Főoldal > dieta > Újítsd meg a palacsintát!

Újítsd meg a palacsintát!

diétafinomfogyásgasztrogluténmenteshajdinapalacsintareceptsüteménytáplálkozás
0 0

Írta: and

A hajdinaliszt nem csupán lisztérzékenyek (cöliákiások) számára ajánlott, de jó tulajdonságai miatt kiválóan alkalmazható méregtelenítő napokon is.

Ezt a Közép-Ázsiából származó növényt ma már szinte az  egész világon termesztik, s hazánkban is egyre többen igyekeznek beilleszteni mindennapi étrendjükbe. Jól is teszik, hiszen a hajdina, mely a keserűfűfélék családjába tartozik (akárcsak a rebarbara és a sóska), a teljes értékű táplálkozásban egyre nagyobb szerephez jut, termése pedig hasonlóan egyszerűen feldolgozható, mint a gabonafélék termései.

A hajdina titka

Mivel a hajdinaliszt nem tartalmaz glutént, elsősorban a gluténmentes ételek és italok készítéshez kezdték alkalmazni a búza és az árpa helyett. Ám azóta azok is sütnek-főznek belőle, akik egészségesen szeretnének táplálkozni, és szeretnék a lisztet kiktatni az étrendjükből. Ehhez pedig kitűnő választás lehet a hajdina. 

A hajdinalisztnek ugyanis igen nagy a tápértéke, mert tele van flavoniodokkal, amelyek a C-vitamin hatását fokozzák a szervezetben. Elsősorban B3-vitamin, kálium, kalcium, foszfor található benne. Olajokban nagyon gazdag, ezek mintegy 70 %-ban telítetlenek, ez pedig hozzájárul a hajdina könnyű emészthetőségéhez is. Továbbá magas magnéziumtartalma javítja a véráramlást, megakadályozza a magas koleszterinszint kialakulását, csökkenti a magas vérnyomást, erősíti a kötőszöveteket és az érrendszert. Antioxidánsokat is tartalmaz. Mivel pedig alacsony a GI, azaz a Glikémiás Index szintje, így segít alacsonyan tartani a vércukorszintet is.

A piacon pirított és pirítatlan hajdina is kapható, ám ez utóbbinak enyhén erős, keserű az íze, melyet nem mindenki szeret. A jó hír azonban az, hogy erősebb ízű fűszerekkel vagy egyéb magtermékekkel kombinálva ízletes étel készíthető belőle.

Próbáld ki a palacsintát hajdinából!

A hajdina palacsinta elkészítése ugyanolyan egyszerű, mint a búzalisztből készített palacsintáé.
Hozzávalók:
–    1 csésze hajdinaliszt
–    1 tojás
–    víz, tej,szójatej (amennyivel tejszín sűrűségű tésztát kapunk összekeverve)
–    1 alma
–    kevés reszelt citromhéj
–    1 ek. méz
–    sütéshez olaj

Elkészítés:
Daráld meg a hajdinát, majd add hozzá a tejet (vagy a vizet, illetve a szójatejet) és a tojást. Ezután az összekevert masszát hagyd 10-15 percig duzzadni. (Ha szükségesnek érzed, önts még hozzá folyadékot. A lényeg, hogy tejszín sűrűségű masszával dolgozz). Majd reszeld le az almát és keverd a hajdinához, végül add hozzá a mézet és a citromhéjat. Ezután olajban süsd ki a palacsintákat. Legjobban talán ribizlilekvár illik hozzá, de más gyümölcsös ízű lekvárral is érdemes kipróbálni!


További cikkeink a témában

diétaedzés

Ezért fogysz nyáron könnyebben

Írta:
22 órája 0 0

Végre itt a nyár, a pihentető vakációk, a napozás és a végtelen koktélozások évszaka. Ez az évszak nemcsak a bulizás, hanem a fogyókúrázás szempontjából is a legjobb. És bár a néhanapján túlzásba vitt italozgatás és bulizás biztosan nem kedvez a diétádnak, a nyár mégis a legjobb időszak lehet, hogy végre elérd az áhított álomsúlyt.