Főoldal > MOZGÁS > Ezt edd, hogy jobban fuss!

Ezt edd, hogy jobban fuss!

0

Írta: and

Mandula Ez az olajos magféle nagy mennyiségű E-vitamint tartalmaz, melynek fogyasztása a kutatások szerint segíthet az edzés utáni fájdalomtól megszabadulni. Fogyaszthatod müzlibe, zabkásába keverve, vagy akár magában is: edzés előtt rágcsálj el egy marékkal belőle. De vigyázz, ne vidd túlzásba a magas zsírtartalma miatt!   Tojás Kiváló energiaforrás, amelyet a fehérjetartalmának köszönhet. A futók általában […]

Mandula

Ez az olajos magféle nagy mennyiségű E-vitamint tartalmaz, melynek fogyasztása a kutatások szerint segíthet az edzés utáni fájdalomtól megszabadulni. Fogyaszthatod müzlibe, zabkásába keverve, vagy akár magában is: edzés előtt rágcsálj el egy marékkal belőle. De vigyázz, ne vidd túlzásba a magas zsírtartalma miatt!

 

Tojás

Kiváló energiaforrás, amelyet a fehérjetartalmának köszönhet. A futók általában a szénhidrátbevitelre figyelnek fokozottan, ám megfeledkeznek a fehérjékről. A protein azonban nem csak energiával látja el a sportolót, hanem elengedhetetlen az edzés utáni szövetregenerálódásban is. Reggelizz keményre főtt tojást, vagy fogyaszd salátában, szendvicsben.

 

Leveles zöldségek

Ezek a növények hozzájárulnak a csontváz erősítéséhez, hiszen a futás erősen igénybe veszi a test vázát. Extra csonterősítő például a spenót, a kelkáposzta és a kínai kel. A zöld levelű növények ugyanis bővelkednek K-vitaminban, amelyek segítik a csontok egészségéhez nélkülözhetetlen fehérjék előállítását.

 

fut.jpg ()Narancs

Igazi jolly joker, nem hiába láthatod a futóversenyek frissítőállomásain. C-vitamin tartalma segít a szervezetnek befogadni a csontépítéshez szükséges kalciumot, valamint fokozza az edzés során a szervezet zsírégetését. Emellett lédússága fokozza a szervezet hidratáltságát, a rostok pedig az emésztést segítik.

 

Quinoa

A quinoa (ejtsd: keen-wah) leginkább a köleshez hasonló gabonaféle, amely komplett fehérje. Tartalmazza mind a nyolc aminosavat, amelyek az izomállapot javításért felelősek, így nagyon hasznos táplálék az edzés utáni regenerálódáshoz. Alacsony kalóriatartalma, ám magas tápértéke miatt remekül helyettesítheti a rizst az étkezésben.

 

Édesburgonya

Lassan felszívódó szénhidrátjaival tartós energiát nyújt a szervezet számára, nem úgy, mint az egyszerű, fehér burgonya. Emellett gazdag fehérjében, rostban, káliumban, A- és C-vitaminokban, amelyek mind szükségesek egy rendszeresen futó lány számára. 


További cikkeink a témában

turmixzsírégetés

Top 3 zsírégető turmix edzéshez

Írta:
13 napja 0

A mesterséges turmixokat igazi csodaszernek tartjuk, fogyaszt, vagy épp izmot épít, ráadásul nem macerás, csak fel kell oldani egy kis vízben vagy tejben, és már fogyasztható is. Azonban sokkal egészségesebb italt készíthetünk magunknak pár perc alatt, csak némi hozzávaló és egy botmixer kell hozzá.

Kövess Facebook-on!
X