Főoldal > DIÉTA > Ez a 6 étel árt legjobban szívünk egészségének

Ez a 6 étel árt legjobban szívünk egészségének

betegségdiétakoleszterinszívbetegségzsír
0

Írta:

Szív- és érrendszerünk egészsége érdekében régóta kerüljük a koleszterinben, a zsírban és a sóban gazdag ételeket. Azonban az új kutatások mindezt megkérdőjelezik, a jelenlegi álláspont szerint ugyanis a diétás koleszterin, zsír és nátrium egyáltalán nem olyan ártalmas, mint azt gondoltuk.

Sőt, az Ohio Állami Egyetem kutatásai során kiderült, hogy a telített zsírsavakban gazdag étrend és a szív- és érrendszeri megbetegedések nem állnak szoros összefüggésben egymással.

Az egészségügyi szakemberek arra is rávilágítottak, attól, hogy koleszterinben dús ételt fogyasztunk, még nem lesz magas a koleszterinszintünk. Természetesen mindez nem jelenti azt, hogy nem számít, mit eszünk, mert a minőségi táplálkozás kiemelten fontos egészségünk szempontjából. Az egyes ételek táplálhatják és károsíthatják is testünket. Összeállításunkból most megtudhatod, mely ételek a legkárosabbak, ha szívünk egészségéről van szó.

Üdítők

Az ízesített üdítők tele vannak tömve egyszerű cukrokkal, amelyek gyulladást okoznak a szervezetben, és jelentősen megemelik a vércukorszintet. Ezek a szervezetben elinduló folyamatok károsítják az érfalakat, és növelik a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

Sütemények

Bármi, aminek a hozzávalói között szerepel a cukor, a kristálycukor, a barna cukor, a kukoricaszirup, a juharszirup, a méz és a melasz, növeli az oxidatív stressz kockázatát, tudhatjuk meg egy friss kanadai tanulmányból. Az édesített sütemények, amelyek alól sajnos a házilag készített finomságok sem kivételek, fogyasztása eldugítja az artériákat, magas vérnyomáshoz és szívelégtelenséghez vezetve.

45390764 - bakery, sweet food and happiness concept. closeup smiling woman having fun holding cakes in hands covering eyes with cupcakes pink background

Finomított szénhidrátok

A finomított szénhidrátokat hajlamosak cukorral és mesterséges adalékanyagokkal teletömni, és sajnos egyik sem épp szívbarát. A kenyér, a különböző ételízesítők (mint a ketchup és a salátaöntetek) és az ízesített joghurtok mind tele vannak cukorral és finomított szénhidráttal.

Tejpor

A margarinhoz hasonlóan, a tejpor is tele van transzzsírokkal. Sokkal jobban jársz, ha a kávédat tejjel, szójatejjel vagy mandulatejjel ízesíted.

Bacon

A zsírban gazdag húsok, mint a bacon, is ártanak szívünk egészségének. A vörös húsok rendszeres fogyasztása és a káros bélbaktériumok fokozott jelenléte között szoros összefüggést mutattak ki a kutatások. Válaszd a sovány húsféléket, mint a csirke vagy a pulyka.

Hot dog

A feldolgozott húsfélék, mint a virsli és a kolbász, tele vannak tömve mesterséges ízfokozókkal és hozzávalókkal, mint a nitrátok, a foszfátok és a szénhidrogének. Fogyasztásokat nem véletlenül hozták szoros összefüggésbe a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásával. Bármilyen csábító is a hot dogos bódé, kerüld el messzire.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

cukordiéta

Ezért száműzd a cukrot az életedből

Írta:
22 órája 0

Ha a cukor csak a fogaink épségét veszélyeztetné, legfeljebb gyakrabban foglalkoznánk a szájhigiéniával. Emellett azonban számos olyan veszélyt rejt magában a finomított cukor rendszeres fogyasztása, amelyek nem csak rendkívül károsak, de még egy alapos fogmosással sem javíthatunk a helyzeten.