Főoldal > DIÉTA > Így táplálkozz nyáron, ha sportolsz!

Így táplálkozz nyáron, ha sportolsz!

áfonyacsirkemelldinnyeételmozgásnyársporttúró
0 0

Írta:

Javítsd a sportteljesítményed tudatos és egészséges étkezéssel!

Görögdinnye

A görögdinnye nemcsak kiváló fogyókúrás, hűsítő csemege, hanem a sportolók nyári táplálkozásában is jelentős szerepe van. Természetes izotóniás “ital”, így a drága sportitalokat is megspórolhatjuk vele a meleg évszakban. 92%-os a víztartalma, tartalmazza a nélkülözhetetlen ásványi anyagokat, sőt még cukortartalma is megegyezik az izotóniás sportitalokéval. Zsírégető komponense pedig az arginin aminosav, amelyet bőségesen tartalmaz.

Fekete áfonya

A fekete áfonya zsírégető tulajdonsága miatt régóta kedvelt gyümölcs a fogyókúrázók körében. A benne található polifenolok lebontják a zsírsejteket, és megakadályozzák az újak lerakódását. A legújabb kísérletek azonban kimutatták, hogy az áfonya pozitívan befolyásolja a sportteljesítményt is. Aki ezt a gyümölcsöt fogyasztja, az sokkal hamarabb regenerálódik edzések után. Mindezt feltehetően magas antocianin tartalmának köszönheti.

dinnye2.jpg ()

Grillezett csirkemell

A legjobb nyári szabadtéri program a grillezés. Ha rendszeresen edzel, és odafigyelsz a táplálkozásodra, akkor a legjobb, ha csirkemellet grilleztek zöldségekkel. Alap, hogy az elegendő fehérjefogyasztás nagyon fontos az izmok építéséhez, 2 szelet csirkemell fehérjetartalma pedig megegyezik 2 deci fehérjeturmix fehérjetartalmával.

Paradicsom

A paradicsom kiváló zöldség sportolóknak, mert segíti az izomzat megerősödését. Remek zsírégető is, rendszeres fogyasztása hozzájárul a leggyakoribb probléma orvosolásához, ahhoz, hogy az izmok ne a zsírokra rakódjanak rá. Kalóriatartalma igen alacsony (100 grammban csak 15 kalória van), így fogyókúrába is remekül beilleszthető. Ugyanakkor energiát, lendületet ad a fizikai terheléshez. Másik remek tulajdonsága, hogy tisztítja a szervezetet a méreganyagoktól.

Túró

A túró fehérjetartalma kazeinből és tejsavóból áll. Esti edzés után egy doboz sovány vagy félzsíros túróval egész éjszakára szóló fehérjemennyiséget be lehet vinni a szervezetbe, mindezt minimális zsiradékkal. Könnyű, egészséges desszert is készíthető belőle: egy kis doboz túrót keverj össze egy doboz natúr joghurttal, és ízlés szerint ízesítsd áfonyával, málnával, reszelt almával, fahéjjal.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában