Főoldal > MOZGÁS > 5 tuti tipp az eredményes edzésért

5 tuti tipp az eredményes edzésért

edzéseredményfigyelemfokozatosság
0

Írta: and

1. Figyelj! Bár hosszan tartó edzés során sokszor unatkozunk, és próbáljuk elterelni a figyelmünket, lehetőleg ne a futópadon mobilozva tárgyald ki a barátnőd aktuális szerelmi drámáját. Még ha kicsit monotonnak tűnik is, érdemes odafigyelned edzés során tested jelzéseire. Lehet, hogy olyasmin siklik át a figyelmed, amire különösen érdemes lenne figyelmet fordítanod. Koncentrálj a légzésedre, az […]

1. Figyelj!

Bár hosszan tartó edzés során sokszor unatkozunk, és próbáljuk elterelni a figyelmünket, lehetőleg ne a futópadon mobilozva tárgyald ki a barátnőd aktuális szerelmi drámáját. Még ha kicsit monotonnak tűnik is, érdemes odafigyelned edzés során tested jelzéseire. Lehet, hogy olyasmin siklik át a figyelmed, amire különösen érdemes lenne figyelmet fordítanod. Koncentrálj a légzésedre, az izmaid rezdülésére, mert ezzel együtt megtanulod saját tested működését is.

2. Lazulj el!

Ahhoz, hogy ne csak eredményes, de élvezetes is legyen az edzés, érdemes kikapcsolnod az agyad, és csak az aktuális feladatra koncentrálnod. Tehát ne azon görcsölj a súlyzók alatt, hogy legutóbb épp mit szólt be a főnök, hanem élvezd a boldogsághormonok felszabadulását a testedben, és azt, hogy ismét tettél valamit az egészséged érdekében.

edzeshez2.jpg ()3. Lassíts!

Mindenáron jobb teljesítményt akarsz magadból kisajtolni? A túlhajszoltság veszélyeket is rejt magában. Ha maximális fokozaton pörögsz az ellipszis tréneren vagy a futópadon, annak sérülés lehet a vége. Tartsd be a fokozatosság elvét, és ne egyből a legdurvább edzésbe ugorj fejest, hanem megfontoltan építsd fel azt. Előbb-utóbb úgyis eléred az áhított célt, és még a sérülést is meg tudod így előzni.

4. Rendezd el a környezeted!

Ahogy otthon sem hagyod a cipőd az étkezőasztalon, a konditeremben is érdemes az edzés előtt megteremteni az ideális körülményeket. A zavaró tényezőket csökkentsd minimálisra, hogy meglegyen a komfortérzeted. Például a vizes palack és egy kis törülköző mindig legyen kéznél, hogy ne keljen mindig leszállnod a gépről egy-egy kortyért. Ha lehet, előre válaszd ki, mely gépekkel szeretnél dolgozni, és használat után fertőtlenítsd le őket magad után.

5. Válaszolj magadnak!

Még mielőtt belefognál az edzésbe, érdemes feltenned magadnak pár kérdést. Miért is edzem? Melyek azok a gyakorlatok, melyektől jól érzem magam? Miket érdemes fogyasztanom? Ha ezekre megvan a válasz, akkor máris eredményesebben és céltudatosabban tudod belevetni magad a testedzésbe, illetve némi segítséggel azt is tudni fogod, hogy mit érdemes enned az egészséged érdekében.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X