Főoldal > MOZGÁS > Milyen a jó személyi edző?

Milyen a jó személyi edző?

0

Írta:

Egyre több helyen választhatod a személyi edzést, mint szolgáltatást. Ez egy remek lehetõség, hogy Te is profivá válj a fitneszben. Valaki mindig melleted van, kérdéseid megválaszolja és segít a minõségi életformaváltást megvalósítani. Nincsenek többé kifogások: megvannak a heti edzésidõpontok, lemondani ciki, nincs más hátra, mint elõre… Edzõválasztás Honnan tudhatod meg, hogy kivel állsz szemben? Elsõre […]

Egyre több helyen választhatod a személyi edzést, mint szolgáltatást. Ez egy remek lehetõség, hogy Te is profivá válj a fitneszben. Valaki mindig melleted van, kérdéseid megválaszolja és segít a minõségi életformaváltást megvalósítani. Nincsenek többé kifogások: megvannak a heti edzésidõpontok, lemondani ciki, nincs más hátra, mint elõre…

Edzõválasztás

Honnan tudhatod meg, hogy kivel állsz szemben? Elsõre nem könnyû eldönteni, hogy a mosolygós edzõ, akinek épp bemutattak, tényleg jártas-e a szakmában.
Egy profi személyi edzõ ismérvei

  • testkultúrájával, ápoltságával, kitûnõ kondiciójával példát mutat

  • szakképesítéssel rendelkezik: nem csupán személyi edzõi oklevele van, hanem a fitneszpaletta lehetõ legszélesebb spektrumában végzett tanulmányokat: táplálkozás, masszázs, természetgyógyászat, prevenció, lehetõleg minél több népszerû sportágban edzõi végzettséggel rendelkezik

  • fellépése határozott, kommunikációja tiszta, meggyõzõ számodra

  • edzésén a középpontban Te állsz, nem pedig õ maga

  • kisugárzása pozitív, feltöltõdsz tõle

  • hatalmas motivációs erõvel rendelkezik, nem tudsz neki ellenállni

  • szakmája iránt óriási elhivatottságot érez.

A képzettségérõl már az elsõ alkalommal bátran kérdezgethetsz. A te érdeked, hogy olyan edzõ kezébe kerülj, aki már régóta a fitnesziparban dolgozik, nem pedig csak egy éve találta ki, hogy személyi tréner lesz, valójában pedig a “papírszerzése még folyamatban van”. Magyarországon még fiatal a szakma, az elsõ személyi trénerek kb. 4 évvel ezelõtt jelentek meg, többnyire külföldön szerzett papírral, úgyhogy ne várd, hogy bárki is azt mondja, hogy 10 éve profi személyi edzõként dolgozik. Kérdezd ki bátran, mit tanult és merre, hogyan tartja fenn tudását, kikkel konzultál!

Kérdezz!

  • Az elsõ beszélgetés alkalmával már érdeklõdhetsz is jövõbeli edzõd más vendégeirõl. Kérd el egy-két olyan vendége telefonszámát, akik hasonló fitneszcélokkal keresték meg. Kérdezd õket az edzõrõl: pontosan érkezik-e a tréningekre, felkészült-e, sikeresek voltak-e az eddigi edzéseik? Ha túláradóan pozitívak a visszajelzések, biztos lehetsz benne, hogy jó helyen jársz.

  • Érdeklõdj az edzõtõl a szerzõdési feltételekrõl: hogyan történik a fizetés, az edzések lemondása, stb. Ezeket – a késõbbi félreértések elkerülése érdekében – jó írásban lefektetni.

  • Mindenképpen olyan edzõt keress, aki alkalmas arra, hogy a Te speciális szükségleteidnek megfelel: ad edzést abban az idõpontban, ami neked megfelel, ha bármi egészségügyi problémád van, kompetensen konzultál az orvosoddal, és úgy alakítja ki az életmód programodat, edzéstervedet. Minden edzõ komplex teszteket végeztet az edzések kezdetével, valamint ki kell, hogy töltsön rólad egy, az életmódod minden területére kiterjedõ anamnézist.

  • Kérdezz rá a díjazásra. Ma Magyarországon többnyire edzõtermekben fogsz elsõként személyi edzõre találni: az edzõtermi edzõk általában olcsóbban igénybe vehetõk, mint egy olyan független edzõ, aki házhoz megy, egyéb helyszíneken is képes neked programokat kínálni. Az alkalmankénti pénzösszeg függhet az edzõ képzettségétõl, tapasztalatától, az edzés idõtartamától.

  • Döntsd el, hogy egyáltalán képes lennél-e vele együtt dolgozni? Megfelel-e az, hogy õ férfi, vagy inkább nõi edzõt képzelsz el magadnak? Nem találod-e túl fiatalnak, tapasztalatlannak?

  • Az edzõ, akit kiválasztasz, mindig adjon neked pozitív visszajelzéseket, ne a negatív, esetleg bántó dolgokra – hibás gyakorlatvégrehajtások, rossz tartás, stb. – fektesse a hangsúlyt. Ha sok dicséretet kapsz, az csak tovább fog motiválni az edzések folytatására, amely közelebb hozza a céljaidat!

  • Gondolkodj el azon, hogy jól kijössz-e majd vele, és hogy õt tényleg érdeklik-e a Te fitneszcéljaid!

A legjobb választás egy közös próbaedzés. Ez a legtöbb esetben ingyenes, és sok minden kiderül az elsõ együtt töltött órából. Légy bátor, az elsõ együttedzésnek semmi tétje nincs! Ha nem vagy megelégedve, nyugodtan keresgélhetsz tovább.

Cikkünk szerzője a Fitnet alapító főszerkesztője.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X