Főoldal > MOZGÁS > Egy izgalmas és látványos vízisport: a wakeboard

Egy izgalmas és látványos vízisport: a wakeboard

edzésvízvízisportwakeboard
0

Írta:

Extrém sport – mindenkinek Shenker-Horváth Kinga valódi első generációs wakeboardosként 14 éve

Extrém sport – mindenkinek

Shenker-Horváth Kinga valódi első generációs wakeboardosként 14 éve kezdett bele a wakeboardozásba az ország legrégebbi pályáján, Balatonfüreden. Azóta pedig nem csak számos világversenyt nyert, de olyan különleges kezdeményezésekben is részt vesz, mint a Red Bull WakeXplorers, melynek keretében Magyarország legmeghökkentőbb, eddig wakeboardozásra még sosem használt természetes vizeit fedezték fel és hódították meg sporttársaival együtt.

„Bár sokan azt hiszik, hogy a wakeboard a fiatalok sportja, valójában sok aktív 40-50 éves wakeboardozik, sőt ismerek 72 éves nagypapát is, aki napi rendszerességgel szeli a habokat” – kezdi a beszélgetést Kinga. Bárki meg tudja tanulni, én legalábbis még nem találkoztam olyannal, akinek ne sikerült volna. Ha pedig valaki egyszer kipróbálta, azt biztosan magával ragadja, hiszen ez egy gyönyörű sport. Szinten téves elképzelés, hogy a wakeboard elsősorban a férfiak sportja lenne. Valóban kell hozzá erőnlét, ezért is van különbség a férfi és női mezőny között, de rengeteg lány wakeboardozik, ráadásul nagyon ügyesek, és szerintem szép látvány, amikor egy lány siklik – oszlatja el a kételyeket Kinga.

wakeboard3.jpg ()Vízi ember vagyok

Természetesen az eredmények mögött kemény felkészülés és edzésmunka rejlik. „Ez egy másfajta életstílus, itt mindennap a saját korlátainkat kell átlépni, hogy fejlődhessünk. Tudjuk, hogy mik azok a szaltók, trükkök, amiket meg kell tanulni, majd csiszolni, hogy a versenyeken minél magasabb pontot kapjunk érte” – magyarázza Kinga. Az edzés építkezve halad, az alapok elsajátítása után fokozatosan építik ki a versenyzők a különböző trükköket. Fontos, hogy erőnlétileg, izomzatilag is megfelelő kondícióban legyünk, egyénfüggő, hogy ezt ki hogyan szerzi meg. Sokan futással és súlyzós edzésekkel tartják formában magukat, de az egyik legjobb edzésforma wakeboardosoknak az akrobatika edzés. Ugyanakkor fontos megemlíteni, hogy az erőnlét mellett ez egy technikai sport is egyben – mondja Kinga, aki szinte belenőtt a vízisíelésbe.

„Vízi ember vagyok, úszóként hét évet töltöttem a medencében, és apukám is gyakorló vízisíelő volt. Amint abbahagytam az úszást, azonnal kipróbáltam a vízisíelést, majd amikor bejött Magyarországra a wakeboard, átálltam arra. Azóta pedig számos hazai és nemzetközi versenyen, kupafutamon, világranglistán szerzett előkelő helyezéseket, azonban Kinga számára az egyik legnagyobb dicsőséget a többi wakeboardos elismerése jelenti. „Néha az éremnél is többet ér, amikor egy verseny után azt hallom a barátaimtól, versenytársaimtól, hogy én voltam a legjobb.”

Fontos a reggeli

Kinga nem csak aktív versenyzői karrierjének köszönhetően foglalkozik a sportolók étkezésével, de végzős dietetikusként szakmájának is a sporttáplálkozást választotta. „A wakeboardozásnak még nincsenek kidolgozva a speciális sporttáplálkozási alapjai, remélem ennek megalapozásában nekem is nagy szerepem lesz a jövőben. Mivel fizikálisan nagyon igénybe veszi az embert, oda kell figyelni a testünkre és az egészséges táplálkozás alapelveinek betartására” – mondja Kinga. Ezen belül pedig az egyik legfontosabb a folyadékpótlás. „Mivel vízisport, az ember nem érzékeli annyira a folyadékveszteséget, pedig ez hosszabb időtartamú edzés és a meleg nyári hónapok alatt jelentős lehet.” Szintén fontos a rendszeres, felépített étkezés. „Megemelkedett energiaigényről beszélünk, amit csak napi ötszöri étkezéssel tudunk fedezni. Ez pedig a reggelivel indul, amit sokan szeretnek kihagyni” – magyarázza Kinga. „Ezzel azonban máris mínuszban indul a nap, amit később már nem lehet pótolni. Fontos tehát már a gyerekeket is rászoktatni a rendszeres reggelire” – hangsúlyozza.

„Edzések után pedig szintén nem szabad megfeledkezni a felhasznált energia pótlásáról, igyekezzünk minél hamarabb feltölteni a lemerült glikogénraktárakat, pótolni a szénhidrátot, az izmok regenerációjához szükséges fehérjét és a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához elengedhetetlen zsírokat” – javasolja a szakember. „A lényeg a rendszeresség, a tudatosság, az odafigyelés és persze az élvezet!” – teszi hozzá mosolyogva.

Kinga tippje:

Találjuk meg az örömet abban, amit csinálunk. Se a sportolást, se a diétázást ne csináljuk kényszerből, inkább találjuk meg azt a formáját, amit valóban élvezünk.


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X