Főoldal > MOZGÁS > 7 nélkülözhetetlen dolog kalóriafaló sportokhoz

7 nélkülözhetetlen dolog kalóriafaló sportokhoz

felszerelésizzadássportolás
0

Írta:

1. AlapruházatA szaküzletek polcai roskadoznak a divatosabbnál divatosabb futódresszektől, aerobik ruházattól. Ne feledd: a legtöbb sport űzéséhez kiválóan megfelel a szabadidőruha és a póló is. Tipp: Figyelj arra, hogy az öltözeted elsősorban praktikus legyen. A divat nem első számú szempont – a rossz helyen lévő pántok zavarhatnak mozgás közben, egy-egy rosszul szabott bő nadrág akadályozhat a szabad mozgásban […]

1. Alapruházat
A szaküzletek polcai roskadoznak a divatosabbnál divatosabb futódresszektől, aerobik ruházattól. Ne feledd: a legtöbb sport űzéséhez kiválóan megfelel a szabadidőruha és a póló is.
Tipp: Figyelj arra, hogy az öltözeted elsősorban praktikus legyen. A divat nem első számú szempont – a rossz helyen lévő pántok zavarhatnak mozgás közben, egy-egy rosszul szabott bő nadrág akadályozhat a szabad mozgásban és balesetveszélyes is lehet. Kerüld a műszálas nadrágokat és felsőket, helyettük válassz pamutból készült ruházatot. Ha hosszú a hajad, ne felejtsd el a hajgumit vagy a fejpántot – ez utóbbi jól felszívja a nedvességet.

2. Sportzokni
Ne indulj úgy edzésre, hogy nincs nálad váltózokni! Sokan bújnak úgy edzőcipőbe, hogy nem húznak zoknit a lábbelibe, vagy azt a zoknit veszik fel, amit egész nap viseltek. Azontúl, hogy nem higiénikus, a cipőd is kellemetlen szagú lesz a fokozott lábizzadás miatt. 
Tipp: Zokniból is válassz kifejezetten a sportoláshoz készített típust. A sportzoknik nagy része varrás nélkül készül, így nem dörzsöli a lábfejet, a nedvszívó anyag pedig szárazon tartja a lábadat. A műszálas fajtákat ezúttal is kerüld el!   

3. Váltó fehérnemű
Mondani sem kell, hogy a tiszta, váltó fehérnemű is kötelező az edzéshez! Ne abban a fehérneműben eddz, amiben az egész napot töltötted!
Tipp: Válaszd a sportalsót, mert komfortosabbá teszi a mozgást, nem dörzsöl, nem vág és felszívja a nedvességet. A melltartódat is vedd át az edzésekhez! Válaszd a rugalmas anyagú, sportos fajtákat, amelyek a kényelemérzet mellett a mell egészségét is védik, mert csökkentik a rázkódást pl. futásnál vagy aerobik óra közben.

0015858_1.jpg ()

4.Sportcipő
A cipőn ne spórolj, mert elég egy rossz mozdulat, és edzés közben súlyos sérüléseket szerezhetsz! Válassz speciálisan az adott sportághoz illő fazont, amivel kímélheted a lábadat és ízületeidet.
Tipp: Aerobik órához vegyél olyan cipőt amely egy picit magasabb szárú és jól védi a bokádat. Futáshoz a következő szempontok szerint válassz cipőt: mennyi a testsúlyod, milyen a futótempód, milyen talajon és átlag mennyi távot szoktál lefutni. Ne feledd: a sportoláshoz használt cipődet érdemes félévente lecserélned.

5. Gumipapucs
A gumipapucsot se hagyd otthon! Még a leghigiénikusabb helyen is légy óvatos, és ne lépj mezítláb a zuhanytálcába, mert könnyen összeszedhetsz gombás fertőzést.
Tipp: Fürdés után gondosan töröld meg a lábadat, különösen figyelj a lábujjak közötti területre. Mivel edzés közben fokozottan izzad a láb, fürdés után használj lábdezodoráló spray-t. Ha mégis megtörtént a baj, konzultálj bőrgyógyász szakorvossal.

6.Tisztálkodószerek
Nagyon sok edzőterem már biztosít tusfürdőt, törölközőt, hajszárítót az öltözőkben, ezért mielőtt kiválasztod a termet, érdemes tájékozódnod a felszereltségéről is.
Tipp: A tisztálkodószerek kiválasztásánál fő szempont az, hogy kis helyen elférjenek. Legyen nálad törlőkendő, hogy a sminket el tudd távolítani. Sportolás utáni zuhanyzáshoz válassz semleges, bőrbarát tusfürdőket. Intim mosakodózselét is érdemes betenned a táskába, mert egy izzasztó edzés után kifejezetten ajánlott a használata. Parfüm helyett használd kedvenc illatmintádat!

6+1 Egy palack víz és egy alma vagy müzliszelet
A fokozott izzadás következtében különösen fontos a megfelelő folyadékpótlás, ezért mindig legyen nálad innivaló, és edzés közben folyamatosan pótold az elvesztett vízmennyiséget.
Tipp: Kerüld a cukros gyümölcsleveket, szénsavas italokat, mert sok kalóriát tartalmaznak és nem csillapítják a szomjúságot. A legjobb, ha fél liter szénsavmentes ásványvizet viszel magaddal. Edzés közben nem tanácsos kalóriákat tömni magadba, de ha mégis nagyon megéheznél, edzés után csillapítsd éhségedet egy almával vagy müzliszelettel. 

Képek forrás: Profimédia


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X