Főoldal > MOZGÁS > 10 tipp, hogy a maximumot hozd ki az edzésedből

10 tipp, hogy a maximumot hozd ki az edzésedből

edzéshatékonyságmaximumteljesítmény
0

Írta: and

1. Ismételj kevesebbszer Ha egy súlyt több mint 15-ször fel tudsz emelni, akkor itt az ideje, hogy növeld a súly tömegét, és mérsékeld az ismétlések számát. Ez megdobja az edzéseid intenzitását, viszont lecsökkenti az edzésed idejét. Amikor a kardióra kerül a sor, próbálj a maximum szívfrekvenciád 85 százalékával edzeni (így számolhatod ki: 220- a korod […]

1. Ismételj kevesebbszer

Ha egy súlyt több mint 15-ször fel tudsz emelni, akkor itt az ideje, hogy növeld a súly tömegét, és mérsékeld az ismétlések számát. Ez megdobja az edzéseid intenzitását, viszont lecsökkenti az edzésed idejét. Amikor a kardióra kerül a sor, próbálj a maximum szívfrekvenciád 85 százalékával edzeni (így számolhatod ki: 220- a korod ×0,85).

2. Tervezz előre

Legyen egy edzésterved, amit még az edzés előtt összeállítasz, ami tartalmaz olyan mentő gyakorlatokat, amiket akkor kell elvégezned, ha az a gép, amit a terv szerint használnál, éppen foglalt. Maradj mozgásban, csökkentsd a pihenőidődet másfél perc alá a blokkok között.

3. Eddz előírásszerűen

A korrekt, előírásszerű technikák biztosítják számodra, hogy a helyes izmokat dolgoztasd meg, így garantálják az eredményt is.

edzesmax2.jpg ()4. Lehetőleg ne beszélgess edzés közben

Egy nagy intenzitású edzés alatt megerőltető beszélgetni. A tréningedre szánt idődet töltsd el hasznosan, azonban ha egy szószátyár edzőtárssal pletykálsz végig, az nem fogja meghozni a kívánt eredményt. Ha csak az edzésedre koncentrálsz, kevesebb idő alatt több kalóriát égethetsz el, mintha végigbeszélgetnéd ugyanezt az időt.

5. Kapcsolj rá

Próbáld kihozni magadból a legtöbbet úgy, hogy beiktatsz pár magas intenzitású intervall tréninget is a kardió edzéseid közé. Ezeken a napokon az izomépítő gyakorlatok sorrendjét cseréld meg, vagy a súlyzók helyett az erőgépeken végezd el azokat.

6. Ne hagyd elterelni a figyelmedet

Ha arra figyelsz, amit olvasol, vagy folyamatosan nézed, hogy mi van a televízióban, annak az edzésed látja a kárát. Koncentrálj, hangosítsd fel a zenét, ez segíteni fog abban, hogy növeld az intenzitást!

7. Csökkentsd a pihenőidődet

Próbáld ki 30 perces blokkokban az edzésedet! Minimalizáld a szüneteket az edzésidő alatt, tartsd 30 és 90 másodperc között a pihenőidet. Törekedj arra, hogy ismétlésekkel együtt 8-10 gyakorlatot végezz el a fél óra alatt.

8. Végezz kombinált edzéseket

Ha egy edzés során zsírégető és izomépítő gyakorlatokat is beiktatsz, azzal nagymértékben megnöveled az edzéseid eredményességét. A vegyes tréningek során kevesebb idő alatt több kalóriát égetsz el, mert többféle izmot használsz ugyanabban az időben.

9. Öltözz át, mielőtt az edzőterembe érsz

Az öltözőben könnyű ismerkedni, ez pedig elterelheti az edzésről a figyelmedet. Ezen kívül, ha átöltözöl, mielőtt elindulnál otthonról, vagy a munkahelyedről, kevésbé valószínű, hogy kitalálod a kocsiban, vagy az edzőterem felé menet, hogy még sincs kedved edzeni.

10. Kezdd a napot az edzéssel

Könnyebben betarthatod az edzéstervedet, ha reggelenként rögtön ezzel indítasz. A nap folyamán túl sok dolog közbejöhet, ami elsőbbséget élvezhet a sporttal szemben, így jobban jársz, ha munka előtt végzel az edzéssel, ekkor az energiaszinted is magasabb lesz egész nap.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X