Főoldal > DIÉTA > Nem mozdul a mérleg nyelve? Ezt rontod el

Nem mozdul a mérleg nyelve? Ezt rontod el

diétadiétahibaételétkezésfogyásfogyókúranassolástáplálkozástestsúlyzsírégetés
0 0

Írta:

Hónapok óta fogyókúrázol és sportolsz, mégsem mutat egyetlen dekával sem kevesebbet a mérleg? Lehet, hogy valamelyik nagy fogyókúrabaki áll a háttérben, amire eddig nem is gondoltál.

Nem jól osztod el az étkezéseidet

Lehet, hogy odafigyelsz a minőségi ételek fogyasztására, de könnyen hiba csúszhat a gépezetbe, ha ezeket nem jól időzíted. Sokan például a reggeli kihagyásával próbálnak a bevitt kalóriák számán csökkenteni, ami nagyon káros, ugyanúgy, ahogyan a késői vacsora is, legyen az akármennyire is diétás. A reggeli zabpehely és friss gyümölcsök feltöltik az energiaszintet, és beindítják az emésztést, hozzájárulva az anyagcsere fokozásához, a súlyvesztéshez. Viszont este, elalvás előtt 2-3 órával már felesleges enni, csak leterheljük a szervezetet, az étel pedig zsír formájában raktározódik, hiszen nem kerül elégetésre.

44545181 - woman standing by the fridge and choosing products

Csak kardiózol

Téved, aki azt gondolja, hogy csupán aerob típusú mozgásformákkal (futás, úszás, bringázás) lehet tartós és látványos eredményt tud elérni. Tény, hogy a kardió típusú mozgásforma a leghatékonyabb zsírégető, de erősítő edzések hiányában egy idő után megáll a fejlődés. Ezek a sportok ugyanis nem fejlesztik kellőképpen az izomzatot, így a tempót és a távot sem lehet fokozni olyan mértékben, hogy az a kilók számában (hiányában) is megmutatkozzon. Muszáj heti egy-két súlyzós edzést is beiktatnod, ha kitartóbbá szeretnél válni, és nagyobb teljesítményeket elérni például a futásban azért, hogy minél több kalóriát égethess el egy-egy edzés alkalmával.

Nem tartod be az edzés előtti és utáni kajaszabályt

A mozgást egészségünk és alakunk megőrzése miatt választjuk legtöbben. Ahhoz azonban, hogy az a rengeteg munka, amit az edzéseinkbe fektetünk, megfelelően meg is térüljön, az étkezésünkre is figyelnünk kell. A cél az, hogy minden alkalommal a maximumot hozzuk ki magunkból. Ahhoz, hogy az intenzív terhelést bírjuk, energiára van szükség. Sportolás előtt egy órával ezért érdemes lassan felszívódó szénhidrátot fogyasztani, hogy feltöltekezve a kemény edzés alatt minél több kalóriát égethessünk el. Viszont a mozgás utáni fél óra a fehérjedús táplálkozásról szóljon, hogy a zsír olvadjon, az izom viszont fejlődjön.


További cikkeink a témában