Főoldal > MOZGÁS > Erősítsd női energiáidat!

Erősítsd női energiáidat!

0

Írta:

  Így hajtsd végre a gyakorlatot Állj egyenesen! Zárd össze a talpaidat, tartsd egyenesen a bokádat, ügyelj arra, hogy bokáid ne forduljanak befelé. Lábszárad, combod maradjon nyújtva, de ne feszítsd túl görcsösen. A feneked ne told hátra, inkább húzzad kissé magad alá, ettől lesz a gerinced szálegyenes az alsó szakaszon. Tartsad a hátad felső szakaszát […]

 

Így hajtsd végre a gyakorlatot

  • Állj egyenesen! Zárd össze a talpaidat, tartsd egyenesen a bokádat, ügyelj arra, hogy bokáid ne forduljanak befelé. Lábszárad, combod maradjon nyújtva, de ne feszítsd túl görcsösen. A feneked ne told hátra, inkább húzzad kissé magad alá, ettől lesz a gerinced szálegyenes az alsó szakaszon. Tartsad a hátad felső szakaszát is nyújtva, egyenesen, mellkasodat pedig domborítsad. Vállaidat toljad picit hátra és lefelé. Nyújtsad a nyakad is felfelé, de az álladat ne emeld magasra, épp ellenkezőleg: a kulcscsont irányába mozdítsad, és a tarkódat nyújtsad felfelé. Ezáltal a gerinc felső szakasza is kiegyenesedik.
  • Belégzésre emeld kinyújtott karodat magas tartásba, a tenyeredet zárd össze, szorosan egymáshoz nyomva az ujjakat. A belégzés teljes időtartama alatt folyamatosan nyújtózz felfelé, egész testeddel.
    0000173_1.jpg ()
  • Kilégzéskor döntsd a törzsedet jobb oldalra, közben a csípődet mozdítsad balra. A döntésben tartsd meg a felfelé nyújtózást. Figyelj arra, hogy az ellentétes oldalon a bal válladat ne engedd süllyedni, húzd ki a mellkasod a bal váll balra mozdításával. Ez a mozdulat a bal csípőt is hátrafelé fordítja, de az nem kedvező, ellenpontként tehát a bal csípődet told előre.
  • Arcodon ne tükröződjön erőlködés, lazítsd el az izmaidat.
  • Tartsd ki a pózt 5-10 másodpercig, majd fokozatosan növeld az időtartamot fél-egy percre.
  • Belégzés közben térj vissza a kiinduló helyzetbe, és nyújtózz továbbra is egyenesen felfelé.
  • Kilégzéskor ismételd meg a gyakorlatot az ellenkező (bal) oldalra. Jobb válladat húzd hátra, jobb csípődet pedig told előre.

Gyógyító hatásai

Az oldalirányú hajlítás rugalmassá és erőssé teszi a hátat és a gerincet. Fejleszti a mellkas izomzatát, így a tüdő és a szív megkönnyebbülhet. Oldja a csípő merevségét, erősíti, formálja a lábszárat és a combot. Energiával tölti fel a derék tájékát, az alhasat és a női szerveket.

Lélekformálásra

Ez az ászana a Holdról kapta a nevét. Olyan, jellegzetesen női tulajdonságok tartoznak ehhez az égitesthez, mint a megértés, az együttérzés, a feltétel nélküli anyai szeretet, a kifinomult érzékenység, a kreativitás, az elfogadás, a befogadás, az emberi könyörületesség. A fiatal lányokra, nőkre inkább a Vénusz gyakorol nagyobb hatást, amely az esztétika, a szépség, a vágy szimbóluma. Az érett nő lassan alakul át, megtartja magában a Vénusz tulajdonságait, de felveszi mellé a Hold biztonságot, tartósságot és védettséget sugárzó erőit is.

 


További cikkeink a témában

edzésfutás

6 tipp, hogy motivált maradj

Írta:
tegnap 0

Bármennyire is szeretsz sportolni, egy idő után előfordulhat, hogy túl unalmasnak érzed a gyakorlatokat, vagy a teljesített kilométereket. Adunk hat ötletet, amivel továbbra is motivált maradhatsz és meg tudod csinálni az edzéstervedben szereplő feladatokat.

Kövess Facebook-on!
X