Főoldal > MOZGÁS > Tóth Adrienn, öttusázó: „Feltétel nélkül higgyünk abban, amit csinálunk!”

Tóth Adrienn, öttusázó: „Feltétel nélkül higgyünk abban, amit csinálunk!”

olimpiaöttusasportoló
0

Írta: and

A mindössze 22 éves öttusázó minden lehetséges formában állt már dobogón világversenyen, juniorként épp úgy, mint felnőttként. Talán a legnagyobb eredménye mégis a tavalyi felnőtt Európa-bajnokság, ahol női csapatban első, egyéniben második helyet szerezett, majd a Világbajnokságon ősszel női váltóban aranyérem került a nyakába. Mire készültök most Tatán? Talán mondanom sem kell, hogy az Olimpia […]

A mindössze 22 éves öttusázó minden lehetséges formában állt már dobogón világversenyen, juniorként épp úgy, mint felnőttként. Talán a legnagyobb eredménye mégis a tavalyi felnőtt Európa-bajnokság, ahol női csapatban első, egyéniben második helyet szerezett, majd a Világbajnokságon ősszel női váltóban aranyérem került a nyakába.

Mire készültök most Tatán?

Talán mondanom sem kell, hogy az Olimpia éve sok szempontból eltér egy “átlagos” évtől, ami számunkra a zsúfolt időbeosztásban nyilvánul meg. Nem ritka ilyenkor, hogy egyik edzőtáborból a másikba utazunk. Most például a két hét tatai táborozás után irány Barcelona, ahol ugyancsak két hét kemény felkészülés vár ránk. Emellett pedig London miatt természetesen a versenyek is sűrűbben következnek majd egymás után, így amint március elején megkezdjük az idei szezont, már nem nagyon lesz megállás az augusztusi nagy megmérettetésig.

Ilyenkor még ugyanolyan keményen kell venni a versenyeket?

Ami az olimpiai indulást illeti, a kvóta ellenére sem dőlhetek egyelőre hátra, hiszen még javában tart a kvalifikációs időszak. Tehát ha úgy alakul, és többen harcoljuk ki az indulási jogot, akkor bizony kulcsfontosságúak lehetnek az idei világkupa állomások, valamint a római világbajnokság is, ami egyértelműen arra sarkall, hogy már év elején remek formában álljak oda a versenyekre.

Miből áll egy edzés?

Az öttusa öt különböző sportágat foglal magába, amire természetesen külön-külön edzeni kell. Így nem ritka, hogy hetente kétszer-háromszor akár napi öt edzésünk is van, a többi napon pedig három-négy. Nagy általánosságban elmondható, hogy a délelőtti edzések reggel 8-tól nagyjából 13-ig tartanak, amikor is az éppen aktuális naptól függően lemegy a lovaglás/úszás/lövészet/futás, majd ezután van egy kis időnk feltöltődni a délutáni vívásig, ami további két órás elfoglaltságot jelent számunkra. Azt hiszem, nyugodtan elmondhatom, hogy nem jellemző ránk, öttusázókra, hogy sok időnk lenne unatkozni (mosolyog).

A konkrét edzések mellett vannak kondicionáló gyakorlatok is?

Természetesen vannak kondi-edzéseink is kiegészítésképpen, ahol főkent az úszásnál használt izmokat próbáljuk tovább fejleszteni páros medicinlabda-gyakorlatokkal.

Van valamilyen speciális étrend, amit a súlyod miatt követned kell?

Előfordul, hogy a versenysúlyomhoz képest felszalad rám 2-3kg, ami a vizsgaidőszakokban viszonylag hirtelen el is tűnik. Így szerencsére, valószínűleg a napi több óra mozgásának köszönhetően, nem nagyon kell vigyáznom a súlyomra, különösebb diétát sem kell tartanom. Nekem inkább a mennyiség az, amire oda kell figyelnem, mert sajnos olykor hajlamos vagyok elvetni a sulykot, és rendesen túleszem magam. Erről le kell szoknom sürgősen (mosolyog).

adri3.JPG ()Mivel tudsz kikapcsolódni?

Általában jó filmekkel és pszichológia tanulmányaimba vágó könyvekkel szívesen töltöm a szabadidőmet. Valamint idén a barátomnak köszönhetően, sok év után újra felfedezhettem a síelés adta örömöket. Habár időszakosan űzhető sportágról van szó, teljesen rabul ejtett.

Mennyire tud csinos, nőies lenni egy élsportoló a mindennapokban?

Egy női élsportolónak olykor tudatosan is oda kell figyelnie arra, hogy mindkét szerepben meg tudja állni a helyét, és ne kerüljön összeütközésbe a két énje. Én azt hiszem, szerencsés vagyok, mert úgy érzem megtaláltam az összhangot, és mindkét területen kiegyensúlyozottnak érzem magam.

Szerinted, aki nem élsportoló, mit tehet azért, hogy minél fittebb legyen?

Nem konkrét gyakorlatokat mondanék, mert én azt hiszem, az a legfontosabb, hogy feltétel nélkül higgyünk abban, amit csinálunk. Tapasztalatom szerint az én edzésmunkám is ezerszer többet ér olyankor, amikor teljes meggyőződéssel tudom a kiírt mennyiséget végrehajtani. Erre van egy nagyon egyszerű, de mégis nagyszerű módszerem: mindent a magam szájízére alakítok. Vagyis hiába van rengeteg típusú diéta vagy gyakorlat, amik közül kedvünk szerint válogathatunk, meggyőződésem, hogy növelni tudjuk a hatékonyságukat azáltal, hogy megpróbáljuk egy kis finomítással a lehető legjobban testreszabni. Ettől teljesen magunkénak érezzük, így a lehetséges holtpontokon is könnyebben tudjuk majd magunkat túltenni.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X