriztesd a vércukorszinted. Az állandó szomjúságérzetet ugyanis leggyakrabban a vérben levő többletcukor okozza, amelyet a test próbál vizelet útján kiüríteni. Emiatt jár kéz a kézben az állandó szomjúságérzet és a gyakori vizelési inger. A dehidratációra a szervezet fokozott szomjúságérzettel válaszol, amely egy ördögi kört hoz létre a több folyadékfogyasztás és a gyakoribb vizelés között.

Gyorsételek utáni sóvárgás: nem alszol eleget

A kutatások sorra bizonyítják, hogy az alváshiány a gyorsételek utáni sóvárgás fő okozója. Szervezetünk alvás-ébrenlét ciklusa jelentős hatással van az étkezési szokásainkra. Alváshiány esetén az agy azon területei, amelyek a kontrollért és a megfelelő ételek választásáért felelősek, tompulnak, így ilyenkor vagyunk a legkevésbé képesek arra, hogy egészséges táplálékok mellé tegyük le a voksunkat. A megváltozott agyi aktivitás és döntéshozó képesség megmagyarázza, hogy az alvászavarral szenvedők többsége miért hajlamos az elhízásra. Hogy messzire tudd kerülni a hamburgert és a sült krumplit, fordíts legalább 7 órát alvásra.

Új ízek utáni sóvárgás: egyhangú a táplálkozásod

A változatosság nemcsak gyönyörködtet, de megelőzi az ételek utáni állandó sóvárgást is. Egy kutatás szerint a kontrollcsoport sokkal kívánósabb volt, amikor a minden tápanyagot tartalmazó vaníliás turmixot itta napi ötször, mint amikor ugyanezt a tápanyag-mennyiséget változatos étkezéssel vitte be. Amikor a számodra megfelelő diétát állítod össze, figyelj rá, hogy ne csak tápanyagdús, de változatos és ízletes is legyen.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X