Főoldal > MOZGÁS > A hosszú élet titka: a jóga

A hosszú élet titka: a jóga

0

Írta:

Ennek az a magyarázata, hogy a meditáció során az agyhullámok olyan állapotba kerülnek, amik a gyógyulást segítik. Tudományos bizonyítékok vannak arra vonatkozóan, hogy a meditáció, illetve a légzőgyakorlatok csökkentik a vérnyomást, enyhítik a fájdalmat és a stresszt. Egyre több ember kezdi értékelni és a gyakorlatban megtapasztalni a jógázás és a meditáció előnyös hatásait. Jóformán mindenki, […]

Ennek az a magyarázata, hogy a meditáció során az agyhullámok olyan állapotba kerülnek, amik a gyógyulást segítik. Tudományos bizonyítékok vannak arra vonatkozóan, hogy a meditáció, illetve a légzőgyakorlatok csökkentik a vérnyomást, enyhítik a fájdalmat és a stresszt. Egyre több ember kezdi értékelni és a gyakorlatban megtapasztalni a jógázás és a meditáció előnyös hatásait. Jóformán mindenki, aki egy bizonyos ideje már gyakorolja a jógát és a meditációt, pozitív változásokat figyelhet meg szemléletmódjában és erőnlétében.

A mai ember stresszel teli élettempója alig hagy lehetőséget a feltöltődésre. A jóga aktív regeneráló módszerei tudatos kikapcsolódással gyors és hatékony feltöltődést eredményeznek. A jóga-relaxáció alatt végig tudatosan lazítjuk el egész testünket, lépésről lépésre. A tudatos lazítás hatása a gyors regeneráció, a szövetek és szervek stressz mentesítése és a jobb közérzet. Az ellazult sejtek és szövetek több vért kapnak, így javul az anyagcseréjük és nő az élettartamuk. Az így végzett regeneráció lassítja az öregedést, rugalmasságot biztosít a szöveteknek. A kényelmes fekvő-, vagy laza ülőhelyzetben végzett lazítás után kipihent, megnyugodott érzéssel térhetünk vissza mindennapi teendőinkhez.

0003394_1.jpg ()

A jóga-relaxáció közben – ha tudatosan végezzük – nemcsak a testi, hanem mentális szinten is pozitív fejlesztő hatást érünk el.

Jóga-relaxáció
A póz kivitelezése igen egyszerű, bárki, szinte bárhol végre tudja hajtani, ha kikapcsolódásra, ellazulásra vágyik. Háton fekve kényelmesen elhelyezkedünk, lábaink kis terpeszben, tenyereink felfelé néznek, szemeink csukva. Napi min. 20 percet kellene ebben a pózban töltenünk.

A relaxáció hatásai az egészségügyi állapotunkra, szervezetünkre

  • Lehetővé teszi a mély pihenést, így az anyagcsere a szívverés és a szív terhelésének csökken
  • Csökkenti a stresszel kapcsolatos hormonok szintjét a szervezetben.
  • Csökkenti a magas vérnyomást.
  • Növeli a bőr ellenállóképességét. A bőr ellenállóképessége összefüggésben van az egyén szorongásaival, stressz-szintjével.
  • A jóga légzőgyakorlatok segítségével az egyénnek lehetősége nyílik légzési problémái enyhítésére. A jóga mély légzőgyakorlatai megnövelik a sejtek oxigén felvételét, ide értve a zsírsejteket is. Ez gyorsabb oxidációt, a zsírsejtek gyorsabb elégetését teszi lehetővé, ami a koleszterin szint csökkenésével jár, ami aztán a szív és érrendszeri megbetegedéseket okozza.
  • A jóga rendszeres gyakorlása segít megőrizni az ideális testsúlyt. Az ászanák kiegyensúlyozott hormontermelésre ösztönzik a belső elválasztású mirigyeket. Különösen a pajzsmirigy van nagy hatással van a testsúlyra, mivel befolyásolja a test anyagcseréjét.
  • A fentieket figyelembe véve, a jóga lassítja az öregedés folyamatát, fiatalossá, rugalmassá és lendületessé tesz.
  • Az izomerő és rugalmasság növelése által enyhíti a különféle fájdalmakat, pl. hát- és fejfájás, csökkenti az izmok feszültségét és enyhít bármilyen feszültség okozta fájdalmat a testben.
  • Csökkenti szélsőséges megnyilvánulásainkat, tehát segít a kiegyensúlyozottság elérésében.
  • Segít a krónikus betegségek kezelésében, mint pl. az allergia, izületi gyulladás, stb.

0003394_2.jpg ()

A pszichológiai előnyökről se feledkezzünk meg:

  • Elősegíti a mély relaxációt, így segítve elő az agyhullámok összehangolódását.
  • Megnöveli az alkotóképességet, hisz csökkenti a szorongást, aggodalmat.
  • Enyhíti a depressziót, mivel csökkenti az ingerlékenységet, levertséget és rosszkedvet.
  • Javítja az emlékezőtehetséget, a tanulási hajlandóságot, ezzel megnövelve az önbizalmunkat.
  • Növeli a vitalitást, megfiatalít, megnövelve a boldogságérzetünket.
  • Növeli az érzelmi stabilitást.
  • Megnöveli a szerotonin termelést, ami a hangulatot és a viselkedésmódot szabályozza.
  • Megerősíti az immunrendszert. Kutatások bizonyították, hogy a meditáció megnöveli a szervezet ellenálló képességét, egyben csökkenti a vírusok aktivitását és rossz kedélyállapotot.

A jóga lélekre gyakorolt hatásai

  • Segít közelebb kerülni a természethez és a világegyetemhez, csökkenti a kettősség, az elszakítottság érzetet.
  • Közelebb viszi az embert saját valódi önmagához, képességéhez és lehetőségeihez.
  • Segít kifejleszteni az ember egyéniségét, segít az élet sokkal tudatossabb megélésében.
  • Közelebb visz természetes ösztöneinkhez, megérzéseinkhez.
  • Kifejleszti az emberben az őszinte hála és szeretetet érzését minden és mindenki iránt.

További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X