Főoldal > MOZGÁS > Üdítsd fel a tested!

Üdítsd fel a tested!

0

Írta:

Hétköznapjaink bokros teendői közepette ritkán figyelünk arra, hogy egyenesen tartsuk a hátunkat. Ez a kérdés ritkán áll a fontossági listánk élén, ha még nem érezzük fájdalmas következményét a görnyedt tartásnak. Aztán telnek a hónapok, az évek, és egyszer csak azt vesszük észre: már nem elég egyetlen pillanat, hogy kiegyenesedjünk, mert az izmok a helytelen tartásban […]

Hétköznapjaink bokros teendői közepette ritkán figyelünk arra, hogy egyenesen tartsuk a hátunkat. Ez a kérdés ritkán áll a fontossági listánk élén, ha még nem érezzük fájdalmas következményét a görnyedt tartásnak. Aztán telnek a hónapok, az évek, és egyszer csak azt vesszük észre: már nem elég egyetlen pillanat, hogy kiegyenesedjünk, mert az izmok a helytelen tartásban rögzültek. Ezt a kellemetlenséget egészen csekély odafigyeléssel megelőzhetjük.

Hangolódj rá a pozícióra!

Kezdjed az ismerkedést az egyszerűbb fél teve-tartással.

  • Térdelj le, combod és lábszárad legyen terpeszben.
  • Jobb kezeddel fogjad meg hátul a jobb bokádat, és támaszkodj rá.
  • Fejedet óvatosan hajtsd hátra, csípődet told előrefelé, mellkasodat pedig emeld meg, vagyis domboríts.
  • Bal kezét emeld fel nyújtva magas tartásba.
  • Tartsd ki a pózt pár lélegzetvételnyi ideig, de csak addig, amíg jólesik, majd lassan térj vissza térdelésbe.
  • Ismételd meg a gyakorlatot a másik oldalra is.

Ha kellemetlenül érzed magad a nyak hátrahajtása közben, akkor ne csináld!  Ha émelyegsz, elképzelhető, hogy a nyaki 1-es vagy 2-es csigolyád elmozdult a helyéről. Helyretételükhöz kérd egy tapasztalt szakértő segítségét. Amíg ez meg nem történik, ne erőltesd a fej hátrahajtását.

Így hajtsd végre a gyakorlatot:

0000190_1.jpg ()

Ha a fent leírtak végrehajtása nem okozott gondot, kezdheted a teve-póz gyakorlását.

  • Helyezkedj el ismét térdelő terpeszben.
  • Tedd a kezed a derekadra úgy, hogy a hüvelykujjad előre mutasson, a többi pedig hátra- és lefelé.
  • Csípődet lassan told előre, közben a vállaidat ereszd lassan hátra, végül pedig a fejed is hajtsd hátra.
  • A kezed vedd el a derekadról, és fogd meg a bokádat. Támaszkodj meg rajta rendesen, hogy ne a gerincre terhelődjön az egész törzs súlya.
  • Told előre csípődet folyamatos mozgással, de finoman, a mellkasodat pedig mozdítsd felfelé.
  • Maradj a teve-tartásban fél percig.
  • Kezeidet külön-külön mozdítva emelkedj vissza a törzseddel is, végül a fejed is kerüljön vissza a kiinduló helyzetbe.
  • Zárd össze a térded, ülj sarokülésbe, vagyis vadzsrászanába, és figyeld csendben a gyakorlat hatására önben felbukkanó érzeteket.
  • Ha jól esik, sarokülésben maradva nyújtsd előre a két karodat, tenyeredet, és a homlokodat helyezd a földre, majd nyújtóztasd meg alaposan a megdolgoztatott hát- és derékizmokat.

0000190_2.jpg ()

Gyógyító hatásai

Javítja a tartást, rugalmassá teszi és erősíti a törzs izmait, valamint a hátgerincet. Nyújtja a combfeszítő izmokat és a has izmait. A mellkas domborítása segíti a tüdő és a szív működését. Oldja a váll- és a csuklyásizom merevségét. Ülő munkát végzők számára kiváló, mert frissíti és erősíti az eltunyult testet.

Lélekformálásra

A hagyományos kínai orvoslás szerint testünket energiapályák hálózzák be. Az energiavezeték találkozásánál vannak az akupunktúrás pontok. Ha huszonegy energiacsatorna találkozik egy pontban, ott energiaközpont található. Ezeket az energiaközpontokat nevezzük csakráknak. A mellkas közepén helyezkedik el a szív csakra, a középső energiaközpont. Alatta és fölötte is három található, végig a törzs középvonalában. A szív csakra a szeretetközpont, ez felelős a szeretetteljes kapcsolatok kialakításáért, a szeretet adásáért és elfogadásáért. A teve tartás a mellkas szabaddá tétele révén segíti ennek a csakrának a működését, feloldhatja az itt tárolódó energiablokkokat.

Félre az előítéletekkel!

A szeretet megismerésre ösztönöz, ellentétben a közömbösséggel vagy az ellenszenvvel, amelyek megakadályoznak abban, hogy olyannak lássunk egy embert, amilyen valójában, ne pedig a saját szűrőnkön keresztül.

Fontos lenne, hogy az ösztönös helyett a tudatos megismerésre törekedjünk. Teszel fel magadnak efféle kérdéseket? Nyitott vagyok? Mentes vagyok az előítéletektől? Amikor valakivel beszélgetek, tényleg odafigyelek a mondanivalójára?

Próbáld szokatlan szempontok szerint értékelni az embereket, és ne skatulyázd be őket! Ezáltal sokkal mélyebb értelmet fedezhetsz fel annál, mint amilyet felszínes, ítélkező szemlélettel valaha észlelhetettél.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X