Főoldal > MOZGÁS > Iktasd ki a stresszt edzéssel!

Iktasd ki a stresszt edzéssel!

edzésfeszültségoldáskoncentrációstressz
0

Írta: and

Eddz a jobb kedvért! Már naponta egy 20 perces, közepes intenzitású edzés is több mint 12 órára felpörgeti a hangulatodat. Ha stresszes a munkahelyed, még reggel, mielőtt dolgozni indulsz, iktass be egy rövid edzést otthon, ha nincs időd elmenni az edzőterembe. Így kiegyensúlyozottan érsz be az irodába, és éppen ezért könnyebben meg is küzdesz a […]

Eddz a jobb kedvért!

Már naponta egy 20 perces, közepes intenzitású edzés is több mint 12 órára felpörgeti a hangulatodat. Ha stresszes a munkahelyed, még reggel, mielőtt dolgozni indulsz, iktass be egy rövid edzést otthon, ha nincs időd elmenni az edzőterembe. Így kiegyensúlyozottan érsz be az irodába, és éppen ezért könnyebben meg is küzdesz a napi kihívásokkal.

Tervezz előre!

Ne végezz mindig egysíkú tréningeket! Ha ugyanazokat a kombinációkat tudod le újra és újra, nem csak unalmassá válik majd az edzésed, hanem a szervezeted előbb-utóbb hozzászokik az azonos gyakorlatokhoz, és lelassul a fejlődésed. Írd le az edzéstervedet minden alkalommal, mielőtt elindulsz: a blokkokat, az ismétléseket, és a célokat is beleértve. Ez segít az összpontosításban, így motivált maradsz és az izmaid is gyorsabban fejlődnek.

edzes2.jpg ()Koncentrálj a levegővételre!

A zavaró gondolatok helyett a helyes levegővételre koncentrálj! A stresszes emberek sokszor kevesebb levegőt vesznek, amitől gyorsabban elfáradnak. Ehelyett győződj meg arról, hogy kifújod a levegőt, amikor felemeled a súlyt (erőfeszítés közben), és lélegezz egy mélyet, miközben leengeded (így erőt gyűjtesz). A hangsúly a rendszeres és hosszan tartó oxigéncserén van.

Ismerd a határaidat!

Az edzés közben keletkező extra adrenalin könnyen arra csábíthat, hogy kipróbálj néhány új, kockázatos gyakorlatot, ami talán az adott pillanatban még nem megfelelő az edzettségi szintedhez. Ismerd fel a saját határaidat, és a sérülések elkerülése végett tartsd magad az edzéstervedhez, így megelőzheted például az izomhúzódásokat is.

Maradj mozgásban!

Ha úgy alakul, hogy nem tudod összehozni az edzésedet, akkor igyekezz a nap folyamán minél aktívabb lenni: lehetőség szerint gyalogolj le néhány buszmegállónyit, hozz egy távolabbi étteremből ebédet, vagy lépcsőzz fel a harmadikra minden alkalommal. A lényeg, hogy mozgásban maradj, és ne süppedj az íróasztalod mögé!


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X