Főoldal > MOZGÁS > 8 fontos tisztasági szabály edzés után

8 fontos tisztasági szabály edzés után

bőrápolásedzésedzőruhaedzőteremegészségfertőzésfürdéshajmosáshigiénia
0 0

Írta:

Biztos ismered azt a jóleső fáradtságot, amit az elvégzett edzés vagy jógázás után érzel. De a feladatok ezzel még nem érnek véget, és ezzel nem a fehérjeturmix elfogyasztására gondolunk. Van néhány olyan higiéniai szabály, főleg az edzőtermekben, amelyeket érdemes ilyenkor mindig betartani.

1. Mindig legyen nálad papucs

Nem számít, hogy mennyire érzed magad otthon az öltözőben, a baktériumok, a vírusok és a gombák könnyedén lecsaphatnak rád. A zuhanyzó nedves és meleg környezetében is így tudod elkerülni a fertőzéseket.

2. Alaposan mosd meg a kezeidet

Bár az edzőtermek többségében nagyon figyelnek a megfelelőn higiéniai körülményekre, mégis csak egy nyilvános, sokak által látogatott helyről van szó. Ezért, ha végeztél az edzéseddel, alapos kézmosás legyen a következő feladat.

3. Tisztítsd rendszeresen a jógamatracodat

Számos tanulmány bizonyította, hogy ezeken is megtapadnak a kórokozók, a gombák és baktériumok. A matracod rendszeres tisztítása akkor se maradjon el, ha mindig kimosott törölközőt terítesz rá és úgy használod.

4. Öltözz át edzés után

Ne maradj izzadtan, csatakosan. Egyrészt könnyebben megfázhatsz és fertőző betegségek is gyorsabban megtalálhatnak. Ezért cserélj ruhát és fehérneműt is.

Full length shot of confident young woman at crossfit gym. Muscular sportswoman standing with her hands on knees looking focused about her fitness workout.

5. Most meg az arcodat

Lehet, hogy nincs mindig időd teljesen lezuhanyozni, de a gyors arc- (és kéz)mosásra biztos van lehetőséged. Az előbbivel a pattanásokat előzheted meg, az utóbbival pedig, ahogy írtuk már, a kórokozók ellen védekezhetsz.

6. Óvatosan szaunázz

Lehet, hogy jólesik a forró gőzben üldögélni a fárasztó edzés és gyakorlatok után, de figyelj a higiéniai körülményekre. Mindig törölközőre vagy fertőtlenített helyre ülj. Utána pedig tusolás és alapos szárítkozás következzen.

7. Mosd meg a hajad

Az izzadtságtól zsíros lehet a hajad, ez pedig akár pattanásokat is eredményezhet. Elhanyagoltan még a rövidebb frizura is okozhat gondot, hiszen a párnádról vagy a kapucnidról az arcodra is kerülhet a szennyeződésekből.

8. Minél gyorsabb dobd be az edzőcuccod a mosógépbe

Mindig tartsd be a legfontosabb higiéniai szabályokat az edzőteremben. Viselj cipőt vagy papucsot, és ha végeztél, hazaértél, akkor az edzőcuccodat minél gyorsabban mosd ki. Így csökkentheted minimálisra a fertőzések veszélyét.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzésplank

Így lesz tökéletes a planked

Írta:
tegnap 0 0

A plank egy csodálatos gyakorlat, hiszen gyorsan végezhető, megdolgoztatja a hasizmot, és rövid idő alatt változatos eredménnyel jár – mondjuk ki, az egész testre pozitívan hat! De csak abban az esetben, ha helyesen végzed. Hogy te is tökéletesen plankelhess, fogadd meg alábbi tippjeinket!