Főoldal > kihívás > 6 ok, amiért nem tudsz megszabadulni a hasi zsírtól

6 ok, amiért nem tudsz megszabadulni a hasi zsírtól

edzésfogyásfogyókúrahashasizomkockás haslapos haszsírégetés
0 0

Írta:

A küzdelem valóban kínkeserves, de ne add fel!

Ismerős a helyzet, amikor a fogyókúra végén tartasz, de a hasadról csak nem akar leolvadni a zsír? Sajnos rossz hírünk van: nincs egyetlen csodafeladat vagy mágikus szuperélelmiszer, amely eltűnteti tested középső részéről a zsírpárnákat. Sőt, bizonyos diétás ételek, mint például a telítetlen zsírok vagy a light feliratú termékek fogyasztása, gátat szabhatnak minden erőfeszítésednek. A siker kulcsa az egészséges életvitelben rejlik. Most megtudhatod, mely szokásaid a hibásak, amiért nem látod a hasadon az eredményt.

Rengeteg feldolgozott élelmiszer eszel

Hiába diétás feliratú és kalóriaszegény, minden készétel tele van cukorral és nátriummal, ezáltal indítva dupla támadást a derékkörfogatod ellen. A sós ételek puffadást okoznak. A szervezet pedig még a cukor természetes formáit, mint például a mézet is, zsírként raktározza el. Nem véletlen, hogy azok, akik sok zsírban és cukorban gazdag feldolgozott élelmiszert fogyasztanak, sokkal hajlamosabbak a hasi elhízásra, mint ugyanannyi kalóriát, de tiszta ételekből fogyasztó társaik, támasztják alá a kutatások is.

A felülés a kedvenc gyakorlatod

Ha még nem hallottad, most nagyon csalódott lehetsz: hiába csinálsz napi több száz felülést, a célzott gyakorlatok nem faragják le a zsírt a hasról. A felülések izmot építenek, de az eredetileg is kockás hasad továbbra is zsírszövettel lesz takarva. A zsírégetéshez koncentrálj a teljes testedre! Rengeteg gyakorlat létezik, amely egyszerre több izomcsoportot megdolgoztat, beleértve a hasat is. A törzsizmok erősítése fontos az erős hashoz, a jó tartáshoz és a sérülések elkerüléséhez. Azonban az olyan nagyobb izomcsoportok sem maradhatnak ki, mint a láb és a kar. Ha nő az izomtömeged, több kalóriát fogsz elégetni.

79149497 - fitness, sport, training and people concept - smiling woman flexing abdominal muscles with exercise ball in gym

79149497 – fitness, sport, training and people concept – smiling woman flexing abdominal muscles with exercise ball in gym

Sajnálod az időt az alvásra

Tudjuk, hogy igazi kihívás minden fontos teendőt egyetlen napba tömöríteni. Nem véletlen, hogy a friss kutatások egyik fő területe az alvás és a hízás összefüggése lett. A kísérletek során egyértelművé vált, hogy az alváshiány zsírlerakódáshoz vezet, különösen a test középső részén. Azok a résztvevők, akik 5 órát vagy akár annál is kevesebbet aludtak, nemcsak sok plusz kilóval, de magasabb zsírszázalékkal is rendelkeztek, mint akik 7-8 órát tudtak alvásra fordítani. Az alváshiány ugyanis növeli az éhséghormon szintjét, és csökkenti a kontrollt, ezáltal túlevésre ösztönöz. Ráadásul fáradtan biztosan inkább haza, mint az edzőterem felé veszed az irányt.

Csak súlyzós edzéseket végzel

Az erősítő edzések izmot építenek, amelyek nyugalmi helyzetben is több kalóriát égetnek. Azonban, ha a makacs hasi zsírtól akarsz megszabadulni, a súlyzós edzések mellett a mérsékelt, vagy magas intenzitású kardió edzésekre is időt kell szentelned. Az aerob típusú mozgásformák kiemelt szerepet játszanak a már elraktározott zsír lebontásában. A súlyok emelése mellett tehát vesd be az izzasztó kardiót is, a kettő kombinációja igen hatékony.

Túl sok jótékony zsírt eszel

Kétségtelen, hogy az egészséges telítetlen zsírok, amelyek többek között a magvakban, az avokádóban és a növényi olajakban találhatóak, sokáig teltségérzetet adnak és segítenek a fogyásban. A probléma az, hogy ezeket a finomságokat könnyű túlzásba vinni. Egy kis maréknyi mandula már 164 kalóriát rejt, és ki tud megállni ennél a mennyiségnél? A magvak ropogtatása tehát a legtöbb esetben magas kalóriabevitelhez vezet. Ha az egészséges zsírokról van szó, mindig tarts mértéket: sose fogyassz 30 g-nál több magvat, egy harmadnyinál több avokádót vagy egy evőkanálnyinál nagyobb mennyiségű olivaolajat.

Még mindig diétás üdítőt iszol

Azt hiszed a diétás kólát büntetlenül ihatod, mert kalóriamentes? A light üdítőket fogyasztók közel háromszor annyi zsírt raktároznak testük középső tájékára, mint azok, akik messzire kerülik ezeket a műitalokat. Bár a kutatók nem tudják még ennek a jelenségnek a biztos magyarázatát, de feltételezik, hogy a mesterséges édesítőszerek lelassítják az anyagcserét. Fogyasztásuk után pedig hiányérzete lesz a szervezetnek, és cukros ételre vágyik. Ha ízesített folyadékot innál, rakj a szénsavmentes ásványvízbe inkább citromot. A szervezet a vizet a zsírszövetek lebontására is használja, emiatt is kiemelten fontos, hogy elkerüld a dehidratációt.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában