Főoldal > dieta > 9 jel, hogy túl sok cukrot eszel

9 jel, hogy túl sok cukrot eszel

betegségcukorcukorbevitelédességegészségfáradtságfogyáshízás
0 0

Írta:

Ha ismerősek ezek a jelek, valószínűleg túl sok cukrot fogyasztasz, még akkor is, ha tisztában vagy vele, hogy sokkal kevesebbet kellene.

Mennyi cukorra van szükséged?
Egy átlagos felnőtt számára 6 teáskanál cukor a megengedhető, ezzel szemben az emberek nagy többsége átlagosan a négyszeresét, 22 teáskanál cukrot fogyaszt egy nap. Ha te is közéjük tartozol, olvasd el az alábbi tüneteket, melyeket egyértelműen a túl sok cukor okoz. Csökkentheted a napi cukorbeviteled, ha kerülöd a hozzáadott cukrot tartalmazó ételeket: ennek érdekében mindig olvasd el az élelmiszerek címkéjén az összetevők listáját, hogy tartalmaznak-e cukrot.

1. Több a pattanásod

A túl sok cukor a bőrödön is megbosszulja magát. Egy kutatás szerint a cukorbevitel fokozza a pattanások erősségét, gyakoriságát.

2. Kimerült vagy

Ha a reggelid vagy ebéded valami tömény cukros étel volt, ne csodálkozz azon, hogy délután 2-re teljesen kimerült vagy és farkaséhes. A cukor megdobja a vércukorszintet, ami aztán hirtelen le is esik, ez pedig hirtelen kábasághoz, fáradtsághoz vezet.

3. Romlanak a fogaid

A lyukas fogak a legtöbb esetben az édesszájúságot jelzik. Amikor a baktériumok elkezdik megemészteni az ételt, savat termelnek, hogy le tudják bontani a táplálékot. Ha nem mosod meg a fogad, ez a sav rajta marad és károsítja a fogzománcot.

4. Magas vérnyomás

A normális vérnyomás 120/80, vagy alacsonyabb értéket jelent. Egy tanulmány szerint a túl sok cukrot tartalmazó étrend könnyedén magas vérnyomáshoz vezethet. A kutatók szerint a nátrium csökkentésénél jóval fontosabb, hogy a cukorfogyasztást mérsékelje a páciens.

5. Magas koleszterinszint

A túl sok cukorbevitel egyik rejtett jele lehet, hogy a vérben keringő zsírok szintje jelentősen megnőtt. A cukor csökkenti a jó koleszterin (HDL) szintjét, míg a rosszét (LDL) megnöveli.

36897586 - beauty fashion model girl taking sweets and colorful donuts

6. Összezuhansz edzés után

A szervezet számára kritikus a megfelelő táplálkozás. Ha az edzést egyre nehezebben éled meg, annak a nem megfelelő táplálkozás, a túlzott cukorfogyasztás is lehet az oka. A túl sok cukor mellett a könnyű edzés végén is érezheted azt, hogy teljesen kimerült vagy.

7. Szorít a farmerod

A magas cukortartalmú italok könnyen oda vezethetnek, hogy észre sem veszed, de a kilók csak kúsznak felfelé. Az ilyen üdítők a lehető legrosszabb párosítással bírnak, mert cukortartalmuk nagyon magas, míg tápértékük nincs, a jóllakottság érzését nem nyújtják.

8. Szomorú vagy

Több tanulmány is összefüggést vélt felfedezni a túl sok cukor és a depresszió között. A cukor gyulladást idéz elő a szervezetben, ami növeli a depresszió kialakulásának esélyét.

9. Soha nem laksz jól

Miért olyan egyszerű eltüntetni egy fél tortát és több adag cukrozott jégkrémet? Azért, mert az ilyen édességek tele vannak cukorral, de nagyon alacsony a benne lévő rost, fehérje és egyéb tápanyagok szintje. Azért nem érzed jóllakottnak magad, mert a cukor nem váltja ki a jóllakottság érzését a szervezetben.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

cukoböjtcukor

A cukorböjt csodás hatásai

Írta:
4 órája 0 0

A cukrot teljes egészében kizárni az életünkből szinte lehetetlen. Mert még ha nem is használjuk a konyhánkban ezt az egészségtelen, édes ízesítőt, rengeteg élelmiszer tartalmazza, így szinte észrevétlenül visszük be szervezetünkbe. De mégis érdemes egy próbát tenni, hiszen időnként egy-egy cukorböjt beiktatásának köszönhetően számos jó hatásra számíthatunk.

betegségdiéta

8 sztár, akik túlságosan is lefogytak

Írta: and
tegnap 0 0

Ha meghallod LeAnn Rimes, Angelina Jolie vagy Kate Bosworth nevét, talán – velünk együtt – te is arra gondolsz, hogy ezek a sztárhölgyemények bizony túlzásba vitték a fogyást. Lássuk, kik még azok a hírességek rajtuk kívül, akiknél lehettek időszakok, amikor talán csak vízen, salátán és sovány csirkemellen éltek.

étrend-kiegészítőétrendkiegészítő

Étrend-kiegészítők sport mellé – így válassz

Írta:
3 napja 0 0

Aki nem sportol rendszeresen, illetve versenyszerűen, általában egészségmegőrzés, testformálás, fogyás céljából használ étrend-kiegészítőket. Aki komolyan gondolja az aktív életformát, leginkább sportági vagy egyéni céljainkat megfelelően (pl. izomtömeg-növelés, teljesítményfokozás) alkalmaz kiegészítőket. Ettől függetlenül fontos megjegyezned, hogy a legtöbb készítmény (pl. ízületvédő, antioxidáns-komplexek) nemcsak a teljesítményre van hatással, hanem egészségmegőrzés szempontjából is fontos lehet.