Főoldal > MOZGÁS > Formáld az alakod Callanetics-szel!

Formáld az alakod Callanetics-szel!

alakformáláscallaneticsedzésizolációtartás
0

Írta: and

Mára méltatlanul feledésbe merült a callanetics, pedig az egyik leghatékonyabb alakformáló mozgásforma. Nem fáraszt le, nem izzaszt meg, mégis centiméterekben mérhető a változás. Az amerikai Callan Pinkney dolgozta ki a módszerét, aki komoly hátfájdalmaktól és merevedéstől szenvedett. Erre keresett egy eredményes, ugyanakkor könnyen elvégezhető mozgást. Korábban balettozott, így elővette annak alapgyakorlatait és ezeket módosította, formálta […]

Mára méltatlanul feledésbe merült a callanetics, pedig az egyik leghatékonyabb alakformáló mozgásforma. Nem fáraszt le, nem izzaszt meg, mégis centiméterekben mérhető a változás.

Az amerikai Callan Pinkney dolgozta ki a módszerét, aki komoly hátfájdalmaktól és merevedéstől szenvedett. Erre keresett egy eredményes, ugyanakkor könnyen elvégezhető mozgást. Korábban balettozott, így elővette annak alapgyakorlatait és ezeket módosította, formálta át. Így alakította ki az eredményes callanetics tornát.

A callanetics hatásosan megdolgoztatja a mélyizmokat. Bár az edzés közben úgy érezheted, hogy túl lassúak, túl egyszerűek a gyakorlatok, másnapra garantáltan izomlázat fogsz érezni a kényes testrészeken: has, fenék, belső és külső comb. Bár gyors fogyást nem ígér, de rövid idő alatt igen hatékonyan formálja az alakot.

A tartást is szépen javítja, gerincproblémásoknak és ülőmunkát végzőknek különösen ajánlott. Enyhíti a kellemetlen hát- és derékfájást. Kíméli az ízületeket, a térd- és csípőproblémákkal szenvedőknek is jót tesz. Nincsenek benne ugrálások és túl dinamikus részek, így az idősebbeknek és a nagy súlytöbblettel rendelkezőknek is ideális mozgásforma. Kiemelendő, hogy a csontritkulás megelőzésében is segít.

callan2.jpg ()

Furcsának tűnhet, hogy az eredeti callanetics zene nélkül dolgozik. Ez arra szolgál, hogy csak önmagadra figyelj, a saját izmaidra és mozdulataidra. A gyakorlatok elvégzése így önálló ütemben történik. A zene nem vonja el a figyelmet az edzésről, nem kezdünk akaratlanul is annak ritmusára mozogni a sajátunk helyett. Figyelmünket befelé irányítja, ezáltal segíti a helyes énképet és öntudatot.

Izolációs mozgásfajta, egyszerre csak egy testrészt dolgoztat meg. Egyik legfontosabb eleme a medencebillentés, amelyre az óra elejétől figyelni kell. Ez a pici mozdulat aktivizálja az izmokat, a mélyizmok így tudnak még hatékonyabban dolgozni. Sok nyújtást is alkalmaz, ezáltal nem engedi megrövidülni az izmokat.

Az óra laza bemelegítéssel kezdődik, majd sorra következik a különböző izomcsoportok megdolgoztatása. Formálja a kart, a csípőt, a hasat, a derekat, a combot és a feneket. Egy feladat során mindig csak az aktuális izom dolgozik, a többi testrész pihen. A gyakorlatokat mindig egyéni tempóban végezd, precíz, apró mozdulatokkal. A cél mindenből eljutni a száz ismétlésig.

Wellness Café tipp: A gyakorlatokat otthon DVD-ről vagy akár könyvből is elvégezheted, de a leghatékonyabb mégis egy fitness teremben történő edzés, mivel az esetleges hibák korrigálása nagyon fontos. Nemcsak a callanetics stúdiókban próbálhatod ki szakszerű irányítás mellett, hanem a Corvin Life 1 Wellnessben is, ahol most szeptembertől már megtalálható az órarendben.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X