Főoldal > DIÉTA > 9 hatásos tipp a fogyásért

9 hatásos tipp a fogyásért

alvásdiétaétvágyfogyás
0

Írta:

Megpróbáltál mindent, de csak nem akar lemenni az a pár fránya pluszkiló? A következő tippeket dietetikusok segítségével állítottuk össze, hogy neked csak az álomalakodra kelljen koncentrálnod!

1. Koncentrálj a zöldségekre

A zöldségekben található magas vitamin- és ásványi anyag mennyisége igencsak egészségessé teszi őket, de másért is érdemes fogyasztani őket: nem telítenek el, ezért lényegében bármennyit ehet belőlük, a nap bármely szakaszában! Arra azért figyelj, hogy egy kis szénhidrát is kerüljön a tányérodra, hiszen a test belőlük merít energiát.

2. Igyál sokat

A szervezetünknek folyamatosan szüksége van a vízpótlásra: a szakértők szerint, ha már szomjúságot érzel, az már rosszat jelent és azonnal pótolnod kell a vízveszteségedet! Hogy ez ne történjen meg veled, étkezés előtt, alatt és után is igyál egy keveset – így a szilárd ételből sem fogsz annyit fogyasztani.

3. Reggelizz egészségesen

A tápláló és egészséges reggeli a fogyás egyik kulcspontja: ha péksüteményekkel eszed tele magad, egész nap éhes leszel, amennyiben viszont fehérjében és rostban gazdag gyümölcsöket, gabonaféléket és tejtermékeket fogyasztasz, a nap folyamán sokkal kevesebbet fogsz enni.

4. Nassolj okosan

A dietetikusok szerint azok, akik hetente néha elengedik magukat, és elfogyasztanak egy-egy szelet csokoládét, sokkal eredményesebbek a fogyásban, mint azok, akik folyamatosan ellenállnak az édességeknek. Csupán arra kell figyelned, hogy a nassolás ellenére ugyanúgy tartsd az étrendedet,mint előtte!

5. Étkezz otthon

Az otthon elkészített ételek 60%-kal kevesebb sót és zsírt tartalmaznak, mint a kifőzdében vagy a boltban vásárolt meleg ételek. Mi épp ezért ajánljuk, hogy hétvégenként készíts össze pár olyan menüt, melyet csak ebéd előtt fel kell melegítened – így nemcsak a sorban állást és a pénztárcádat kíméled meg, hanem az alakodat is!

36874813 - fitness girl working out in the park

6. Egyél lassan

Mielőtt pillanatok alatt elfogyasztanád a menüdet, lassíts le! Gyönyörködj a tálalásban, szívd be az étel illatát és forgasd meg a villádat a tányérodban: az evés végtére is kulináris élmény, a kínai orvoslás felemelkedése óta pedig különösen népszerű lett lassú étkezés gyakorlása.

7. Mozogj sokat

Iktass be 10 perces mozgásokat a napodba! Különösen hatásos lehet egy kis séta, vagy egy pár perces gyakorlatsor, ha ülő munkát végzel, de autó vagy tömegközlekedés helyett is választhatod a bicajozást; liftezés helyett pedig a sétálást. Ezek a kis mozgások nagy változást fognak hozni a fogyókúrádba.

8. Haladj lassan

A fogyókúrát a legtöbben ott rontják el, hogy elérhetetlen célt tűznek ki maguk elé: ne akarj ledobni 5 kilót egy hét alatt, ahogy két teljes ruhamérettől se akarj megszabadulni egy hónap alatt. Az eredményes fogyókúrához idő kell, melyet nem szabad siettetni!

9. Aludj eleget

Csak kevesen tudják, hogy a fogyás nemcsak az edzésen és a diétán, hanem a jó alváson is múlik. Egy friss kutatás szerint azok, akik naponta legalább 8 órát alszanak, több kilótól képesek megszabadulni, mint a kevesebbet pihenők. Ez nagy valószínűséggel az alvás közben termelődő ghrelin és leptin nevű hormonok miatt lehetséges, melyek nagy befolyással vannak az étvágyunkra és az éhségérzetre.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétafogyás

Ekkor egyél, ha fogyni szeretnél!

Írta:
0

Amikor úgy döntesz, hogy megszabadulsz pár kilótól és ezt el is meséled másoknak, bombázni fognak azzal, hogy milyen ételeket egyél és mennyit. De nem ez az egyetlen dolog, amit meg kell gondolnod, az időzítés is legalább olyan fontos!

Kövess Facebook-on!
X