Főoldal > MOZGÁS > 5 tipp a szabadtéri jógázáshoz

5 tipp a szabadtéri jógázáshoz

egészségjógamozgás
0

Írta: and

A legszuperebb nyári célpont, ahol feltöltődhetsz! Trendi megjelenés szuper áron! Most, hogy itt a jó idő, &

A legszuperebb nyári célpont, ahol feltöltődhetsz!

Trendi megjelenés szuper áron!

Most, hogy itt a jó idő, érdemes szabadtéri edzéseket is beiktatni, különösen ajánljuk a kinti jógázást. A jógázók világszerte parkokban, tengerpartokon, sőt akár hegycsúcsokon is élvezik a szabadtéri mozgást. Élvezd ki te is a napsütötte jógaórák testre és lélekre gyakorolt áldásos hatását, de ne feledkezz meg róla, hogy a kinti edzés lényegesen más, mint a jógatermi. Íme néhány tipp, hogy mit vigyél feltétlenül magaddal, mit ne felejts otthon, és hogyan élvezd a környezeted, bármilyen helyszínt is választasz.

1. Vigyél magaddal naptejet, szúnyogirtót és elegendő vizet

Ezek a dolgok elsőre nagyon egyértelműnek tűnnek, de a megszokott jógafelszerelésedből valószínűleg hiányoznak. Megszokásból csak felkapnád a szokásos táskád, és nem is gondolkodnál el rajta, hogy talán a kinti edzéshez másra is szükséged lesz. Nagyon fontos, hogy szúnyogirtó és naptej legyen nálad. Természetesen mindez függ a kiválasztott helyszíntől is, lehetséges, hogy nem lesz lehetőséged vizet vásárolni a környéken, vagy megtölteni a palackod a csapból, ahogy azt megszoktad a termi edzések előtt.

2. Cseréld le a jógamatracod törülközőre vagy pokrócra

Nincs is jobb, mint például homokban jógázni, amikor a talpad belesüpped a meleg talajba, és így még mélyebben meg tudod nyújtani az izmaidat. Betonon vagy sziklán edzel? Vidd a szokásos matracod, ha azt érzed kényelmesnek, de tudd, hogy kinti jógázáshoz ezt nyugodtan lecserélheted törülközőre vagy pokrócra. Tarts egy másik, kisebb törülközőt a közelben, amit a Savászana alatt a szemed elé rakhatsz, hogy ne vakulj meg a napfénytől. 

joga2.jpg ()3. Barátkozz meg a széllel

A szélre tekinthetsz barátként vagy ellenségként is, de ha elfogadod, és úgy döntesz, hogy élvezed a kihívást, azzal más kihívásoknak is teret engedsz az életedben. Gondolj rá úgy, mint extra ellenállóképességi és egyensúlyi tréningre, amely során még jobb jógivá válhatsz.

4. Nézz kifele, de fókuszálj befele

Gondolj arra, hogy milyen messze van és milyen széles az égbolt és a horizont. Használd ezt az időt arra, hogy elgondolkozol azon, a jógán kívül hogyan szélesítheted a látókörödet. Összpontosíts befele, koncentrálj a lélegzésedre. Ez segít elterelni a figyelmed a környezted zavaró fényeiről és zajairól, többek között a forgalomról és a bámészkodókról is.

5. Nincs feltétlenül szükséged vezetett órára

Ha a környékeden nem tartanak szabadtéri jógaórát, vagy az időpontja miatt nem tudod beilleszteni a napirendedbe, kapd fel a matracod, és hívd össze pár barátod. Fontos, hogy reggel minél korábban menj, amikor már süt a nap, de még nem túl erős, illetve a naplemente is tökéletes időpont a kinti jógához. Tölts le egy jóga applikációt, és vezesd az órát egy hordozható bluetooth hangszóró segítségével. Meglátod, nem lesz szükséged oktatóra.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

BiotechUSAOczella Eszter

20 perc otthoni edzés a kerek popsiért

Írta:
0

Az alakformálás ősszel sem állhat meg, a feszes és kerek popsi egész évben divatos. Bármilyen formában is vagy, egészen biztos, hogy neked is jól jön majd Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el. (X)

Kövess Facebook-on!
X