Főoldal > MOZGÁS > 4 jel, ami arra utal, már nem passzol hozzád az edzés

4 jel, ami arra utal, már nem passzol hozzád az edzés

edzéseredményfáradtságkihívásmozgásunalom
0

Írta: and

Amikor beleveted magad egy mozgásprogramba, akár a fogyókúra kiegészítéseként, akár az egészséged érdekében, a lelkesedésed és a motivációd az egekbe szökik. Még annak ellenére is, ha nem a legnagyobb izgalmakkal kecsegtető sportot választottad, nem sokára jobban érzed magad a bőrödben, és érzed, hogy a kemény munka meghozza a gyümölcsét. Például sikerül mindennap korábban kipattanni az […]

Amikor beleveted magad egy mozgásprogramba, akár a fogyókúra kiegészítéseként, akár az egészséged érdekében, a lelkesedésed és a motivációd az egekbe szökik. Még annak ellenére is, ha nem a legnagyobb izgalmakkal kecsegtető sportot választottad, nem sokára jobban érzed magad a bőrödben, és érzed, hogy a kemény munka meghozza a gyümölcsét.

Például sikerül mindennap korábban kipattanni az ágyból, hogy bele tudj préselni egy kis mozgást a napirendedbe, és hamarosan minden erőfeszítés nélkül tudsz ragaszkodni a tervedhez. De idővel az újdonság ereje már nem hat rád, és már egyre több okot hozol fel amellett, hogy inkább a másik oldaladra fordulj, semmint, hogy magadra kapd az edzőcuccod. Mindig találsz jobb elfoglaltságot, és mielőtt észrevennéd, már egy hét telik úgy el, hogy nem mozogsz.

Gondolod, mindez csak motiváció kérdése? Valószínűleg nem. Könnyedén felismerheted azokat a jeleket, amelyek arra utalnak, ideje más mozgásformát keresni, így következetes és lelkes maradhatsz a mozgásban.

1. Untat az edzés

Könnyen unalmassá válik az edzés, ha ugyanazt a feladatsort sokáig követed. Néha már az is segít, ha egy kis változatosságot csempészel bele. Végezd az edzéseket a szabadban, váltakozzanak benne a kisebb-nagyobb intenzitást igénylő szakaszok, tegyél új zenét az mp3 lejátszódra, vagy vidd magaddal a barátnőd. Ha mindez nem elég, akkor itt az ideje, hogy újfajta mozgástípust keress. Esetleg próbáld ki a kerékpározást magasabb szinten, vagy ha érdekel egy új óra az edzőteremben, ne habozz, kísérletezz azzal. A változásnak köszönhetően önfeledten veted bele magad a mozgásba és az érdeklődésed is fennmarad, mindig lesz mit várni. Pontosan ez az, amiért újra és újra nekilátsz majd az edzésnek.

sport2.jpg ()

2. Az edzés már nem hoz új eredményeket

Ha ugyanazt a mozgást hajtod végre nap, mint nap nemcsak elunod, de a tested is megszokja a mozdulatokat, így már nem minősül annyira áldásos hatásúnak, mint korábban. De a kulcs most is a változatosság megléte. Ez megnyilvánulhat abban is, hogy változtatsz például a tempón, a távolságon, a környezeten, az ellenálláson, vagy csak kipróbálsz egy teljesen más sportot, akár olyat, amire álmodban nem gondoltál volna, hogy képes leszel rá. Ha viszont állandóságra törekszel, és nem akarsz az edzésbe új elemeket varázsolni, akkor is legalább 4-8 hetente alakítsd át az edzésterved. Így az izmok is fejlődnek, és az eredmények se fognak sokat váratni magukra.

3. Fáradtabb leszel az edzéstől, és fájdalmaid is vannak a mozgást követően

sport3.jpg ()A mozgásnak energiával kellene feltöltenie, nem pedig teljesen kifárasztania. Ha túlságosan fáradt vagy, esetleg örökösen fájdalmak gyötörnek az edzés után, elképzelhető, hogy „túledzetted” magad. A testnek időre van szüksége, hogy pihenjen és regenerálódjon.  Ha ezt nem adod meg a szervezetednek, gyengébb leszel ahelyett, hogy erősödnél. Ha már beleestél ebbe a csapdába, elsődleges prioritás a pihenés legyen. Lehet, elegendő egy hét ahhoz, hogy mentálisan és fizikailag is feltöltődj. Ha jobban érzed magad, apránként térj vissza a mozgáshoz. Értékeld újra az edzésprogramod és találj módot rá, hogy változtass dolgokon, így előzve meg a problémákat.

4. Az edzés már nem jelent kihívást

Természetes, hogy időről időre egyre nagyobb távokat vagy képes lefutni. De ha az edzés már nem rejteget újabb kihívásokat, nagy segítséget jelenthet egy pulzusmérő kütyü. Ahogy fittebb leszel, a mozgás során mérhető pulzusod is változni fog. Egy ilyen eszköz használatával tudni fogod, mikor kell változtatni vagy intenzívebbé tenni az edzést, és afelől is biztosíthatod magad, hogy megfelelő tartományban van a pulzus. Ha új célkitűzéseket keresel a mozgásban, a tested fejlődni fog, edzettebb leszel, és a mozgás során nyújtott teljesítményed is kiválóbb lesz.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X