Főoldal > SZÉPSÉG > 6 tipp a gyönyörű bőrért

6 tipp a gyönyörű bőrért

alvásbőrápolásétkezésmegújulásmozgástavasz
0

Írta: and

1. Egyél folyadékot Az egészséges bőrhöz elengedhetetlen, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot vegyél magadhoz – és ezt nem csak italokból viheted be a szervezetedbe. A friss gyümölcsök és zöldségek 85-95 százaléka víz, amely elfogyasztás után be tud épülni a sejtekbe, frissíti és energetizálja a bőrt, ezzel szépít. Egyél minél több friss gyümölcsöt és zöldséget, hogy tündökölhess! […]

1. Egyél folyadékot

Az egészséges bőrhöz elengedhetetlen, hogy megfelelő mennyiségű folyadékot vegyél magadhoz – és ezt nem csak italokból viheted be a szervezetedbe. A friss gyümölcsök és zöldségek 85-95 százaléka víz, amely elfogyasztás után be tud épülni a sejtekbe, frissíti és energetizálja a bőrt, ezzel szépít. Egyél minél több friss gyümölcsöt és zöldséget, hogy tündökölhess!

2. Töltődj fel a piacról!

A szervezetnek a sejtek megújításához, és az egészséges bőr állapotának megtartásához szüksége van gyógyító antioxidánsokra, emellett nyomelemekre és B-vitaminra, melyet a test DNS szintetizáláshoz és új sejtek alkotásához használ.  Vásárolj be a piacon színes zöldségekből és gyümölcsökből – kerüljön a kosaradba minél több különböző szín – és egyél legalább 5-ször belőlük naponta.

3. Rágcsálj!

szepbor2.jpg ()Az olyan magas rosttartalmú élelmiszerek, mint a teljes kiőrlésű gabonák, a hüvelyesek, és a dió segítik a szervezetet a méreganyagok kiürítésében, valamint gazdag forrásai az egészséges bőrt alkotó tápanyagoknak. A gabonák bőrfeszesítő kollagént és elasztint tartalmaznak, a bab antioxidánsokat, míg a diófélék és magvak egészséges zsírtartalmukkal őrzik a bőr rugalmasságát. Napi 35 gramm rost fogyasztása már segít.

4. Töltődj fel lecitinnel!

Ez a zsíros anyag segíti és javítja a szövetek tartását, erősíti a sejteket és a membránokat. Hogy a bőröd feszes maradjon, fogyassz naponta 2000-4000 mg lecitint, ami megtalálható a tojásban, karfiolban, mogyoróban, mogyoróvajban, narancsban, burgonyában, spenótban, és paradicsomban.

5. Emelj súlyokat!

A rendszeres testmozgást végző emberek sejtjeinek magasabb a víztartalma, és hidratáltabbak, mint mozgásszegény életmódot folytató társaik. Ennek oka, hogy az izomsejtek sok vizet tartalmaznak, a zsírsejtek pedig alig. Az izomszövet (a csont és az izom) 70-75 százaléka víz, a zsírszövetnek pedig mindössze 10-20 százaléka. Ha mozogsz, fejlődnek az izmaid, vizet vesznek fel, és ettől a bőröd is szebbé válik, a vérkeringés fokozódásáról nem is beszélve.

6. Aludj eleget!

Az alváshiány és a stressz meglátszik a bőrön, amely ennek következtében veszít a nedvességéből és rugalmasságából. A megfelelő mennyiségű alvás szükséges ahhoz, hogy a növekedési hormonok termelődjenek, mert ezek állítják helyre a bőr rugalmasságát.


További cikkeink a témában

bőr

Atópiás, száraz gyermekbőr – tippek a téli mindennapokhoz (x)

Írta:
0

A tél különösen próba elé állítja bőrünket. A hideg, a száraz levegő, a fény hiánya és a szél meggyengíti a felhámot, különösen azokon a területeken (arc, kéz és ajkak), amelyek leginkább ki vannak téve e hatásoknak. Megjelennek a kipirosodott foltok, a bőrirritáció és a száraz bőr valamennyi egyéb tünete.

Kövess Facebook-on!
X