Főoldal > DIÉTA > 10 dolog, amit a dietetikusok esznek reggelire

10 dolog, amit a dietetikusok esznek reggelire

diétadietetikusételétkezésfogyáspalacsintarántottareggeliszénhidráttápanyagzabkása
0 0

Írta:

Azt mondják, a reggeli a nap legfontosabb étkezése – épp ezért fontos, hogy egészséges és tápanyagdús ételeket vigyünk be a szervezetünkbe. Segítségünkkel most megtudhatod, mi az a 10 tuti reggeli opció, melyet még az étkezési szakértők is örömmel fogyasztanak!

Chia puding

Ha szereted szuperegészséges chia magot, valószínűleg ez is ízleni fog! A kókusztejből, zsírszegény kakaóporból, pépesített banánból és chia magból készített keverék tele van ásványi anyagokkal és vitaminokkal – ráadásul már előző este is el lehet készíteni, tehát reggel nem fogsz elkésni a munkából!

Zabfehérjék

A zabdarabkákkal dúsított fehérjeturmixok ideálisak lehetnek azok számára, akik korán reggel, még a munka előtt szeretnek edzeni. Hogy miért? Ez a reggeli opció elengedő kalóriát biztosít az ebédig, ráadásul elegendő szénhidrát és protein van benne, melyek nélkül az edzést szinte lehetetlen sikerre vinni.

Rántotta

Sokan zsíros, olajos és egészségtelen ételnek gondolják, pedig a tojás minden formában tökéletes választás, ha tápláló reggelit kívánsz. Akár rántottaként, akár főzve fogyasztod egy kis zöldséggel és teljes kiőrlésű kenyérrel, a napi energiaszükségleted biztosan rendben lesz!

Teljes kiőrlésű kenyér

Nem lőhetsz mellé, ha teljes kiőrlésű rozskenyérből készült szendvicset eszel reggelire! Ha a lehető legtöbb vitamint szeretnéd biztosítani a szervezetednek, fogyassz hozzá lazacot, tojást, valamint jó sok zöldséget és gyümölcsöt!

Maradékok

Jól olvastad! Az előző esti vacsoráról maradt ételek is tökéletes reggelinek bizonyulnak: nincs más dolgod, mint egy edényben felmelegíteni a húsokat és a zöldségeket, és már kész is! Amennyiben pedig szeretnéd egy kicsit feldobni az ételed, bátran fűszerezd meg, valamint rakj rá egy kis extra szűz olívaolajat is!

Healthy chia pancakes with blueberries - gluten free

Palacsinta

Tudtad, hogy a palacsintákat is lehet egészséges lisztkeverékekből csinálni? Ha például zablisztből csinálod, a lehető legegészségesebb reggelit készíted el magadnak! Fogyaszd egy kis mézzel, zöldséggel, valamint dióval, mogyoróval és mandulával – imádni fogod, ráadásul pár perc alatt készen van!

Smoothie

Akkor sem kell egészségtelenül étkezned, ha 5 perced sincs a reggelire! Szórj egy kis fagyasztott erdei gyümölcsöt, fehérjeport, mandulatejet, pár szeletelt uborkát, zabpelyhet, valamint spenótot, avokádót vagy káposztát az edényedbe, turmixold őket össze, és már indulás alatt is fogyaszthatod a reggelidet!

Joghurt gyümölccsel

Az igazi klasszikust te sem hagyhatod ki a repertoárodból! Nincs is jobb, mint egy kis mézes gyümölcssalátát natúr joghurttal, vagy kefirrel leönteni, és egy kis diákcsemegével ízesíteni! Meglátod, tele leszel energiával és a vitaminszükségleteidről sem kell aznap gondoskodnod!

Zabkása

Az egészséges étkezést preferálók körében nagy népszerűségnek örvend a zabkása, melyet gyümölccsel lehet a leginkább ízesíteni.

Egészséges banánkenyér

Ha azt hitted, hogy csak édesen-cukrosan lehet fogyasztani, tévedtél! Egészséges verzióját zab- vagy rozslisztből, míg a gluténmentes változatot darált dióból, chia magból, mákból és mogyoróból is elkészítheted.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában