Főoldal > DIÉTA > Villámgyors, vitamindús levesek

Villámgyors, vitamindús levesek

diétaegészséges életmódegészséges táplálkozásegészségmegőzésétrendlevesvitamin
0 0

Írta:

A leves jóval többet jelent, mint a folyadékbeviteled növelését: segíti az emésztést, értékes tápanyagokat nyúlt. Készítsd el otthon, egyszerűen!

Ha eddig az instant leveseket részesítetted előnyben, ideje változtatni a szokásodon. Az időhiány sem lehet akadály, jónéhány levesfajtát rövid idő alatt megfőzhetsz – sőt, nyers változatokat is kipróbálhatsz!

Krémlevesek, mindenki kedvencei

A gyerekek és az egész család is jóízűen fogja elfogyasztani a zöldségekből készült krémleveseket. Évszaktól függően váltogathatod az összetevőket.

Sütőtök-krémleveshez vágd kockákra a tököt, tedd egy fazék vízbe, melyhez kevés sót, és nátrium-glutamáttól mentes ételízesítőt adj. Főzd puhára tizenöt perc alatt, majd botmixerrel pépesítsd. Egyéb hozzávalót nem is igényel!

Ugyanezt megteheted brokkolival, ekkor fehér bors és fokhagymapor legyen az ízesítés. Még tetszetősebb, ha néhány brokkolirózsát meghagysz egészben, és a maradékot mixeled.

Csemege kukoricából vagy zöldborsóból is készülhet krémleves, néhány evőkanál rizstejjel dúsíthatod.

Potato soup cream with bacon and soy sauce in black bowl, on dark old concrete background. Top view.

„Mindent bele” zöldségleves

Csak a fantáziád szab határt, hogy milyen zöldségeket válogatsz össze egy igazi ásványianyag-bomba leveshez. Bár a vitaminok egy része sérül a főzés során, de az ásványi anyagok és nyomelemek megőrzik jótékony hatásukat.

Vágj karikákra sárgarépát, fehérrépát, kockázz fel zellert és karalábét, és apríts fel egy csokor petrezselymet. Főzd enyhén sós vízben húsz percig, a vége előtt öt perccel tegyél hozzá durumlisztből készült tésztát. A nagyi levesével is felveszi a versenyt!

Ha egytálételként szeretnéd fogyasztani, tegyél hozzá egy cikkely kelkáposztát és néhány maréknyi zöldborsót, így laktató, tartalmas lesz.

Gyümölcsleves többféleképpen

A hagyományos gyümölcslevest is megreformálhatod, ha kihagyod a finomlisztes-tejfölös sűrítést. Főzd néhány percig az almát, meggyet vagy cseresznyét, de vegyesen is használhatod őket. Tegyél a főzővízhez egy mokkáskanálnyi fahéjat is. Majd amikor majdnem puhák a gyümölcsök, egy kis csésze rizstejben elkevert zabpehelyliszttel sűrítsd. Hidegen és melegen is finom!

Nyáron főzés nélkül, nyersen is készíthetsz frissítő gyümölcslevest. 20 dkg őszibarackot kevés vízzel mixelj össze, majd 20 dkg-ot kockázz fel, és tedd a mixelt gyümölcshöz. Szórj fahéjat a tetejére, és élvezd! Eperből is ízletes.

Tisztítókúrához is kiváló

A tavasz a méregtelenítés ideje. Nem kell teljes léböjtöt alkalmaznod, de fontos, hogy salaktalanító étrendet kövess. Ebben segítségedre lesz a főzés nélkül készítendő zöldségleves. Néhány rózsa brokkolit, két felkockázott paradicsomot, fél kígyóuborkát karikákra vágva dobj a turmixgépbe, és önts hozzá egy pohár ásványvizet. Tegyél hozzá késhegynyi szárított oregánót, bazsalikomot. Mixeld homogén állagúra, és mediterrán ízvilágú, tisztító hatású levest kapsz.


További cikkeink a témában