Főoldal > MOZGÁS > Expressz zsírégetés 5 perc alatt – Itt a Tabata!

Expressz zsírégetés 5 perc alatt – Itt a Tabata!

edzésmozgásmozgásformatabatazsírégetés
0

Írta:

Világszerte egyre népszerűbb mozgásforma a Tabata – ez a tökéletes választás számodra is, ha jó kondícióban vagy, és csak kevés időd van az edzésre. A Tabatának köszönhetően nem kell több órát a fitneszteremben töltened, a gyakorlatokhoz elég néhány perc. A mozgásforma kidolgozója, a tokiói Izumi Tabata szerint a rövid ideig tartó, de intenzív gyakorlatokkal rengeteg zsírt […]

Világszerte egyre népszerűbb mozgásforma a Tabata – ez a tökéletes választás számodra is, ha jó kondícióban vagy, és csak kevés időd van az edzésre. A Tabatának köszönhetően nem kell több órát a fitneszteremben töltened, a gyakorlatokhoz elég néhány perc. A mozgásforma kidolgozója, a tokiói Izumi Tabata szerint a rövid ideig tartó, de intenzív gyakorlatokkal rengeteg zsírt égethetsz el: négy perc alatt annyit, mint egy átlagos nehézségű, egyórás aerobikedzés alatt! A Tabata-gyakorlatok az összes problémás területet, a hasat, a popsit, a combokat és a karokat is megdolgoztatják – így három-négy hét alatt csúcsformába hozhatod magad! A húsz másodperces intenzív edzések ráadásul fejlesztik az állóképességet is!

Hogyan végezd a gyakorlatokat?

A Tabata titka a rövid ideig tartó intenzív terhelés és a szünetek váltakozása: az egyszerű gyakorlatokból nyolc húsz másodperces sorozatot kell végezned, tíz másodperces szünetekkel! A Tabata akkor fejti ki igazán a hatását, ha minden gyakorlatot teljes erőbedobással, pontosan és precízen végzel! Mivel a gyakorlatok alaposan megdolgoztatják az izmaidat, mindig alapos bemelegítéssel kezdj és nyújtással fejezd be az edzést! Hetente elég kétszer végigcsinálnod a nyolcszor húsz másodperces sorozatokat, de mellé iktass be legalább heti két-három kardioedzést, például futást vagy aerobikot!

Kinek ajánlott a Tabata?

A Tabatát eredetileg élsportolók edzésére fejlesztették ki, ezért csak akkor próbáld ki, ha jó kondícióban vagy! Mielőtt elkezdenéd az edzéseket, készítsd fel a testedet az intenzív terhelésre: egy-két hétig minden nap fuss, kerékpározz és aerobikozz legalább egy-másfél órát! Ha régóta nem mozogsz rendszeresen, akkor eleinte könnyebb, kevésbé intenzív mozgásformát válassz, és csak egy-két hónap után kezdd el az edzéseket. A szakértők a komoly túlsúllyal küzdőknek, dohányosoknak, illetve a szív- és érrendszeri betegségekben szenvedőknek nem ajánlják a Tabatát!

0019333_1.jpg ()

Tabata-gyakorlatok

1. gyakorlat

Feküdj hanyatt, hajlítsd be a térdeidet, és tarkóra tett kézzel végezz felüléseket húsz másodpercig – fontos, hogy amíg a húsz másodperc tart, egy pillanatnyi szünetet se engedélyezz magadnak! Ha letelt az idő, pihenj tíz másodpercet, majd még hétszer ismételd meg a gyakorlatot!

2. gyakorlat

Végezz fekvőtámaszokat húsz másodpercen keresztül úgy, hogy közben egy percet se pihenjenek a karizmaid – a gyakorlaton úgy könnyíthetsz, ha a térdeidet leteszed a talajra! Ha kész vagy, pihentesd és nyújtsd mega karizmaidat tíz másodpercig!

3. gyakorlat

Ehhez a gyakorlathoz szükséged lesz egy ugrókötélre: húsz másodpercig megállás nélkül ugrókötelezz páros vagy váltott lábbal. Tíz másodpercig pihenj és végezz egy-két nyújtást, majd még hétszer ismételd meg a gyakorlatot!

4. gyakorlat

Állj széles terpeszbe, nyújtsd előre a karjaidat, mindkét kezedbe fogj egy-egy súlyzót, és végezz guggolásokat egyenes háttal. Figyelj arra, hogy ne lendületből állj fel, hogy dolgozhassanak a comb- és farizmaid!

5. gyakorlat

Feküdj hasra, nyújtsd előre mindkét karodat és homoríts! Próbáld meg ezt a pózt megtartani húsz másodpercig úgy, hogy közben a fejed a törzs meghosszabbítása legyen. Pihentesd az izmaidat tíz másodpercig, majd ezt a gyakorlatot is ismételd meg hétszer!

Képek forrása: Profimédia


További cikkeink a témában

turmixzsírégetés

Top 3 zsírégető turmix edzéshez

Írta:
13 napja 0

A mesterséges turmixokat igazi csodaszernek tartjuk, fogyaszt, vagy épp izmot épít, ráadásul nem macerás, csak fel kell oldani egy kis vízben vagy tejben, és már fogyasztható is. Azonban sokkal egészségesebb italt készíthetünk magunknak pár perc alatt, csak némi hozzávaló és egy botmixer kell hozzá.

Kövess Facebook-on!
X