Főoldal > MOZGÁS > Fogyás jógával

Fogyás jógával

0

Írta:

Nagyon sok olyan ember jár el jógázni, aki már nagyon sok mindent kipróbált, és ahogy az esetek egy bizonyos részében lenni szokott, még mindig nem találta meg az üdvözítő megoldást fogyás ügyében. Remélem, ezzel a pár sorral közelebb kerültök a megoldáshoz, mely meghozza számotokra a végleges, áhított változást, a megfelelő testsúly elérését. Ha már megismerkedtünk […]

Nagyon sok olyan ember jár el jógázni, aki már nagyon sok mindent kipróbált, és ahogy az esetek egy bizonyos részében lenni szokott, még mindig nem találta meg az üdvözítő megoldást fogyás ügyében. Remélem, ezzel a pár sorral közelebb kerültök a megoldáshoz, mely meghozza számotokra a végleges, áhított változást, a megfelelő testsúly elérését. Ha már megismerkedtünk a jóga alapelemeivel, akkor tudjuk, hogy a helyes táplálkozás az egyik fontos alapelem, a pózok helyes kivitelezése mellett. A másik három, a teljesség kedvéért: a helyes relaxáció, a helyes légzés, és a meditáció.

A jógatáplálkozás

0001216_4.jpg ()

Mit?
A jógi úgy táplálkozik, úgy választja ki a ételeit, hogy az egészséges legyen, és közben szem előtt tartja a nem-ártás, ’ahimsza’ erkölcsi elvét is. Célja a táplálkozással a test harmonikus, zavartalan és egészséges működésének elérése, hisz az egészség a jógában egy eszköz és nem cél. A test és aztán az elme megtisztítása és tisztán tartása meghatározó alapelv. Ezt úgy érjük el, hogy tiszta, un. Szattvikus ételeket fogyasztunk. Ezek a követezők: gabonafélék, teljes kiőrlésű lisztből készült termékek, zöldségek, gyümölcsök és tejtermék. Igen, tudom, nem említettem a húsokat. Azt viszont már igen, hogy a jógi a nem-ártás törvényét következetesen betartja. Ahhoz, hogy húshoz jussunk, el kell venni egy élőlénynek az életét.

Az említett ’tiszta’ táplálékokat eredeti vagy ahhoz közeli formájukban, tehát nyersen, vagy párolva és minden esetben frissen ajánlott fogyasztani. Természetesen ismerem az emberek reakcióját, és a „na, de hát, én nem tudok meglenni…” kezdetű mondatokat. Ilyenkor a mértékletességet, mint a jóga másik ismert törvényét szoktam említeni. Rendben, együnk húst, ha úgy érezzük, hogy nem tudunk meglenni nélküle, de próbáljuk a mennyiséget – és főleg a minőséget – kellő óvatossággal megválasztani.

Mennyit?
Térjünk át a mennyiségre: a gyomor 50%-át ajánlott megtölteni szilárd táplálékkal, 25%-át folyadékkal, a fennmaradó 25%-nyi hely pedig elegendő az emésztés során esetlegesen keletkező gázoknak. Ennél a mondatnál is nagyon érdekes arckifejezéseket szoktam látni.

Hogyan?
Ha valóban tisztában vagyunk az emésztési folyamatokkal, tudjuk, hogy az emésztés már a szájban elkezdődik, tehát az ételt alaposan megrágva, legalább 32-szer kellene elfogyasztani, hogy az megfelelő mértékben elkeveredjen az emésztéshez elengedhetetlenül szükséges savakkal.

Ha ezt kipróbáljuk, be fogjuk látni, hogy sokkal kevesebb táplálékra van szükségünk ahhoz, hogy folyamatosan energikusak, és egészségesek legyünk. Az emésztés ugyanis rengeteg energiát igényel, és ezt belátjuk, ha felidézünk egy-egy ünnepi ebédet. Az asztaltól, a fogások vég nélküli sorát elfogyasztva mindenki megfelelő helyet keres az elvonulásra, a pihenéshez. Valójában ez azért van, mert a szervezet az összes energiáját a nem megfelelően elfogyasztott táplálék megemésztésére fordítja.
Tartsuk tehát szem előtt, a következőket, sokkal kevesebb táplálékra van szükségünk a szervezetünk tökéletes működéséhez, az egyszerű étkek egészségesen tartanak, és segítünk a szervezetünknek a megfelelő testsúlyra eléréshez.

Néhány gyakorlat, mellyel javítjuk az emésztést
Hinta-póz

0001216_1.jpg ()

  • Hasra fekszünk, homlokunk a talajon, a lábaink zárva, a karjainkat pedig a füleink mellé nyújtjuk.
  • Egy hosszú kilégzés után, belégzés közban lassan felemeljük a végtagjainkat és a fejünket.
  • Figyeljünk arra, hogy a nyakizmok ne feszüljenek. Folyamatosan lélegezzünk a pózban.
  • Addig tartjuk, amíg jól esik, majd Baba-pózban megpihenünk.

A Baba-pózt így hajtsd végre:

0001216_2.jpg ()

  • Ülünk a sarkokon, homlokunk a talajon.
  • Karjainkat a törzs mellett hátranyújtjuk.
  • Egyenletesen lélegzünk. A póz kitartása közban a belső szervek intenzív masszázsban részesülnek.

 

Egy másik nagyon hatásos póz, az ülésből előre-hajlás:

0001216_3.jpg ()

  • Egyszerűen nyújtott lábakkal kényelmesen, egyenes gerinccel elhelyezkedünk a talajon, majd egy nagy nyújtózás után, kilégzés közben előre hajolunk.
  • Addig maradunk a pózban, amíg jól esik, aztán lassan visszajövünk. Hogy kilazítsuk a gerincünk deréktáji szakaszát, a kezeinket letesszük a törzs mögé, a talpainkat stabilan elhelyezzük a talajon, és kiemeljük a csípőt, olyan magasra, amennyire csak tudjuk.
  • Aztán pihenünk.

Van még nagyon sok olyan póz, amivel javíthatjuk az emésztésünket, és méregteleníthetünk, de a fentiek gyakorlásával elindulhatunk az úton a fogyás felé.
Mindenkinek sok sikert, nagyon sok szeretettel, és kérlek, ha bármi kérdés van, forduljatok hozzám bizalommal!

Minden jót,

Melinda 


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X