Főoldal > MOZGÁS > 6 villámgyakorlat hátfájás ellen

6 villámgyakorlat hátfájás ellen

gerincgyakorlatmozgás
0

Írta:

1. gyakorlat Állj vállszélességű terpeszállásba. Fogj meg a két végénél egy összetekert törölközőt és ereszd le a kezeidet a válladhoz úgy, hogy a törölköző a tarkódhoz érjen. Végezz törzsfordítást kétszer jobbra, majd kétszer balra legalább 30 másodpercig. A gyakorlatot elvégezheted úgy is, hogy a karjaid ki vannak nyújtva.Mire figyelj?Amikor magastartásban vannak a karjaid figyelj arra, hogy a gyakorlatot valóban […]

1. gyakorlat

Állj vállszélességű terpeszállásba. Fogj meg a két végénél egy összetekert törölközőt és ereszd le a kezeidet a válladhoz úgy, hogy a törölköző a tarkódhoz érjen. Végezz törzsfordítást kétszer jobbra, majd kétszer balra legalább 30 másodpercig. A gyakorlatot elvégezheted úgy is, hogy a karjaid ki vannak nyújtva.
Mire figyelj?
Amikor magastartásban vannak a karjaid figyelj arra, hogy a gyakorlatot valóban nyújtott karral csináld!

2. gyakorlat

Állj vállszélességű terpeszállásba, majd kinyújtva emeld fel a karjaidat. Végezz törzshajlítást kétszer jobbra, majd kétszer balra. A gyakorlatot 30 másodpercig végezd.
Mire figyelj?
A gyakorlat végzése közben ne dőlj se előre, se hátra, hanem próbáld megtartani a törzsedet egy síkban!

3. gyakorlat

Állj vállszélességű terpeszbe. Fogd meg a törölköző két végét, és ereszd le a kezeidet a válladhoz úgy, hogy a törölköző a tarkódon pihenjen. Nyújtsd ki a karodat, amilyen magasra csak tudod. A mozdulat közben érezd, ahogy végig megnyúlnak a hátizmaid, majd hajlítsd be a karodat. A gyakorlatból kétszer 10 darabot végezz.
Mire figyelj?
A gyakorlatnál figyelj arra, hogy  vállból jó magasra nyújtózz.

4. gyakorlat

Állj nagy terpeszállásba, miközben a törölközőt a hasad előtt tartod. Végezz két ütemben törzshajlítást, majd két ütemen keresztül törzsdöntést. A törzsdöntésnél kissé húzd meg a karjaidat felfelé. A gyakorlatot 2-szer 20 másodpercig végezd.
Mire figyelj?
A törzsdöntésnél végig egyenes legyen a törzsed. Ne dőlj se előre, se hátra!

5. gyakorlat

Állj vállszélességű terpeszbe. Mindkét kezeddel fogd meg a törölközőt a hátad mögött. Végezz kétszer törzshajlítást hátra, majd térj vissza a kiinduló helyzetbe, és két ütemen keresztül próbáld nyújtott karral a törölközőt olyan magasra emelni, amilyen magasra csak tudod. A gyakorlatot 2-szer 20 másodpercig végezd.
Mire figyelj?
A gyakorlatot végig nyújtott karral csináld. Csak annyira dőlj hátra, amennyire kényelmes a pozíció. Ne erőltesd az ízületeidet.  

6. gyakorlat

Állj vállszélességű terpeszbe, fogd meg a törölköző két végét és nyújtsd ki a karjaidat magas tartásba. Vezesd a karjaidat előre, és próbáld megérinteni a törölközőt először bal lábbal, majd végezd el a gyakorlatot ellentétesen is, amikor jobb lábbal próbálod megérinteni a törölközőt. A gyakorlatot kétszer 20 másodpercig végezd.
Mire figyelj?
A gyakorlat végzése közben a karok és a lábak legyenek végig nyújtva.   

Miért jók ezek a gyakorlatok?

– A fenti gyakorlatok alaposan átmozgatják a hát- és a hasizmaidat, illetve a vállöv izmait.
– Ha hetente háromszor – négyszer elvégzed a fenti gyakorlatsort, akkor sokat tettél a gerinced egészségéért, és nem kell attól tartanod, hogy az ülőmunkától megfájdul a hátad, vagy a gerinced!

Képek forrása: Profimédia 


További cikkeink a témában

turmixzsírégetés

Top 3 zsírégető turmix edzéshez

Írta:
9 napja 0

A mesterséges turmixokat igazi csodaszernek tartjuk, fogyaszt, vagy épp izmot épít, ráadásul nem macerás, csak fel kell oldani egy kis vízben vagy tejben, és már fogyasztható is. Azonban sokkal egészségesebb italt készíthetünk magunknak pár perc alatt, csak némi hozzávaló és egy botmixer kell hozzá.

Kövess Facebook-on!
X