Főoldal > MOZGÁS > Ezekre mindenképp figyelj edzés közben!

Ezekre mindenképp figyelj edzés közben!

edzéseredményöltözetunalom
0

Írta: and

Gondoskodj a megfelelő öltözetről! Éppen egy új óratípust próbálsz ki, vagy a konditeremben küzdesz a kilókkal? Előtte mindenképpen érdeklődj, hogy milyen öltözék a megfelelő. Nagyon fontos, hogy sportolás közben is komfortosan érezd magad és ehhez elengedhetetlen, hogy a választott mozgásformának megfelelő ruhát és cipőt viselj. A legtökéletesebb teljesítményre olyan szerelésben leszel képes, melynek anyaga nem […]

Gondoskodj a megfelelő öltözetről!

Éppen egy új óratípust próbálsz ki, vagy a konditeremben küzdesz a kilókkal? Előtte mindenképpen érdeklődj, hogy milyen öltözék a megfelelő. Nagyon fontos, hogy sportolás közben is komfortosan érezd magad és ehhez elengedhetetlen, hogy a választott mozgásformának megfelelő ruhát és cipőt viselj. A legtökéletesebb teljesítményre olyan szerelésben leszel képes, melynek anyaga nem beszívja, hanem elvezeti az izzadságot, ezáltal hagyja lélegezni a bőrödet. Intenzív edzéshez feltétlenül szerezz be egy jó minőségű sportmelltartót, hogy elkerüld a striákat vagy egy rossz mozdulat következtében kialakult fájdalmat. A megfelelő sportruházat nemcsak ahhoz fog hozzásegíteni, hogy felszabadultan élvezhesd a mozgást, de egy-két színes, trendi darab még abban is segíthet, hogy ne lankadjon a kedved, ha egy hosszú nap után a konditerem felé kell venni az irányt.

Étkezz okosan!

Ha nem akarod végigszenvedni az edzést, a főétkezések után lehetőleg kettő, míg kisebb nasik (pl. egy szendvics) elfogyasztása után is legalább egy órát várj. Ha van rá lehetőséged, ilyenkor ideális választás egy banán vagy müzli szelet, mely elegendő energiát ad, de nem terheli meg a gyomrodat, a fehérjedús falatokat hagyd meg jutalomképpen edzés utánra. A megfelelő folyadék utánpótlásról se feledkezz meg, legjobban a szénsavmentes ásványvízzel jársz. Ha különösen intenzív edzéseket végzel, érdemes elgondolkodni az izotóniás italokon is, így biztos lehetsz benne, hogy az elveszett ásványi anyagokat is megfelelően pótolod.

edzes2.jpg ()Találd meg az arany középutat!

Ha most ismerkedsz a rendszeres sportolás világával, érdemes egy csoportos órával kezdened vagy személyi edző tanácsát kikérned. Szakértők szerint ugyanis a kezdők hajlamosak a lelkesedés miatt, vagy túl intenzíven nekifogni az alakformálásnak, vagy a kelleténél kisebb intenzitással edzeni. Az előbbi eset könnyen sérülésekhez, míg az utóbbi csalódáshoz vezethet. Ha még nem vagy tisztában vele mennyit bír a szervezeted, a terem dolgozói segítségedre lehetnek. Egy szakember abban is segíthet, hogy helyesen és hatékonyan végezd a mozdulatokat, melyeket a későbbiekben már önállóan is biztonsággal gyakorolhatsz.

Tégy az unalom ellen!

Az újévi fogadalmak rendszerint a motiváció hiányától halnak el, tehát tégy róla, hogy legyen kedved mozogni! Ha van rá lehetőséged próbálj ki többféle csoportos órát, és ne izzadj csak azért mindig ugyanazon a kondigépen, mert az mozgat meg a legintenzívebben. Ha tudod magadról, hogy folyamatos ösztönzésre van szükséged, hogy kitartsd céljaid mellett, a „curves” módszert neked találták ki: itt egy körben elhelyezett gépeken haladtok sorra az edző óvó szemei előtt. Az is tökéletesen megteszi, ha egy barátnődet, kolléganődet hívod magaddal. Jó társaságban gyorsabban repül az idő és a nehezebb pillanatokban tudjátok egymást lelkesíteni.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X