Főoldal > EGÉSZSÉG > 6 tápanyagtípus, melyre a testednek szüksége van

6 tápanyagtípus, melyre a testednek szüksége van

ásványi anyagbetegségegészségfehérjerostszénhidráttápanyagvitaminzsírok
0 0

Írta:

Ha éppen te is diétázol, sajnos nem biztos, hogy tudod, melyek ezek a tápanyagok. Minden ételben legalább háromféle tápanyag található meg, de a legtöbbet a gyümölcsök és zöldségek biztosítják. Miért olyan fontosak a tápanyagok az egészséghez?

Először is azért, mert segítenek megelőzni a szívbetegségeket, a rákos megbetegedéseket. Itt vannak azok a tápanyagok, melyekre nap mint nap szükséged van.

1. Vitaminok

Nagyon jól tudjuk, hogy a vitaminok nagyon fontosak az egészséghez, de biztos, hogy elegendőt viszünk be naponta? Ha túl kevés vitamin van a szervezetedben, az komoly károsodást okozhat. A B-12 vitamin hiánya például komoly idegi és agyi károsodást okoz. Az A-vitaminhiány a szem károsodását, míg a kevés C-vitamin az immunrendszer működését hátráltatja.

2. Szénhidrát

Amikor fogyni próbál valaki, sokszor tekinti a szénhidrátot a fogyás hátráltatójának, de ez nem teljesen igaz. Nagyon sok dietetikus azt mondja, hogy szénhidrátot kell enni a diéta alatt is, csak nem mindegy, milyen formában: válassz egészséges, lassan felszívódó, tápláló szénhidrátokat, és került a hozzáadott cukrot, a fehér lisztet és az ebből készült péksüteményeket.

3. Ásványi anyagok

Foszfor, kálium, kalcium, vas, jód, nátrium, csak néhány a legfontosabb ásványi anyagok közül. A foszfor az idegrendszer, a fogak, csontok, a kálium a szövetek és a sejtek számára fontos. A vas az agy normál működéséhez szükséges. A kalcium segít egészségesen tartani a csontozatot, fogakat. A magnézium a szív egészségéhez járul hozzá és az energiaszintet is növeli.

tapanyag2.jpg ()

4. Zsírok

Hatalmas hiba a zsírok kerülése a diéta alatt. Az egészséges zsírok, mint az omega-3, nagyon egészségesek. A szervezetednek szüksége van zsírokra, hogy a vitaminokat tujda szállítani, tárolni. Amikor főzöl, ügyelj rá, hogy csak telítetlen zsírokat használj, amilyen az olíva-, kukorica- vagy kenderolaj!

5. Fehérje

A tojás, fehér hús, sajt, hal, tofu, bab, joghurt, magvak és diófélék mind nagyon jó fehérjeforrások. A fehérje abban segít a szervezetednek, hogy a sejteket egészségesen tartsa és károsodásukat javítsa. Nagyon fontos a fogyáshoz, mert energiával lát el egész napra, a hajat és körmöt pedig erősíti.

6. Rost

A rost csökkenti a koleszterinszintet, megelőzi a cukorbetegséget. A nőknek átlagosan 25 gramm rostra van szüksége naponta, amíg a férfiak napi igénye 38 gramm. Néhány példa a rostban gazdag ételekre: barna rizs, bab, teljes kiőrlésű dolgok, bogyós gyümölcsök, zabkása, zöldségek és gyümölcsök.

A tápanyaghiányt elég könnyű összehozni, főleg akkor, ha rohanó életet élsz vagy diétázol. Az egészséges étkezés biztosítja a kellő mennyiségű tápanyagot a szervezeted számára. Ha bármilyen egészségügyi gonddal küzdesz, álmatlanságban szenvedsz, gondold végig, hogy minden tápanyagból kellő mennyiségű van-e a szervezetedben.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában