Főoldal > MOZGÁS > Van időd rendszeresen mozogni?

Van időd rendszeresen mozogni?

0

Írta:

Sőt még azt is hozzá szokták tenni, hogy minden csak elhatározás kérdése. Nem is lenne baj ezekkel a

Sőt még azt is hozzá szokták tenni, hogy minden csak elhatározás kérdése. Nem is lenne baj ezekkel a bölcsességekkel, ha egy nap nem csupán 24 órából állna.

Nem kérdéses, hogy a tévé előtt töltött időt mindenképp érdemes felcserélni rendszeres sportolásra. A heti több alkalommal végzett mozgás nem csak csinosabb megjelenést és jobb egészségi állapotot jelent, hanem jobb közérzetet is. A szabadidős sport nem csak a testet mozdítja ki a fásultságból, hanem a szellemet és a lelket is felfrissíti. Aki rendszeresen mozog, erősebbnek érzi magát és hatékonyabban is dolgozik.

Mindeközben az időhiány általános jellemzője társadalmunknak. Az aktív élethez sokszor nem a kedv vagy a lelkesedés hiányzik, hanem a lehetőségek tűnnek túl szűkösnek. Ha 1-1 órát kell utazni a sportolási lehetőséghez és vissza, valamint egy negyven perces edzést számolunk gyors átöltözéssel, akkor az 3 órás elfoglaltságot jelent. 3 óra viszont roppant sok, ha 10-12 órát dolgozunk, nyakunkon a háztartás és még aludni se ártana. Az időmenedzselés egyik legfontososabb lépése, hogy az utazásra fordított időt csökkentsük a lehető legrövidebbre, így a munkahelyünkhöz vagy az otthonunkhoz legközelebbi sportolási lehetőségeket kell megtalálni.

swimming2.jpg ()Sportolásra a reggeli és az esti órák a legjobbak, főleg nyáron, amikor a nappali hőmérséklet nagyon magas. Ebben az évszakban az uszodák felfrissülés mellett a rendszeres mozgást is jelenthetik. Ráadásul az úszás nagyon jó bevezető sport akkor is, ha már hosszabb ideje nem mozogtunk vagy felszedtünk némi súlyfelesleget. Az úszás kíméletesen átmozgatja az egész testet és fejleszti az állóképességet, jótékony hatással van a hát és a gerinc izomzatára. Ülő, irodai munkát végzőknek kifejezetten ajánlott. Télen macerásabb uszodába járni, azonban ha nyáron heti 2-3 alakommal úsztunk, akkor sokkal könnyebb másfajta testmozgásba (futás, spinning, zumba) belevágni, illetve sokkal könnyebb kiválasztani azt, amely a legközel van hozzánk és kedvvel csináljuk.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X