Főoldal > dieta > Így edd: ekkor a legtáplálóbb a banán, bogyós gyümölcs és alma

Így edd: ekkor a legtáplálóbb a banán, bogyós gyümölcs és alma

almaantioxidánsbanánbogyós gyümölcsdiétaétkezésfogyásgyümölcstáplálkozásvitamin
0 0

Írta: and

Bizonyára tudod már, mennyire fontos az egészséged szempontjából, hogy sok gyümölcsöt és zöldséget egyél. Azt azonban lehet, hogy nem tudtad, hogy ezeknek a növényeknek van egy olyan pillanata, amikor a lehető legtöbb tápanyagot tartalmazzák.

Szerencsére a legtöbb ásványi anyag és vitamin szintje ugyanolyan: kálium, kalcium, magnézium, cink, réz, valamint az antioxidánsok. Az azonban változik, hogy milyen mennyiségű cukor van a gyümölcsben.

Íme a legoptimálisabb idő a gyümölcsök fogyasztására.

Banán

Legjobb: mielőtt foltos lesz

A banán érése során nagyon magas a keményítőtartalma. Amikor azonban az érés befejeződött, a keményítő átalakul cukorrá. A szénhidrát- és kalóriatartalma végig ugyanannyi marad, de a cukortartalma megnő. Az egyik előnye annak, ha a megfelelő pillanatban eszel banánt, hogy a sok keményítő lassítja az anyagcserét, így később leszel éhes és kevesebb kalóriát viszel be.

Bogyós gyümölcsök

Legjobb: mielőtt kásás lesz

A bogyós gyümölcsök cukortartalma az érés során a legalacsonyabb. Ha az alacsony cukortartalmat nézzük, az akkor van, amikor ezek a gyümölcsök még zöldek. De ilyenkor az ízük nem a legjobb. Ezeknél az apró gyümölcsöknél a cukorszint növekedése nagymértékű, ahogy a gyümölcsök egyre összébb mennek. Az áfonya esetében akár 150-200%-kal is megnőhet a cukortartalom, amikor a gyümölcs elkezd rohadni.

gyumolcsok2.jpg ()

Alma

Legjobb: amikor ropogós és fanyar

Akár a bogyós gyümölcsök esetében, az almával is az a helyzet, hogy egyre több cukrot tartalmaz. A cukor szempontjából legjobb lenne akkor enni, amikor éppen elkezd érni a gyümölcs, de fontosabb számunkra, hogy akkor együk, amikor az íze jó. Hogyan lehet megoldani a problémát? Ma már olyan almafajtákat hoztak létre, melyek éretten is savanykásabbak, ezek biztos, hogy kevesebb cukrot tartalmaznak.
A legfontosabb, hogy akkor edd a gyümölcsöket, amikor azok ízét szereted! A szervezeted könnyebben felveszi a tápanyagot, és többet is eszel belőle, ha tetszik az íze. De a rohadáshoz közeli gyümölcsnél mindenképpen jobb az, ha olyat választasz, mely érett ugyan, de még nem kezdett el fonnyadni. Ízre ugyanolyan gyümölcsöt kapsz, de kevesebb cukrot viszel be.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

diétaegészség

7 ok, amiért a feldolgozott ételek olyan rosszak

Írta:
19 perce 0 0

Nagy rá az esély, hogy ma már te is ettél olyan ételt, amely különböző kémiai anyagokkal van tele – arról azonban még nem tudsz, hogy ezek miért is olyan károsak a szervezetre. A következő rémisztő tényeket a vegyszerekkel befolyásolt, feldolgozott élelmiszerekről szedtük össze. Reméljük, a te kedvedet is elvettük a rendszeres fogyasztásuktól!