Főoldal > DIÉTA > Ennyi zöldséget és gyümölcsöt kellene enned egy nap!

Ennyi zöldséget és gyümölcsöt kellene enned egy nap!

gyümölcstáplálkozásvitaminzöldség
0

Írta:

Meg fogsz döbbenni, mekkora adag elfogyasztása lenne az ideális – naponta!

A legújabb kutatások szerint az amerikai emberek mindössze 10%-a eszik megfelelő mennyiségű zöldséget és gyümölcsöt , a maradék 90% pedig csak elvétve, heti pár alkalommal eszik ezekből a vitamindús élelmiszerekből. Ez azt jelenti, hogy több, mint 290 millió ember nem tudja beilleszteni a zöldséget és gyümölcsöt a táplálkozásába, ez pedig komoly következtetésekre adhat okot – állítja a CBC hírportál a múlt heti kutatásában.

A következőkben dietetikusok tanácsai alapján adunk tippet arra, mi a napi minimum adag zöldségekből és gyümölcsökből, valamint miért érdemes ezeket a vitamindús táplálékokat fogyasztani annak is, akinek nincsen egészségügyi problémája.

Mennyi az ideális napi adag zöldségekből és gyümölcsökből?

Két darab gyümölcs és három csésze zöldség már fedezi a napi szükségletünket.

Miért szükséges belőlük rendszeresen ennünk?

Azért, mert olyan fontos ásványi anyagokkal, nyomelemekkel, rostokkal és vitaminokkal vannak tele, melyeket 100%-ig hasznosulni tudnak a szervezetünkben. Rendszeres fogyasztásukkal a vitaminkészítmények mennyisége csökkenthető.

Milyen hatásai vannak a rendszeres zöldség- és gyümölcsfogyasztásnak?

  • Csökkenti a vérnyomást
  • Javítja a látást
  • Megvéd a hízástól
  • Csökkenti a betegségek kialakulásának esélyét (így a rák és a diabétesz rizikóját is)
  • Erősíti az immunrendszert
  • Optimalizálja a mentális idegrendszert

82654547 - female hand cut onion rustic kitchen table

Mennyi vitamin juthat a szervezetünkbe általuk?

Például egy körte, illetve egy csészében összekevert zöldségsaláta paradicsommal, brokkolival és paprikával nagyjából az egészséges felnőtteknek ajánlott napi C-vitamin mennyiség 400%-át, valamint az A-vitamin mennyiség 250%-át fedezi.

Hogyan alkalmazzuk őket az étrendünkben?

A zöldségeket fogyasszunk bátran, köretek és húsok mellé, salátaként, kedvünk szerint szószokkal is ízesíthetjük őket.

A gyümölcsökből egy-egy ajánlott délelőtt és délután is, de ma már olyan sokféle egzotikus gyümölcsfajta is megtalálható a boltok polcain, hogy már nem kell attól tartani, hogy megunjuk a banán vagy a narancs ízét.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X