Főoldal > FOGADOM > A személyi edzők 10 legjobb fitnessztrükkje

A személyi edzők 10 legjobb fitnessztrükkje

csoportos edzésedzésfitneszgymmozgás
0

Írta:

Még soha nem akartál úgy lefogyni/változtatni az alakodon, mint most? A legjobb helyen jársz!

Fókuszálj a teljesítményre, ne a külsőségekre!

Hidd el, abszolút nem az a fontos, hogy milyen nedvszívó képességekkel bír az edzőszerelésed, vagy, hogy mennyire márkás a sportcipőd! A lényeg, hogy mozogj, a többi pedig majd jön magától!

Ne a cél lebegjen a szemed előtt, hanem az odáig vezető út!

Soha ne azért mozogj, hogy elérj egy bizonyos kilogrammot vagy ruhaméretet: inkább koncentrálj arra, hogy minden egyes edzéssel fejleszt a teljesítményed, a gyorsaságod, az erősséged és a hajlékonyságod! Ha a végcél helyett az útra összpontosítasz, nagyobb örömmel fogod magadat belevetni a sportolásba.

Légy türelmes!

A kívánt eredmény nem egyik napról a másikra fog az öledbe hullani – keményen meg kell dolgoznod érte és lehet, hogy hónapokig, sőt, évekig fog tartani, míg eléred a célodat. Ahhoz, hogy ezt sikerre vidd, alázatosnak, türelmesnek és akaratosnak kell lenned!

Haladj apró lépésekben!

Ahelyett, hogy minden egyes alkalommal kilométerekkel növelnéd a lefutandó távodat, inkább tűzz összpontosíts arra, hogy mindig 5 lépéssel tudj továbbfutni. Nem hangzik bonyolultnak? Lehet, de legalább teljesíthető és biztos lesz a fejlődés!

Kövesd az utadat, de ne akarj mindenáron ragaszkodni egy edzéstervhez!

Amennyiben készítettél magadnak edzéstervet, úgy minden héten ismételd át a rövid-és hosszútávú céljaidat, valamint jelöld be a mozgásodban ért változásokat. Ugyanakkor fontos hangsúlyoznunk, hogy nem kell mindig, mindenáron fejlődnöd – még akkor sem, ha az edzésterved ezt kívánja! Törekedj inkább arra, hogy mindig a testednek és a szervezetednek megfelelő ütemben edz!

Találd meg a kedvenc zenédet!

Furcsának tűnhet, de a jó zene igenis segít a teljesítmény növelésében – különösen igaz ez, ha egyedül eddzesz! A tempós ütemek serkentik a vérkeringést és nagyobb sebességre sarkallanak, de vannak, akiknek az válik be, ha kellemes és pihentető muzsikát hallgatnak. Ne feledd: fontos, hogy a választott zenéd ne zavarjon meg másokat és mindig csak olyan magas hangerővel hallgasd a kedvenc dalodat, hogy még a környezetedre is zavartalanul figyelni tudj!

Frissítsd fel az edzésedet!

Ha már belefásultál a hatodik futókörödbe, próbálj ki egy új irányt! Unod a konditerem zaját? Próbálj meg a természet lágy ölén edzeni! Egy kis újítás senkinek sem árt, sőt: még nagyobb teljesítményre is bírhat, ezért törekedj arra, hogy minden új hónapban vigyél valamilyen csavart a már megszokott, átlagos edzésrutinodba!

Szerezz barátokat!

Tudományos kutatások igazolják, hogy baráti társaságban sokkal jobb, eredményesebb és pihentetőbb sportolni, mint magányosan! Nincsen egy sportos ember sem a baráti körödben? Iratkozz be az egyik közeli csoportos edzésre, melyeknek számtalan pozitív hatása van a szervezetre!

Dühös vagy? Edzés helyett sétálj!

Senkinek sem tesz jót, ha a dühét sportolással akarja levezetni, mert ilyenkor nem az edzéseden van a hangsúlyod és másra koncentrálsz. Ha tele vagy feszültséggel, inkább hagyd meg másnak a futópadot és a súlyzós gépeket – hidd el, figyelmetlenségek miatt születik a legtöbb sportbaleset!

Minden nap mozogj valamit!

Amennyiben sincs kedved futni, úszni, jógázni vagy csoportos órákra járni, úgy válaszd a sétát! A kutatások szerint napi 30 perc gyors séta csodákat tehet az egészséggel, sőt: néhány professzor szerint még a kocogásnál is jobb hatással van a szervezetre.

Fotó: iStock


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X