Főoldal > MOZGÁS > 6 tévhit az erősítő edzésekről

6 tévhit az erősítő edzésekről

edzéserősítésizmokmozgás
0

Írta: and

1. Csak a kardioedzés égeti a zsírt Tévedés, ha azt hiszed, csak futással és biciklizéssel tudod hatékonyan égetni a zsírt. Sok nő fél a súlyzós edzésektől, pedig mindenképp tanácsos beiktatni az edzéstervbe, mivel alkalmanként  100 kalóriával többet égethetsz el, mintha mellőznéd a súlyokat. 2. A súlyzózástól „kövérebb” leszel Sok nő fél a súlyzós edzésektől, mert […]


1. Csak a kardioedzés égeti a zsírt

Tévedés, ha azt hiszed, csak futással és biciklizéssel tudod hatékonyan égetni a zsírt. Sok nő fél a súlyzós edzésektől, pedig mindenképp tanácsos beiktatni az edzéstervbe, mivel alkalmanként  100 kalóriával többet égethetsz el, mintha mellőznéd a súlyokat.

2. A súlyzózástól „kövérebb” leszel

Sok nő fél a súlyzós edzésektől, mert tartanak attól, hogy a karjuk, lábaik körmérete megnövekszik, és nem férnek bele a nadrágjukba. Egy ilyen átalakuláshoz azonban hónapok kitartó munkája szükséges, akkor is nagyon intenzív igénybevételt követel. A súlyzós edzés hatására a zsírok összepréselődnek a testedben, így nemhogy nagyobb darab leszel, hanem fogyni fogsz.

3. Az elhanyagolt izmok zsírrá alakulnak

Ez egy nagy baromság. Az izom és a zsír teljesen más összetevőkből áll. Ha abbahagyod az erősítő edzést, akkor az izmok elkezdenek leépülni, sűrűségük csökken, de ez nem azt jelenti, hogy zsírrá alakul át. Az viszont lehetséges, hogy a tesmozgás, és a helytelen táplálkozás miatt megjelennek a zsírpárnák, de ez nem azt jelenti, hogy az izmod alakul át zsírrá.

sulyzo2.jpg ()

4. A nyújtás megvéd a sérülésektől

Bár azt diktálják belénk, hogy edzés előtt mindenképp nyújtsunk, valójában nincs tudományos alapja annak, hogy a nyújtás megvéd az edzés közben bekövetkező sérülésektől. A legjobb módja, hogy elkerüld a sérüléseket, ha fokozatosan növeled az edzés intenzitását, tehát nem egyből belecsapsz a lecsóba. Így az izmaid könnyebben bemelegednek, és felkészülnek a nagyobb terhelésre.

5. A sok fehérje gyorsítja az izmok épülését

Kétségtelen, hogy a fehérje nélkülözhetetlen az izmok felépítéséhez, de emellett szükséged van ugyanúgy zsírra és szénhidrátra is, hogy edzés közben a szervezetednek legyen miből táplálkoznia. Nem megfelelő zsír- és szénhidrátbevitel esetén a szervezeted a fehérjét kezdi lebontani, míg a zsírt elraktározza.

6. A kitörések elégetik a zsírt a csípőről, combról

Bár kétségtelen, hogy hasznos gyakorlat, de ha naponta elvégzel 1000 kitörést, a feneked, csípőd még nem lesz vékonyabb. A szervezet nem úgy működik, mint a plasztikai sebész szikéje, hogy onnan farag le, ahonnan akar. Komplex és nem egyoldalú gyakorlatokkal tudod elérni a kívánt hatást.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X