Főoldal > MOZGÁS > Ezek a legjobb edzések a menstruációs ciklusod szerint

Ezek a legjobb edzések a menstruációs ciklusod szerint

ciklusedzésfájdalomhashormonmenstruációmenzesztest
0

Írta:

A piros betűs napokon megmozdulni sincs kedved, nemhogy edzőterembe menni? Ne aggódj, nem vagy egyedül! A nők közel 75%-a kihagyja az edzést menstruáció idején, a statisztikák szerint.

Ahelyett, hogy kibúvóként kezelnéd ezeket a napokat, vagy az azt megelőző nyűgös időszakot, a menstruációs ciklusod szerint válaszd a legmegfelelőbb mozgásformát.

Első hét – boot camp

Az ösztrogén és a progeszteron szint ilyenkor csökken, beindítva a vérzést, és a velejáró görcsöket. Szerencsére evvel együtt nő a fájdalomküszöbünk, a szervezet természetes védekezőrendszerének köszönhetően. Az izmok pedig ebben az időszakban sokkal gyorsabban regenerálódnak. A magzatpózban heveredés helyett ezért érdemes az edzőterem felé venni az irányt. Meglátod, bármennyire is nehezen szánod rá magad, még a kikészítő boot camp óra sem tűnik olyan keménynek, mint máskor.

Második hét – hot iron

Ez a hét egyértelműen az erősítő edzéseké, mivel ilyenkor a legkönnyebb izomzatot építeni. A szakértők szerint ez tesztoszteron szint emelkedésével magyarázható. A második héten a legjobb választás a hot iron, a kettlebell és a cross tréning. Azonban fokozottan vigyázz a térdeidre, mert a sérülések kockázata ebben az időszakban a legmagasabb.

40037451 - sportswoman. fit sporty woman doing push ups on tire strength power training concept crossfit fitness workout sport and lifestyle

Harmadik hét – kardió

Ovuláció idején (általában a 14. napon) az ösztrogén eléri legmagasabb szintjét, felhasználva a zsírokat, így a szervezet lassabban nyer a szénhidrátokból energiát. Az anyagcserének ez a változása megkönnyíti az edzéseket is, különösen azokat, ahol fontos a jó állóképesség. Ha versenyre készülsz, célszerű ezt az időszakot maximálisan kihasználni, és a hosszabb futásokat ekkora tervezni.

Negyedik hét – pilates

A szervezeted ilyenkor a progeszteron szint növelésével készül fel a nagy eseményre. Nem csoda, hogy még a reklámokon is képes vagy pityeregni. Ilyenkor ne lepődj meg azon sem, ha nem jön rád a kedvenc szűk farmered, hiszen a hasad jelentősen felpuffad. Biztos benned is felmerült a kérdés, hogy ezeken a nyűgösebb napokon érdemes-e edzeni. Az orvosok szerint nincs fizikai oka, hogy ilyenkor hanyagoljuk a testmozgást. Ha nem esnek jól a megszokott kemény edzések, próbáld ki a pilatest és a jógát, vagy sétálj egy nagyot!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

turmixzsírégetés

Top 3 zsírégető turmix edzéshez

Írta:
10 napja 0

A mesterséges turmixokat igazi csodaszernek tartjuk, fogyaszt, vagy épp izmot épít, ráadásul nem macerás, csak fel kell oldani egy kis vízben vagy tejben, és már fogyasztható is. Azonban sokkal egészségesebb italt készíthetünk magunknak pár perc alatt, csak némi hozzávaló és egy botmixer kell hozzá.

Kövess Facebook-on!
X