Főoldal > dieta > 4 gyakori hiba, ami miatt nem sikerül a diétád

4 gyakori hiba, ami miatt nem sikerül a diétád

alváshiánydiétadiétahibaétkezésfogyáshízás
0 0

Írta:

Megalkottad a diétás menüdet, van edzésterved, amit lelkiismeretesen végzel, de úgy érzed, minden hiába, nem látod az eredményt. Lehet, hogy alattomos nassolás, lehet, hogy a rendszertelen étkezés az oka. Mielőtt feladnád és bánatodban rávetődnél a fagyasztóban lévő jégkrémre, olvasd el, hátha a következő 4 tipikus baki miatt nem tudsz lefogyni.

1. Úgy iszod a diétás üdítőt, akár a vizet

Egy tanulmány szerint azok az emberek, akik a kedvenc, cukros üdítőjüket diétás változatra cserélték, sokkal több desszertet ettek, mint akik vízre cserélték a cukros leveket. A diétás üdítőkben lévő édesítőszerek fokozzák az édesség utáni vágyat, nehezebb lesz megállni, hogy valami édességet nassolj.

2. Túl keményen próbálod

Ha nagyon erősen próbálsz valamit, a vége az lehet, hogy a görcsösség miatt nem fog sikerülni. Így van ez a fogyással is. Ha folyamatosan azon agyalsz, hogy mikor leszel legközelebb éhes, nagyon hamar éhes leszel, hiszen csak ezek jár az agyad. Amennyiben úgy érzed, csak a fogyókúrádon bírsz gondolkodni, lazíts kicsit magadon, ne akard annyira, mert éppen ezzel teszed lehetetlenné a fogyást.

62378760 - healthy lifestyle. fitness woman with many measure tapes holding weight scale studio shot blue background

3. Nem alszol eleget

Friss kutatások igazolják (de bizonyára magadon is észrevetted már), hogy kialvatlanul sokkal nehezebb ellenállni a kísértésnek. A fáradt szervezet ugyanis előszeretettel kíván meg zsíros, nagyon cukros ételeket, mert ebből szeretne energiát nyerni. A kutatásban résztvevők esetében ez 5 napon keresztül napi 4 óra alvás mellett 300 plusz kalóriát jelentett naponta. 300 kalória plusz mellett nagyon nehéz lefogyni, főleg ha azt csokiból vagy zsíros, olajos ételekből viszed be.

4. Túl jószívű vagy az elégetett kalóriákhoz

Az emberek hajlamosak túlbecsülni az edzéssel elégetett kalóriák számát. Egy kísérlet során a résztvevők egy fitnesz órán vettek részt, ahol figyelték az energiafelhasználásukat, majd megkérdezték tőlük, szerintük mennyi kalóriát égettel el. A legtöbben 900 körülire értékelték az elégetett kalóriák számát, holott a valós érték csupán 300 körül mozgott.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

cukoböjtcukor

A cukorböjt csodás hatásai

Írta:
5 órája 0 0

A cukrot teljes egészében kizárni az életünkből szinte lehetetlen. Mert még ha nem is használjuk a konyhánkban ezt az egészségtelen, édes ízesítőt, rengeteg élelmiszer tartalmazza, így szinte észrevétlenül visszük be szervezetünkbe. De mégis érdemes egy próbát tenni, hiszen időnként egy-egy cukorböjt beiktatásának köszönhetően számos jó hatásra számíthatunk.

betegségdiéta

8 sztár, akik túlságosan is lefogytak

Írta: and
tegnap 0 0

Ha meghallod LeAnn Rimes, Angelina Jolie vagy Kate Bosworth nevét, talán – velünk együtt – te is arra gondolsz, hogy ezek a sztárhölgyemények bizony túlzásba vitték a fogyást. Lássuk, kik még azok a hírességek rajtuk kívül, akiknél lehettek időszakok, amikor talán csak vízen, salátán és sovány csirkemellen éltek.

étrend-kiegészítőétrendkiegészítő

Étrend-kiegészítők sport mellé – így válassz

Írta:
3 napja 0 0

Aki nem sportol rendszeresen, illetve versenyszerűen, általában egészségmegőrzés, testformálás, fogyás céljából használ étrend-kiegészítőket. Aki komolyan gondolja az aktív életformát, leginkább sportági vagy egyéni céljainkat megfelelően (pl. izomtömeg-növelés, teljesítményfokozás) alkalmaz kiegészítőket. Ettől függetlenül fontos megjegyezned, hogy a legtöbb készítmény (pl. ízületvédő, antioxidáns-komplexek) nemcsak a teljesítményre van hatással, hanem egészségmegőrzés szempontjából is fontos lehet.